|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Quarker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 220 |
![]() |
![]() |
|
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
![]() |
ja den ser også god ud men hvis den først kommer til USA til april kommer den nok senere til DK - er ikke i tvivl om at Canon HV20 er en fed maskine men mon ikke de to maskiner liger hinanden og have et output som er tæt på ens?! Har hørt HC5 vil komme til at koste ca. 9445 så der er vil være en forskel mellem HC3 og HC5 på 1500 kr. og de to modeller ser jo næsten ens ud...såååå dettt... |
|
![]() |
|
Quarker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 220 |
![]() |
9445 synes jeg er lige i overkanten. Havde håbet det var lidt billigere. Men nu må vi se.
Jeg skrev faktisk til Sony for at høre om hvornår HC5 og HC7 kommer og fik følgende svar: "De kommer i mitten av februari. Med venlig hilsen Fanny Sony Support" (Sony har åbenbart fælles Nordisk support. Ellers også staver Fanny meget dårligt ![]() Så der er ikke lang til at vi kan se en rigtig pris. |
|
![]() |
|
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
![]() |
ha ha ha hende fanny har jeg også skrevet med - tror hun til sidst blev lidt træls af alle mine spørgsmål *s* prisen stammer ikke fra sony selv men fra en af de leverandører som man kan købe via nettet - en af de mest seriøse og hvis priser normalt er blandt de billigste så derfor lyder prisen også lidt dyr til mig....jeg havde troet omkring 8000-8500. Forstår det heller ikke helt da man jo kan købe det i tyskland til omkring 7200 Mht. levering så har jeg fået at vide de forventer det er på lager fra i næste uge....men intet er jo sikkert! Men jeg kan godt se Canon'en ser fed ud.....det er bare lidt lang tid at vente og hvis priser bliver omkring 10000 ja så er det også mange penge Jeg ved ikke VILD meget om videokameraer men vil umiddelbart tro at kameraer i dette prisleje vi være perfekt hvis både man vælger Sony eller Canon men kan jo ikke sige det med 100% sikkerhed! Er du mest til Canon'en? |
|
![]() |
|
![]() |
tror sku hun har brugt "copy-past" fra de svar hun har givet dig til dem hun har givet mig! Ligegyldig hvad jeg spurgte var hun en kvinde af FÅ ord - den tavse kvinde! |
|
![]() |
|
![]() |
Lige nu ser Canon bedre ud synes jeg. Den har HDMI, optisk stabilisator og lidt flere pixels.
Vejledende pris i USA er den samme på de to så den kunne man håbe den også er i DK. |
|
![]() |
|
Jorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2004 Status: Offline Point: 226 |
![]() |
Som det fremgår af dette sammenligningsskema, er de specifikationsmæssigt meget ens.. Sonys modeller har også HDMI og Canon har flere pixels end HC5 men færre end HC7. Sidstnævnte har også optisk stabilisator. HC5’erens er elektronisk.
Der hvor Canon ser spændende ud er muligheden for 24p Cinema Mode og progressivt scan. Men om det fungerer i praksis må vi vente og se når de første anmeldelser dukker op inden for det nærmeste måned... Og så kunne det være fedt hvis der kunne arrangeres et fælleskøb på en/flere af disse modeller... ser iøvrigt lige at DanskDataSalg har HC7’eren til 11.995 og levering næste uge.. Redigeret af Jorgen - 01-Februar-2007 kl. 09:42 |
|
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
|
|
![]() |
|
![]() |
Havde lige overset at Sony også havde HDMI. Til 12000 for HC7 lyder det jo desværre til at 9500 for HC5 passer meget godt. Havde håbet på lidt lavere pris for HC5. Jeg tror nok det ender med at jeg venter til Canon kommer frem (hvis den kommer til DK?) |
|
![]() |
|
![]() |
Fandt lige en link ang. Canon De siger en pris på 10.600 kr. Jeg havde egentlig håbet ikke at skulle op i nærhenden af de 10.000 for et video kamera.
|
|
![]() |
|
![]() |
Er optisk stabilisator bedre end elektronisk? det kan godt være det lyder dumt men jeg ved intet om det! Jeg kan godt lide HC3/5 (det er jo meget ens og har f.eks hdmi begge to) Rent prismæssigt så er ligger HC3 til 7999 bedst syntes jeg - hvis HC5 er lidt bedre ja så vil jeg godt give lidt mere. Cannon til knap 11.000 er for meget syntes jeg. |
|
![]() |
|
![]() |
mht. fælleskøb så har jeg lagt en tråd omkring dette - vi er pt. 3 stk. så hvis der kommet et par stykker mere på vil vi jo nok kunne få noget igang. Jvf. lars skal vi gerne op på min. 5 personer....dvs. vi er nu måske oppe på 4 personer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19948& PN=1
|
|
![]() |
|
Jorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2004 Status: Offline Point: 226 |
![]() |
Stabilsering:
Forklaring hentet fra nettet (fra en Panasonic-side, derfor henvisninger til nogle Panasonic-modeller): Electronic Image Stabilization Image stabilization on a Panasonic 3CCD camcorder comes in two versions: electronic and optical. Electronic is the type of image stabilizaton employed on the GS70, 120 and 200. Panasonic doesn't provide information on how electronic stabiliation is done on the 3CCD camcorders. As best I can tell, electronic image stabilization on a Panasonic 3CCD camcorder works by comparing one frame of video to the next frame, detecting any undesired motion and compensating. As this typically works, the camcorder's lens projects an image onto the CCDs that completely illuminates the full area of the CCD. However, a smaller 4x3 window within the window defined by the CCD's outer edges is actually used to make the video frame recorded to tape. The image stabilization software compares the previously recorded frame to the image projected over the whole CCD. If it finds a match for the image that is outside the centered video frame area of the CCD, it judges that the movement is likely due to camcorder motion, selects that portion of the CCD and records the image to tape. In order for electronic image stabilization to work well, the image needs to be well lighted so changes in image contrast can be detected. The image stabilizer on the GS120 becomes ineffective (EIS icon blinks on LCD/EVF) at a image illumination level of about 100 lux. This is a reasonably bright lighting condition where reading the small print in a newspaper is easy. Problems you might encounter with electronic stabilization? A lot of camera motion corrected by electronic stabilization can degrade the recorded video by 40 to 50 percent. Electronic stabilization does not work well during zoom operations, particularly with digital zoom. Also, electronic stabilization may not work with some conversion lenses.
NOTE: Image stabilization on the DV953, MX500 and GS400 is optical. However, the menus for the DV953 and the North American version of the GS400 refer to the optical stabilization as EIS. In the following, substitute EIS for OIS on the North American models. Optical image stabilization on the DV953 (MX500) and the GS400 is electro-mechanical rather than electronic (digital). Instead of moving a digital window around the CCDs to correct for camera motion, the optical stabilizer uses gyrometers to detect camera motion. A gyrometer is a mini-gyroscope that outputs an electronic signal when the camcorder is moved from a stable position. The gyrometer signals are used to electrically position a movable lens assembly 480 times per second so that the image projected onto the CCDs stays centered. Advantages of optical image stabilization are: it works in low light since it is not dependent on the contrast in the digital video image, resolution remains high (90 percent of an uncorrected image), and it works during zoom operations. The disadvantages are that it increases camcorder size, weight, power usage, and cost. |
|
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |