|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Macman ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-September-2008 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 08-September-2008 kl. 20:34 |
Så skal min familie og jeg endelig have os en harddiskoptager!
Jeg har ikke så meget forstand på det, men jeg gik alligevel igang med at kigge lidt efter en harddiskoptager. Jeg fandt ud af at hvis vi skal have noget som bare kører stabilt og med et lækkert design er det sandsynlighvis en pc med Mediacenter på. Setup'et skal helst ikke være for dyrt. De fleste der ikke har så meget forstand på det, ligesom jeg, ville nok købe en samlet løsning som man er sikker på bare virker. På grund af prisen, vil jeg lige se om jeg ikke selv kan koste et billigere setup sammen. -Håber at i forstår! Hvor meget kraft skal sådan en maskine have? Vil det, i mit tilfælde, bedre kunne betale sig at købe en almindelig harddiskoptager uden Microsoft Mediacenter? Jeg har kigget lidt på ”Asus EEE box”, men jeg er nervøs for om der er krafter nok i den. Kan man installere Microsoft Mediacenter ovenpå en almindelig XP installation? Hvis der er krafter nok i EEE box og jeg kan installere Mediacenter på den mangler jeg vel bare en tv-tuner!? Jeg får tv igennem en analog fællesantenne. Jeg skal altså bare have en tv-tuner der skal tilsluttes et almindeligt analogt antennekabel. Har i nogen anbefalinger? Hvis man ikke kan installere Microsoft Mediacenter på EEE box, kan man så bruge et andet stykke software?, anbefalinger? Resume: -Hvad skal jeg ha'? Harddiskoptager, almindeligt Mediacenter eller kan jeg bruge Asus EEE Box? -Kan man installere Mediacenter ovenpå en almindelig XP? -Hvilken tv-tuner skal jeg have? -Eller skal jeg finde på noget helt andet? På forhånd tak! ![]() |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prøv at læse nogle artikler om emnet, f.eks. fra dette forum...
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1417&zoneid=3 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
De er helt klart fordele ved MCE som en harddisk optager ikke kan klare, omvendt er der også ting som harddisk optageren givet vist er bedre til (har ingen erfaring på det onmråde) - primært pris
Bemærk at hvad enten du vælger MCE eller harddisk optager skal du i fremtiden benytte denne til at se TV igennem - det giver mest mening da du så har mulighed for at pause TV og spole tilbage hvis der er noget som du vil gense. at bruge TV'ets tuner primært og skifte til HD optager/MCE en gang imellem vil ikke give meget mening i min verden. Stabilitet er derfor vigtigt - da det vil være din primære TV kilde. MCE'en er super god til at optage TV programmer, navigere, vise program oversigt, film, billeder m.m. hvis du optager programmer lagres alle info automatsik, f.eks. itel og program intro, samt varighed af programmet - man kan også optage "serie" hvor TV guiden selv finder frem til hvornår samme program sendes igen - bemærk at en "serie" ikke er "børne timen" (børne timen består af "Peter pluds", "Fandango" og mange andre programmer) - kort sagt en MCE kan det hele i et interface. Som du også vil kunne se af bl.a .dette forum er et MCE center dog ikke noget som altid "bare køre" når der sættes strøm til - man kan køre "windows update" men selv efter en sådan "simpel" operation sker det at ting ikke længere virker som tidligere - vær derfor opmærksom på at det sagtens kan ske at MCE'en har nogle "syge dage" eller blot nogle tidspunkter hvor TV'et fryser, ikke vil starte som normalt eller andet. Mit indtryk (har ingen erfaring på det område) er at HD optagerne fra store kendte konsumer firmaer er helt stabile - du vil derfor få en stabil drift, omend med lidt fære funktioner og mindre flexibilitet. Et ok mediecenter koster vel omkring 8K op op, mens en god HD optager koster fra 3K og op, hvis din primære bekymring er økonomien vil jeg foreslå at overveje en HD optager, at starte med et MCE center som er for lille og måske ikke har "issenkram af tilstrækkelig kvalitet" vil sandsynligvis give problemmer - enten i form af stabilitet, støj eller helt andre problemmer. måske dårlig billede. Hvis dit budget (uden skærm) er over 8000 kr vil jeg med sindsro godt anbefale en MCE løsning, som du kan få "færdig" hos flere leverandøre. - jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre for mindre (det har jeg selv) men for den jævne danske befolkning uden "IT eksamen" er det nok ikke en option selv at side og rode med dimserne og opsætningen. Personlig vil jeg ikke tro at EEE på nogen måde vil være velegnet til et medie center - uden dog at have nogen erfaring med en EEE - jeg kan blot konstatere at MCE'en godt kan lide en god CPU og GPU - den virker simpel hen mere response villig og stabil når der er ledig kapacitet - skal det være MCE så vælg en løsning som er designet til det f.eks. HFX. Redigeret af Niels Chr - 22-September-2008 kl. 21:51 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |