recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning af HD Homerun som er død
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning af HD Homerun som er død

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sarge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning af HD Homerun som er død
    Sendt: 03-Januar-2012 kl. 20:57
Hej

Jeg har haft en hd homerun tuner som jeg indledningsvist har været glad for efter alt bøvlet med at få sat det op. Siden blev der knas med den eletroniske programguide, og nu (2 mdr. efter garantien er udløbet) er den stået helt af (= død)

Jeg kører yousee og win 7 mce og har behov for 2 tunere samt en programguide som virker uden 3 part sw. Før jeg købte hd homerun for lidt over 1 år siden var udvalget meget begrænset, MEN FINDES DER ET ALTERNATIV NU?

Mvh

Christian

PS sorry hvis den har været oppe at vende før...

Redigeret af sarge - 03-Januar-2012 kl. 20:58
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 23:57
Flere ting der skal på det rene:

1: Er din HomeRun død eller er strømforsyningen død, der har være en del døde PSU'er.
2: Der er 2 års reklmationsret i EU, så hvis den er købt i EU, så retur med den.

Kan i øvrigt anbefale at bruge XML tv fra ONTV, da deres er VÆSENTLIGT bedre en den fra DVB-C stream (episode står ikke i tittel felt=rigtig serie optagelse) se evt diverse tråde her på sitet.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 19:15
gigabyte - en REKLAMATIONSRET betyder at DU skal påvise at maskinen har været fejlbehæftet fra starten når du er ude over den normale garanti. En reklamation er ikke en garanti. men som du selv påpeger. prøv at se om ikke det er strømforsyningen der er gået. jeg har efterhånden haft en del ting (routere, eksterne diske etc) som gik død, men det var i virkeligheden strømforsyningen der gjorde udslaget.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 21:08
Claus, der er ikke nogen forskel i praksis. Når du køber et apparat har du ret til at forvente at det fungerer i minimum 2 år. Hvis ikke apparatet fungerer i to år har du lov at konkludere at du har fået en mandagsmodel der har været behæftet med en defekt. Andet og mere er der ikke i den bevisbyrde du skal løfte som forbruger - hvis ikke apparatet overlever 2 år så har det været fejlbehæftet fra starten, the end.

Sælgeren har så opgaven at bevise at apparatet ikke var en mandagsmodel, men at fejlen er opstået fordi du har brugt apparatet forkert.

Det forventes ikke at du som forbruger har teknisk indsigt nok til at bevise noget som helst, så i praksis er det sælgeren der skal bevise at udstyret er blevet misbrugt, uanset om det er indenfor de første 6 måneder hvor loven lægger bevisbyrden på sælgeren eller om det er de efterfølgende 18 måneder hvor bevisbyrden i princippet ligger hos forbrugeren, men i praksis ligger hos sælgeren.

Det eneste Sarge skal bevise er, at apparatet er holdt op med at fungere før der er gået de to år han har ret til at forvente apparatet fungerer i, det klares med en kopi af købskvitteringen. Herefter er det op til sælgeren af apparatet at bevise at det IKKE var en mandagsmodel, men at Sarge har brugt apparaet på en måde der ikke er rimelig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 22:39
Jeg har selv stået i "sælger enden", 2 års reklmationsret er i 2 års garenti, se ovenstående forklaring. + Det kan ikke bevises, hverken fra køber eller sælger at fejlen var der fra starten. i såfald skulle sælger lave en røngten scan af alle IC'er inden salg, og derefter et røngten scan der viste en overbrøndt forbindelse i en IC. hvis det var en IC der var stået af.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sskova Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

1: Er din HomeRun død eller er strømforsyningen død, der har være en del døde PSU'er.

Enig - jeg har også haft en død PSU, men en tur i Harald Nyborg fiksede det problem
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sarge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 16:53
hej og tak for alle svarene :)

er der nogen som ved om harald nyborg har noget som kunne passe?

sskova - købte du en til en hd homerun eller et andet produkt? det vil alt andet lige være det nemmeste ift. forsendelse osv. da den er død og ikke "gradvist" blev dårlige så tror jeg også selv på at det er strømforsyningen!

tak igen :)

christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 00:55
Ellers har E-Bay en til 25,- incl fragt.
Den er med 5.5 / 2.1 mm stik.

ELLER

Den er med 5.5 / 2.5mm stik. den er den jeg tror du skal bruge

Jeg kan forestille mig at det er en sådan en du har:
Den er brugt at silicon dust også.

Ellers må du måle tykkelsen af stikket Yder (5.5mm), og inderben (2.1 eller 2.5mm)

Mvh Gigabyte
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 23:48
Hejsa, min psu har også været stået af, så jeg skrev til silicon, og de sendte mig en kvit og frit, dog tog det et par uger, så i mellemtiden lavet jeg noget fix med en mobiloplader og et usb kabel som jeg hæftede på et HDHR's stik. 

Redigeret af vacDK - 06-Januar-2012 kl. 23:50
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sskova Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af sarge sarge skrev:

hej og tak for alle svarene :)

er der nogen som ved om harald nyborg har noget som kunne passe?

Kan ikke længere finde min trafo på Harald Nyborgs hjemmeside, så du må nok lede efter en alternativ mulighed
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 20:57
Hvis du ikke kan vente pa ebay, så har brinck elektronik helt sikkert en, også til en vanvittig høj pris.

Mvh Gigabyte
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu