recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer på Philips DVD+R plader
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer på Philips DVD+R plader

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer på Philips DVD+R plader
    Sendt: 19-Juli-2006 kl. 10:28

Hei. Har noen erfaring eller test av Philips DVD+R 1-16x DVD plater? Prisen er på 149,- for 50 stk.

Mine valg i de lokale butikker er mellom Philips, epro og Imation som er til kr 149 for 50 stk.

Eller er det best å bruke noen kr ekstra på Verbatim plater (99 kr for 25 stk.)

Dette er standard priser i Norge, i butikk.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af plankeby plankeby skrev:

Hei. Har noen erfaring eller test av Philips DVD+R 1-16x DVD plater? Prisen er på 149,- for 50 stk.

Mine valg i de lokale butikker er mellom Philips, epro og Imation som er til kr 149 for 50 stk.

Eller er det best å bruke noen kr ekstra på Verbatim plater (99 kr for 25 stk.)

Dette er standard priser i Norge, i butikk.

Philips 16x DVD+R medier kan være af mindst 5 forskellige slags fra forskelige underleverandører (se denne søgning på VideoHelp), så det er vanskeligt at udtale sig generelt om disse medier - jeg har heller ingen personlig erfaring med disse.

Imation 16x DVD+R medier kan være af mindst 2 forskellige slag fra forskellige underleverandører (se denne søgning på VideoHelp), så de er mere forudsigelige, og hvis jeg skulle vælge mellem Philips og Imation 16x DVD+R medier ville jeg vælge Imation.

Selv om Verbatim medierne koster 33% mere end de andre, så vil jeg anbefale at købe dem. Der kan være tale om to forskellige slags (Mitsubishi Chemical eller Taiyo Yuden) hvor begge disse er blandt de bedste medier.  Se denne søgning på VideoHelp.

Du kan også se hvad folker mener om de forskellige mærker og medier i disse afstemninger på cdfreaks.com:

Which brands of DVD media are good for everyday use?

Which DVD+R media is best for long-term storage?

Redigeret af DrageMester - 19-Juli-2006 kl. 18:46
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 11:58

Takk for svar.

Jeg kommer til å holde meg til Verbatim fremover. Selv om dem er noe dyrere en Philips, Imation og andre noe kjente merker.

Prisforskjellen er på 1 krone mellom Verbatim og andre merker. Lige under 4 kr stk Verbatim og lige under 3 kr stk på merker i butikk.

Jeg er spent på om DVD plater vil gå noe mer ned i pris, Verbatim CD-R plater selges jo ofte til 1 kr stk i 50 eller 100 pakning.

Overrasker meg mest at DVD dobbeltlag plater ennå er svært dyre i kjøpe.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu