|
Erstatning for Onkyo TX-NR616? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der kan godt være lyd begge steder samtidig, men når man aktiverer zone 2 så "stjæler" den midlertidigt to af kanalerne så du har 5 kanaler i stuen og 2 i køkkenet. Det er i hvert fald som jeg forstår manualen og skærmmenuen til min Yamaha. |
|||
![]() |
|||
Silent Sniper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2015 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 46 |
||
Cool, hvad for en model er din Yamaha? Overvejer stærkt Yamaha RX-A1050, der findes vel ikke noget bedre til prisen?
|
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Jeg har en rx a2040. Tør ikke sige dig om der findes andet der er bedre end en 1050 til samme pris, eller om der er receivere der har samme funktion. Uanset, så kan man jo også sagtens have en lille forstærker stående i et skab til køkkenhøjttalerne. Den behøver ikke have trigger on/off hvis man selv kan nå kontakten.
|
|||
![]() |
|||
Silent Sniper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2015 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 46 |
||
Det var også noget af "satan" må man sige ![]() Ellers skulle jeg måske bare købe den omtalte Marantz SR5010 6695,- http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5010-p-1545.htmlOg købe denne lille Marantz Melody Streamer (MCR 510) 1995,- (hvis de har flere på lager) Herved kan jeg også bruge sub udgagen til min FAZON SUB 1 til køkkenet. i alt 8690,- Det sgu ikke nemt at beslutte sig
![]() Redigeret af Silent Sniper - 07-Oktober-2015 kl. 14:19 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
Den her er der nok endnu
http://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-melody-streamer-mcr-510-b-stock-p-1492.html Kan du så leve med en forstærker i sølv, er der denne http://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-sr5010-soelv-b-stock-p-1560.html Hov, nu blev det lidt billigere........ Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Ikke så galt må man sige... snakkede med hifi-freaks kom ned på 8000,- for begge altså fra nye, en lille besparelse på 690,- eller blot 410,- dyrere end at købe deres b-stock modeller. mht. at afspille Spotify i main zonen (stuen) og zone2 (køkken) ved i om man på Marantz SR5010 kan gøre sådan at lyden bliver synkroniseret så der ikke bliver lydforsinkelse ved afspilning fra Spotify? På min Onkyo TX-NR616 hedder funktionen "Whole house mode" har gennemlæst manualen, men synes ikke det er nævnt nogen steder. Spurgte hifi-freaks som sagde at det understøtter den, vil bare gerne være sikker, inden jeg smider 8k på bordet hvis i kan følge mig. |
|||
![]() |
|||
||
Hvad siger folket til en DENON AVR-X2200W, den er næsten identisk mht. funktioner som Marantz SR5010 bare billigere. Skal selvfølgelig købes en lille forstærker til Zone2. Hvad havde i valgt? Redigeret af Silent Sniper - 09-Oktober-2015 kl. 09:51 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Efter at have haft en Denon kan jeg sige, at jeg ikke kan li' lyden i dem. Jeg købte en brugt Denon, solgte den efter tre måneder, og købte en tilsvarende Yamaha. Denon havde en slank livløs lyd (typisk japanerlyd) hvor der kom mere fylde og dynamik over lyden, ved skiftet til en Yamaha.
Så anbefalingen vil klart være at du låner - og lytter til - Denon'en, inden køb. Og helst sammen med en anden, så du let kan sammenligne. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 09-Oktober-2015 kl. 11:45 |
|||
![]() |
|||
||
Tak for svar :-) helt klart mere fylde og dynamik er at fortrække. :-) Kan i anbefale et godt sæt Dolby Atmos højtalere? Kiggede på CAMBRIDGE AUDIO WS30 og disse Onkyo SKH-410 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Ingen tvivl o, at de nævnte Cambridge er væsentlig bedre, end ONKYO'erne. Onkyo er med fuldtoneenheder, hvor Cambridge har separate bas- og diskantenheder = bedre lyd. Dertil kommer at ONKYO er "reflektionshøjttalere", hvilket betyder at de skal stå på dine fronthøjttalere, eller sidde på væggen og spille opad. Man hører så den reflekterende lyd. Cambridge højttalerne skal sidde på loftet og spille direkte ned mod lyttepositionen. M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
||
I en af hjemmebio trådene ( Kan ikke lige huske hvilken) var der en der havde købt disse.
http://www.fyndborsen.se/xtz/stativhogtalare/cinema-s2-atmosphere Efter hvad jeg har kunne læse mig til, har de ikke det specielle filter der normalt bruges til refleksions atmos højttalere. Derfor er de egnede til væg og loftmontering som almindelige on-wall højttalere. Jeg bruger disse som surround højttalere og dem har jeg også set brugt til loftmonteret atmos. http://www.fyndborsen.se/xtz/stativhogtalare/95.22-svart-par Ellers er der også disse. http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/satellithogtalare/xtz-93.21 Ikke at jeg specielt anbefaler XTC, men så ved du at det findes. Redigeret af Trumle - 09-Oktober-2015 kl. 12:22 |
|||
![]() |
|||
||
Var også mere til Cambridge, har du nogen ideer til loft montering af disse? ![]() Tænker evt. noget wire fra loftet ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |