|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Chradser ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 10-April-2009 kl. 13:03 |
Hej alle
Jeg har et 42" plasma og savner efterhånden noget ordentlig lyd, men mit værelse egner sig hverken til store højtalere eller konventionel surround via sattelit højtalere. Derfor har jeg med stor interesse set på surroundbjælker, men synes at nogle siger at det ikke engang er i nærheden af ordentlig lyd mens andre er meget begejstrede. Det skal siges, at jeg ikke er den vilde nørd og derfor ikke behøver have ultmativ lyd. Har ydermere kigget på det fælleskøb af en Soundmatters Slimbjælken. Nogle der kender den specifikke model og kan anbefale den? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Små enheder, som der jo er i Soundbars kan ikke give den store lyd, en SW vil hjælpe på det, men det er jo stadig ikke Surround, det er jo ikke muligt at være omringet fra kun en side (forfra). |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
sund ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Da den første Soundbar kom frem, havde jeg svært ved at holde masken, og undrede mig over at nogen, mest af alt dem selv, troede på dem. Det varede indtil jeg satte mig ned og lyttede til en af dem. Jeg har hørt nogen der virker, og nogen der ikke gjorde, men mine erfaringer har lært mig ikke at grine før man har prøvet. Er det ligeså godt som en 5.1/7.1 løsning? Nej ikke hvis der er tale om en god opsætning der er kalibreret ordentligt, men i samme stund må jeg sige at det er godt nok til en simpel, praktisk, næsten ledningsfri opsætning. Og der skal en sub på! Ellers duer de ikke. Knægten har en Yamaha SP 1000 og er mægtig tilfreds, selvom han godt ved hvordan et fuldt setup lyder, så synes han det er en lige så god løsning og mere praktisk. |
|
mvh sund,I'm only in it for the music
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Da min projektor-opstilling i stuen desværre ikke levner mulighed for også at ha' et rigtigt Surround sound anlæg stående, har jeg også tyet til en Soundbar som en alternativ løsning. Og dén løsning fungerer da også ganske udmærket for mig - selv om resultatet naturligvis aldrig vil kunne konkurrere med den ægte vare. Men det lyder dog stadig bedre, end bare med almindelig stereo lyd fra HiFi-anlægget. Efter først at ha' prøvet med et par Yamaha Sound projektorer, besluttede jeg mig så for at købe denne her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/deno n_dht-fs5_hoejttalersystem_sort.htm Det er ikke nødvendigt med at bruge væggene som bande, da Denon benytter et anderledes system med at sprede lyden ud. Men som sund også er inde på, så skal der en sub på, før lydgengivelsen for alvor overbeviser. Denon har også en lidt større Soundbar model med tilhørende sub http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/deno n_dht-fs3_hoejttalersystem_sort_pianolak.htm , men dér er prisen også så høj, at man vel for omtrent de samme penge kan købe sig et rigtigt Surround sound anlæg, med højttalere og sub til. Redigeret af musicus - 10-April-2009 kl. 15:35 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7250 |
![]() |
Jeg bruger den stor model fra hifiklubben Er meget tilfreds med den - den giver rigtig meget lyd. Men den kan også køre i "center mode" og det bruger når jeg ønsker rigttig surroundlyd fradvd film. En lidt høj pris - men i dagligdagen bliver man glad for den. Den har også automatisk tænd / sluk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |