Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
reneAalborg
Bruger
Oprettet: 23-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 129
|
Emne: Erfaringer med www.EDBforsikring.dk? Sendt: 07-November-2010 kl. 01:21 |
Hej,
overvejer at forsikre mit fremtidige TV - Samsung PS63C7705 - hos EDBforsikring.dk istedet for El-gigantens egen extra forsikring. Nogen der har erfaringer med www.EDBforsikring.dk - er de rimlige, og får man det man har krav på ved reparationer osv?
Takker René
Redigeret af reneAalborg - 07-November-2010 kl. 02:41
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
anoz
Super bruger
Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 10:41 |
Hej René
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med erfaringer med edbforsikring.dk, men kan måske foreslå et alternativ. Har du prøvet hos dit forsikringsselskab? Mange af dem tilbyder "fjumreforsikringer", som erstatter hvis du kommer til at kaste med dit tv - derudover er der oftest også en udvidet elektronikforsikring, som dækker f.eks. kortslutninger, funktionsfejl og lign... det kan godt være, at prisen bliver nogenlunde den samme, men forsikringen er så ikke begrænset til ét apparat.
Brug det, hvis du vil :o)
|
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
reneAalborg
Bruger
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 10:51 |
Har også diskuteret det med en ven - og er en mere allround for al ens elektronik, hvilket er super - men som regel har de specifikke TV forsikringer ting som 0 pixelfejl og afhentning på ens adresse hvis Tv´et er over en vis tommestørrelse/vægt eller onsite rep. Og på de gode (på papiret ihvertfald) ekstraforsikringer har man ingen selvrisiko og afskrivning - vigtigt nok hvis ens dims går i stykker efter 3-4 år!
Redigeret af reneAalborg - 07-November-2010 kl. 11:37
|
anoz
Super bruger
Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 11:17 |
Jeg har en arbejdsmæssig tilknytning til mit forsikringsselskab (Danske Forsikring). Det er ikke for at gøre reklame, men mere for at foreslå et sted, hvor man kan få samme vilkår, som du beskriver!
For et par uger siden oprettede vi en udvidet elektronikforsikring og ikke ret lang tid efter gik skærmen på min kærestes computer kold (ja, det var godt timet). Hun anmeldte skaden og blev ringet op af et værksted en lille uges tid senere - de ville aftale, hvornår de kunne komme og hente den bærbare, så jeg vil gå ud fra, at der også er afhentning på TV. De kom vist to dage efter (dvs. omkring en uge måske lidt mere efter anmeldelsen). De havde den til reparation i en uges tid, hvorefter vi fik besked om, at den var blevet kasseret, og at vi ville få penge til at købe en tilsvarende. Den kostede 11.000 for lidt over 3 år siden og hun fik 5.300 før selvrisiko på ca. 500 kr. og umiddelbart er den takseret rimeligt, synes vi - hun får i hvert fald på alle områder en bedre computer ud af det. Det skal lige siges, at ifølge forsikringsvilkårene er der ingen selvrisiko, hvis det tager mere end 3 uger fra anmeldelsen...
Danske Forsikring er en del af Topdanmark, så de har sikkert også samme forsikring. Forsikringen dækker apparater under 4 år.
Glemte lige en "thumbs up" til værkstedet - vi spurgte om de ville sende harddisken retur sammen med hendes computertaske, og det var selvfølgelig ikke noget problem. De installerede den endda i en usb-boks, så vi ikke skulle bøvle med det selv... gratis.
Redigeret af anoz - 07-November-2010 kl. 11:20
|
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 11:37 |
Man skal huske at læse det med småt, inden man vælger sin forsikring, især hvis der er afskrivning i løbet 1-4 år, så er den jo ikke meget værd. Især de her udvidet elektronikforsikring fra f.eks. Tryg de afskriver hård og brutalt, hvis du f.eks har et dyrt Pioneer tv, som skal erstattes så får du et billigt Panasonic tv.
Redigeret af kskruger - 07-November-2010 kl. 11:38
|
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 11:58 |
kskruger skrev:
Man skal huske at læse det med småt, inden man vælger sin forsikring, især hvis der er afskrivning i løbet 1-4 år, så er den jo ikke meget værd. Især de her udvidet elektronikforsikring fra f.eks. Tryg de afskriver hård og brutalt, hvis du f.eks har et dyrt Pioneer tv, som skal erstattes så får du et billigt Panasonic tv.
|
Er vel fordi de fleste forsikringer går efter specs på papiret? Desuden er det jo også idag umuligt for dem at give dig en Pioneer skærm. Med det meste elektronik om man har idag så vil feks en DVD-afspiller der kostede 2k for 3 år siden ikke stadigvæk koste det samme for en tilsvarende. Mener dog også at have hørt om folk der ikke kunne få det fulde beløb retur ved nogle af butikkernes ekstraerfaringer.
|
reneAalborg
Bruger
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 13:16 |
Kom lige til at tænke på - kan man købe et tv i f.eks Elgiganten uden deres extraforsikring, og istedet bagefter (hvor længe bagefter) købe en forsikring hos edbforsikring eller securator? De har altid sagt til mig i butikker: "hvis du vil have forsikring på, skal du købe den med lige nu" - men hvis det passer at man skal købe en forsikring med på salgsdagen, vílle firmaer som edbforsikring da ingen kunder have? :) De har måske ment, hvis jeg ville have den forsikring de kan tilbyde, men det var nu ikke fordi der var tale om hvis jeg slog til nu kunne jeg få rabat eller noget.. Sale tactics.
Men kan man frit vælge en extraforsikring dagene efter køb af tv?
Redigeret af reneAalborg - 07-November-2010 kl. 13:20
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 13:32 |
Ja det kan du da. Elgigantens taktik er jo at fange dig i tvivlen. Mener jeg har læst at du kan nyforsikre indenfor 14 dg efter købet.
|
reneAalborg
Bruger
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 14:23 |
Kunne være rart med et link der bekræftede det, men har ikke selv kunne finde noget.
Betyder det mon osse at man kan komme ud til elgiganten op til 14 dage efter og tegne deres egen forsikring - som godt nok ikke dækker pixelfejl og burnin..?
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 14:52 |
Vil lige som Anoz foreslå dig at undersøge med dit eget forsikringsselskab først. Det kan meget vel tænkes at en elektronikforsikring derigennem kan fås på samme vilkår som de "rigtige" tv-forsikringer. Ting som pixelfejl dækkes ihvertfald af Danske Forsikring (jeg kan ikke huske om der skal være minimum x pixelfejl før de dækker). Forskellen er så bare at en forsikring gennem din indboforsikring dækker alle dine elektriske apparater under en hvis alder (igen, hos Danske Forsikring er det 4 år) og ikke kun tv'et. Så hvis du har fx. 2 tv, 2 computere, 1 dyr telefon og en spillekonsol så er det ligepludseligt rigtigt smart at vælge den der dækker alle apparater (og det er vel ikke et urealistisk scenarie).
Redigeret af jonaskp - 07-November-2010 kl. 14:53
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 15:14 |
reneAalborg skrev:
Kunne være rart med et link der bekræftede det, men har ikke selv kunne finde noget.
Betyder det mon osse at man kan komme ud til elgiganten op til 14 dage efter og tegne deres egen forsikring - som godt nok ikke dækker pixelfejl og burnin..? |
Nej, så vidt jeg er orienteret er det et her og nu "tilbud" som Elgiganten "tilbyder" deres kunder. Jeg har altid afslået prompte, da jeg ikke kan se nogen som helst fordel for kunden ved deres forsikringer. Men ved at det gir' bonus til sælgeren ![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif)
|
Fusser
Bruger
Oprettet: 29-Februar-2004
Sted: Denmark
Point: 164
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 19:11 |
Har brugt EDB forsikring en gang. For en 3 - 4 år siden.
Ingen problem, ny bundkort.
|
jk
SONY KDL46W4500
DENON AVR-1908
BOSE Acoustimass 10
JVC DR-MH30S
YOUSEE Samsung HDD Boks
|