Okay - Fandt løsningen selv, og her er den såfremt andre skulle komme ud for det samme 
Det ser ud til at problemmet er den dual-tuner/capture enhed fra Hauppauge, som ROXIO DV CAPTURE ikke rigtigt kan finde ud af.
I det lille kontrolpanel hvor man instiller hardwaren, ville der kun komme skærmbilled frem på den ene tuner/vapture-del, mens den anden viste en konstant grøn skærm. Jeg tænkte i første omgang ikke videre over det, men valgte blot den konfiguration der så ud til at virke.
Efter at have prøvet næsten alt (opdatering af drivere, directx osv.), og fortsat fik grøn skærm i det øjeblik jeg klikkede på Capture, så tænkte jeg: Lad mig dog lige prøve at vælge den konfiguration i opsætningspanelet der IKKE så ud til at virke (altså den som gav GRØN skærm i opsætningsmodulet, og vupti så virker det sgu' helt upåklageligt.
Sagt med andre ord: Det ser fuldstændig ud som om at ROXIO DV CAPTURE anvender den modsatte tuner/capture-del end der er valgt.
Men nu virker det altså, og kvaliteten er ganske nydelig og bestemt tilfredsstillende. Dog savner jeg en del options, som f.eks. mulighed for selv at vælge hvor de captured videofiler lagres. ROXIO DV CAPTURE vil kun lagre på mit C-drev 
Men ellers et ganske udemærket PlugIn til MCE, og så koster det kun 58,00 Dkr. Det er sgu' da billigt nok ...