recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer: Netgear R6300 Trådløs Router 802.11ac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer: Netgear R6300 Trådløs Router 802.11ac

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer: Netgear R6300 Trådløs Router 802.11ac
    Sendt: 13-September-2012 kl. 16:37
Hej...

Firmaet har en NETGEAR Router af lidt ældre dato, som ønskes udskiftet grundet ustabilitet...

Derfor er jeg på jagt efter en ny router og fik en anbefalet. Men efter noget læsning, er konklusionen, at denne anbefalede også LIDER af "sygdommen" - "Jeg smider lige nettet engang imellem". En ASUS RT-N56U....

Derfor er jeg på udkig efter en anden router med gæstenet og DHCP-server mm. Og ovenstående er godt i den lidt dyrere ende, men forberedt for kommende teknologi. Og ser bestemt ud til, at imødekomme kravspecifikationerne...

Den er også lidt i den dyre ende - "sulten" - rent strømmæssigt, men jeg søger noget der bare fungere....

Men er der nogen, som allerede har stiftet bekendtskab med den og på jysk "Værk'er den!!!" Wink

Smid lige lidt ris og ros, såfremt det er konstruktivt, tak. LOL
Stampe
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 17:11
Jeg købte for 1½ måned siden en Netgear R6300, bare til hjemmebrug og jeg er godt tilfreds med den. Den fungerer upåklageligt indtil videre :-)

Er der noget bestemt du gerne vil vide?

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Jeg købte for 1½ måned siden en Netgear R6300, bare til hjemmebrug og jeg er godt tilfreds med den. Den fungerer upåklageligt indtil videre :-)

Er der noget bestemt du gerne vil vide?

Hej Giffel...

1. Opsætningen gik vel som smurt uden alvorlige problemer - og også efterfølgende justeringer.
  2. Opkobling af eksterne trådløse enheder - har du der benyttet den knap-ting, som er på routeren eller fangede routeren/enheden hinanden nemt uden denne mulighed.
  3. Har du sat en ekstern HD til og hvordan er hastigheden her. Da jeg overvejer at benytte FTP-muligheden i routeren. Men har samtidig en 412+-enhed stående, som er sat op og hvis denne er hurtigere end routeren, så bliver det derved.
  4. Har du oprettet en gæste-konto trådløst og evt. hvordan... Husk jeg har ikke rodet med routeren endnu... Embarrassed
  5. Har du firmware-opdateret den?
Derudover kan det jo være der kommer lidt ekstra spørgsmål, når routeren kommer i hus.
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 19:31
1. Opsætningen kører næsten helt af sig selv og er utrolig nem. Andre justeringer er også ligetil, menuerne er meget overskuelige og nemme at finde rundt i.

2. Jeg bruger ikke knap-tingen :-) Men indtaster min selvvalgte kode når jeg skal ha' en ny enhed på nettet. Alle mine enheder (2 x iPhone, 2 x iPad, 2 x bærbare pc, 2x medieafpiller, 1x DS412+ og en stationær pc) finder routeren uden problemer.

3. Har haft en harddisk sat til den, men ikke testet hastigheden da jeg bruger min DS412+ i stedet for.

4. Gæstekonto er også ligetil. Der er et menupunkt der hedder Guest Network, så det er bare at sætte flueben i det og så ændre evt. indstillinger man måtte ønske, så virker det.

5. Jeg har opdateret til nyeste firmware. Der er et menupunkt hvor man kan tjekke for ny firmware og er der en ny kan man vælge at downloade/installere.

Redigeret af Giffel - 13-September-2012 kl. 19:32

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 19:49
Hej Giffel...

Lyder som den router jeg lige skal have bestilt til firmaet...

Skal så lige se på "Guest-netværket" omkring hvor meget det giver brugeren rettigheder til... Så jeg kan lukke for tilgang til hoved-serveren og andre enheder på nettet.

Så guest kun får adgang til internettet and now more... Men det er vel indbygget som standard eller skal jeg ind og tildele rettigheder der?

Men lyder som en must-buy-and-try.... Og det virker bare... LOL
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hej Giffel...

Lyder som den router jeg lige skal have bestilt til firmaet...

Skal så lige se på "Guest-netværket" omkring hvor meget det giver brugeren rettigheder til... Så jeg kan lukke for tilgang til hoved-serveren og andre enheder på nettet.

Så guest kun får adgang til internettet and now more... Men det er vel indbygget som standard eller skal jeg ind og tildele rettigheder der?

Men lyder som en must-buy-and-try.... Og det virker bare... LOL

Det er en super fed router

Mht. Guest network, så er der som standard kun adgang til internettet, men det kan selvfølgelig ændres.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 13:03
Hej Giffel...

Så kom den i hus og jeg har været ved at sætte den op. Big smile

Indtil videre ganske smertefrit - den skal dog nu lige flyttes til firma-adressen og det allersidste konfigureres. Dog benyttes ikke ekstern USB-enhed, så det er ikke testet.

Må erkende - herlig router og ny firmware blev fundet automatisk og uden problematik opdateret...

Hvis jeg får nogle spørgsmål smider jeg dem lige her - ok?

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hej Giffel...

Så kom den i hus og jeg har været ved at sætte den op. Big smile

Indtil videre ganske smertefrit - den skal dog nu lige flyttes til firma-adressen og det allersidste konfigureres. Dog benyttes ikke ekstern USB-enhed, så det er ikke testet.

Må erkende - herlig router og ny firmware blev fundet automatisk og uden problematik opdateret...

Hvis jeg får nogle spørgsmål smider jeg dem lige her - ok?

Godt at du er glad for den Tongue

Du spørger bare hvis der er noget Wink

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu