recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med TDC Hometrio Fiber?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med TDC Hometrio Fiber?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med TDC Hometrio Fiber?
    Sendt: 13-December-2011 kl. 10:55
TDC har endelig fået fingeren ud, og er begyndt at tilbyde Hometrio Fiber i deres fibernet i Nordsjælland.

Det kunne derfor være interessant om vi kunne få en tråd op at køre hvor vi kan dele de oplevelser der med dette produkt.

Jeg ved godt at TDC kun lige er gået i luften med deres Hometrio Fiber, men jeg tænkte om der er nogen, der har produktet, og ville gerne hører om jeres erfaringer.
Her tænker jeg bla. på :
- installationen - hvad laver teknikeren
- billedekvalitet - specielt på HD' kanalerne
- osv

Andet input er selvfølgelig meget velkommen.

Til top
DJCarten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:12
Jeg vil da gerne vide noget om hvor TDC tilbyder fiber forbindelser?! I nordsjælland...? Hvor kan jeg læse mere om det?
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:51
Hej DJCarsten

se denne tråd.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104892&title=tdc-fiber-nsten-klart-til-bestilling
Til top
DJCarten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:12
ARGH lorte Helsingør kommune!!!
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af DJCarten DJCarten skrev:

ARGH lorte Helsingør kommune!!!

Ja ØV!!
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:32
Jeg har bestilt, så TDC udbyder det ihvertfald i Herlev.
 
Jeg får det installeret 1. februar. Big smile
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 13:10
Glæder til at høre om det wicca Smile
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 19:02
blovstrød bredbånd


her kan du bla se hvordan udstyret ser ud, ser lidt rodet ud.
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 12:43
Jeg kan oplyse at hvor jeg bor i Bagsværd (Haspegårdskvarteret lige op ad Novo) kan de ikke levere - men der er, minimum, tomrør ude i fortovejet og fiberbokse for hver to adresser.
Jeg har ringet ind og de kunne ikke love noget.
Jeg tror simpelthen kun de tilbyder fiber af nød, for at politikerne ikke kan anklage dem for ikke at gøre det. Det virker jo ikke som noget de selv tror på.
Jeg blev i sin tid meget bitter på DONG da de solgte nettet kort efter at de havde gravet her i området - men havde en meget lidt professionel marketingsafdeling. Jeg er også bitter over at vi i Danmark har sp ringe konkurrencelovgivning, der gør at TDC kan få lov at sidde på alle tre fysiske it infrastrukturer i Kbh og Nordsjælland - et område med en borgersammensætning der skulle have råd og lyst til at købe fiber - og meget tæt befolkningssammensætning.

Jeg drømmer om min 30/30 forbindelse så jeg kan lave backup og sende billeder og hjemmevideo til familie og venner. Det brude TDC, og politikerne snart fatte. Og ikke at det er ulovlig fildeling man vil bruge det til. Derfor; lad os nu få noget ordentlig opload hastigheder.
PT. Sidder jeg med 8/1 mbit adsl forbindelse. Da vi på mit kollegie for 15 år siden selv "kablede" os over til DTU med fiberkabler var vores hastighedsbegrænsning ikke i udstyret, men leverandøren i den anden ende. Det var også dengang hvor Ostenfeld kollegiet spillede Team Fortress mod Kampsax kollegiet, suk....


Til top
DJCarten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Jeg kan oplyse at hvor jeg bor i Bagsværd (Haspegårdskvarteret lige op ad Novo) kan de ikke levere - men der er, minimum, tomrør ude i fortovejet og fiberbokse for hver to adresser.
Jeg har ringet ind og de kunne ikke love noget.
Jeg tror simpelthen kun de tilbyder fiber af nød, for at politikerne ikke kan anklage dem for ikke at gøre det. Det virker jo ikke som noget de selv tror på.
Jeg blev i sin tid meget bitter på DONG da de solgte nettet kort efter at de havde gravet her i området - men havde en meget lidt professionel marketingsafdeling. Jeg er også bitter over at vi i Danmark har sp ringe konkurrencelovgivning, der gør at TDC kan få lov at sidde på alle tre fysiske it infrastrukturer i Kbh og Nordsjælland - et område med en borgersammensætning der skulle have råd og lyst til at købe fiber - og meget tæt befolkningssammensætning.

Jeg drømmer om min 30/30 forbindelse så jeg kan lave backup og sende billeder og hjemmevideo til familie og venner. Det brude TDC, og politikerne snart fatte. Og ikke at det er ulovlig fildeling man vil bruge det til. Derfor; lad os nu få noget ordentlig opload hastigheder.
PT. Sidder jeg med 8/1 mbit adsl forbindelse. Da vi på mit kollegie for 15 år siden selv "kablede" os over til DTU med fiberkabler var vores hastighedsbegrænsning ikke i udstyret, men leverandøren i den anden ende. Det var også dengang hvor Ostenfeld kollegiet spillede Team Fortress mod Kampsax kollegiet, suk....
Det er så meget hørt!!
Hvorfor er det at TDC igen og igen bare bliver accepteret som værende en STOR spiller på markede i Danmark?! Så snart nogen er god konkurrence - Så bliver de bare opkøbt og så har TDC igen fuld magt!
Der er simpelthen ikke fokus på at udvikle det danske samfund mod nyere og bedre teknologi!

Jeg skal ikke ændre fokus - Men jeg kan jo sige at problemet er det samme med DSB! DSB kan ikke levere tog til tiden hos os i Helsingør, men heller ikke på dette markede kommer der forbedret kræfter ind! Der fyrer man direktøren og så bliver tiderne jo bedre - NEEEEEJ!
 
KOM NU IND I KAMPEN! I stedet for alt den interne konflikt på Christiansborg, undersøgelseskomiteeter og andet pis de laver - Så sæt fokus på dagligdagslivet for os danskere!
Det kan ikke være rigtig at vi lever som et "rigt" land, men dem som sætter begrænsningerne for udvikling og bedre løsninger er vores egne politikere!
 
- Puuh en masse surdej jeg har at bage her til jul ;)
http://www.3004.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu