recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Windows 7

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Troest Troest skrev:

Bider mærke i at Noerrelund længere oppe skriver at han bruger "Common interface.exe" ?

Er der nogen der kan sige hvad det gør og hvor man evt. for fat i det program?

Hej,

det er ikke mig, men NikolajC der bruger "Common interface.exe" og så vidt jeg ved er det programmet til CI slotten (CI er forkortelse for Common Interface), dvs. slotten til smartcardet.

Jeps - programmet kan findes under tools hvis man bruger floppydtv. Det sørger (angiveligt) for at kommunikationen til CAM'et ikke falder ud. Har ikke testet om det gør en forskel under W7, men tænkte det ikke kunne skade, når nu jeg også begyndte at bruge smartwi.
Til top
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Sted: Denmark
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Jeg kunne ikke få S3 standby til at fugerer. Er derfor tilbage på Vista hvor det spiller 100%
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61435& KW=ChrisJJ

Jeg har nu smidt Windows 7 RC1 på og S3 virker fint her.

Jeg kan dog ikke se en eneste HD kanal og jeg syntes flere af kanalerne hakker, jeg vil prøve at eksperimentere lidt med opløsninger da jeg kun benytter onboard grafikkort.

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD,
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af krazzen krazzen skrev:

Jeg bruger win7 med FloppyDTV og en WinMCE fjernkontrol.

Der er undertekster. Havde en smule problemer med 2filmHD, men ikke mere nu.

Der er ingen flimrende kanaler, og jeg synes bare det kører. Selve kanalopsætningen var rimeligt smertefri, og dog dukker der af og til skjulte kanaler frem når man rykker rundt på kanalrækkefølgen. Dette er dog en mindre og ligegyldig detalje.

Musik-playeren voldte mig også et par problemer, indtil jeg fandt ud af at Win7 ikke havde rettigheder nok til musik-biblioteket

Alt jeg kan sige er at jeg kan kun anbefale det. Jeg har selv forsøgt mig med DVBviewer, men finder det rimeligt håbløst da man skal bruge meget tid på at fifle sig frem til en køn opsætning, og at det ikke er særligt intuitivt / kone-venligt.

Det lyder som om vi har samme opsætning med Windows 7, FloppyDTV og MCE remote.

Har du gjort noget for at få HD kanalerne til at virke?
Jeg får bare af vide de er "scrambled".

Ja, det er klart WAF faktoren der fik mig til at skifte.

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Har nu kørt med W7 MC (build 7260) i et par dage nu. Kører med:
YouSee + HD pakke
2 x floppyDTV med W7 beta drivere
Smart Wi card splitter
Common interface.exe
Legacy firewire driver

Må sige det kører fuldstændig upåklageligt indtil videre. HD har aldrig virket bedre og det har været nemt at sætte op.

Hvilket grafikkort / bundkort benytter du?
Jeg har nemlig en del hakken pt. og forsøger mig med forskellige opløsninger, HZ og deslige.

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

Jeg har nu smidt Windows 7 RC1 på og S3 virker fint her.

Jeg kan dog ikke se en eneste HD kanal og jeg syntes flere af kanalerne hakker, jeg vil prøve at eksperimentere lidt med opløsninger da jeg kun benytter onboard grafikkort.

Rettelse, jeg kan faktisk se Astra Promo eller Zaptor TV HD som den hedder i oversigten, men jeg kan desværre ikke se de andre HD kanaler fra Stofa;

- Discovery HD
- MTVNHD
- Silver HD
- TV 2 Sport HD

Nogen gode forslag?

Opløsningen er sat til 1080p @ 50Hz og ingen ekstra codecs eller lignende er installeret, der er kun brugt Windows Update.

Desuden kan nævnes at andre kanaler som mit Zaptor kort tillader fungerer fint (fx TV3, TV3 Puls osv. osv.).

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu