|
Erstatning af Scaleo E |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cmax ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juli-2013 kl. 14:45 |
Hej
Det ser måske ud til, at mit mediacenter (Fujitsu Siemens Scaleo E) måske bliver dømt for gammel, så jeg er måske nødt til at skulle ud og købe et nyt.
Jeg kunne derfor godt tænke mig, at høre hvad I vil foreslå mig, at jeg skulle købe. Jeg sværger måske mest til at købe Asrock Visionx 321, og indeholder det som jeg mener skal være i et fremtidigt mediacenter, men er der andre jeg også skulle kikke på.?? Jeg er ikke meget på Appel, og jeg ved godt at en Mini er god, men kan måske ikke se ideen i at montere win7/win8 på den – men jeg er ikke IOS mand, og bliver det heller ikke. /Cmax |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er det der dømmer det gammelt? Et nyt grafikkort og et SSD drev kan ofte gøre underværker, og er der kun 1 gb RAM så udskift med 4. Husk at grafikkort skal være low profile, og at der skal følge et low profile beslag med (fandt jeg ud af ved at Google "Scaleo E")
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
puha - hvis ikke jeg tager fejl så er de scaleo E jeg kan huske så gamle at de da vist ikke engang har pci-e slots? Det er vist helt tilbage til Pentium alderen eller hvad?
Men bortset fra det kunne zotac's bokse også være et udmærket bud. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Ja, eller den type her: http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-dc53427hye-id-7276849.aspx
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
cmax ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
Ja pentium 4 men jeg har sat raddon 4660 grafikkort i men ellers er den original - interessant forslag men så skal jeg til at skrue, og det er jeg måske ikke så god til.!
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
NUC's er der nu ikke meget skrueri i. du skal smide noget ram i (ingen skruen) og sætte en disk i. (heller ikke alt for meget skrueri) thats it. Personligt synes jeg dog at NUC's er en tand for dyre for det man får (er godt klar over at småt er godt og småt er dyrt :D )men det skal jo nok komme ned også på et tidspunkt. Noget der kunne blive interessant er de nye AMD Kabini løsninger. Kunne forestille mig der nok også skal komme noget lignende en NUC fra dem også.
|
|
![]() |
|
Hej Har nu kikket lidt mere på jeres forslag, og hælder nu stadig mest mod Asrock – da den har blu-ray og optisk udgang – hvad jeg skal bruge. |
|
![]() |
|
no offense - men hvad skal du bruge et BD-drev til? Det er (ja undskyld jeg kan ikke lade være) SÅ PASSÉ at skulle smide en BD i et eller andet drev. - rip dem over til HDD :D så er du fri for at skulle have et larmende drev når du skal afspille i stuen.
|
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
ja- jeg er også spændt på at høre hvad det er for muligheder jeg har uden et drev.!!
|
|
![]() |
|
Ja jeg undskylder selvfølgelig for min antagelse at det ikke er den eneste computer i husholdningen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |