recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for Pioneer 508xd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for Pioneer 508xd

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 22:12
Se på billedet på dette link - der kan være betydelig forskel efter hvad man vælger, både hvad angår selve billedet og hvad angår reflektioner - se 55" og se 60" til højre. Mere forklaring burde ikke være nødvendigt Wink

Ligner små postkort der er hængt på væggen - men ops på fjernbet. ved siden af hver skærm  !

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 27-Oktober-2012 kl. 22:19
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Mht. mit 508xd, så blinker powerdioden rød, hvilket skulle indikere defekt PSU. PSU'en skulle være del af et print og ret bekostelig at skifte.

Hvor står det henne i landet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VTSKL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mht. mit 508xd, så blinker powerdioden rød, hvilket skulle indikere defekt PSU. PSU'en skulle være del af et print og ret bekostelig at skifte.

Hvor står det henne i landet?

Klaus

Toppen af sjælland...... :)

ps. Det her kunne måske være interessant!

Til top
John A Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-August-2008
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 08:24
Kender du evt nogle der kan skifte psuèn ? der er en til salg her
http://www.ebay.co.uk/itm/Pioneer-Pdp-508xd-Pdp508xd-Power-Supply-Psu-Pcb-Axy1196-/221135901546?pt=UK_Sound_Vision_Other&hash=item337cba136a 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 08:25

Toppen af sjælland...... :)

For langt væk, ellers ville jeg godt hjælpe dig af med dit "affald"

ps. Det her kunne måske være interessant!

Jeg er ræd for at du vil blive skuffet over billedet, med det du er vant til.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 08:51
Kig på flatpanels.dk de har gode tests.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 10:30
Min anbefaling er at søge Philips med Ambilight, der bruger Sharp 8xx panel. Karakteriseret typisk ved edge-LED, ultra lavt strømforbrug, sort på ca 0.04 og gode gråtoner - og helst semi-mat panel. Søg på UV2A som er Sharps panel identifikation for deres top teknologi, og gå langt udenom local dimming. Ambilight er umådeligt praktisk om aftenen.

Véd ikke om den Philips du linker til bruger Sharps 8xx panel, hvis ikke, ville jeg nok se efter en anden model. flatpanels.dk tester desværre ikke så mange modeller. Men ens eget øje er slutteligt garanten i skoven af tests og abefalinger Smile

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 28-Oktober-2012 kl. 10:31
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 10:43
Hej.
Hvis du ved hvad der er galt med tvet så hvis du køber delen over nettet så er det faktisk rimelig nemt og skifte dele i det . har selv lige rep mit 5090h og det tog under en halv time da jeg først havde reservedelen.

Redigeret af jan203 - 28-Oktober-2012 kl. 10:44
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Hej.
Hvis du ved hvad der er galt med tvet så hvis du køber delen over nettet så er det faktisk rimelig nemt og skifte dele i det . har selv lige rep mit 5090h og det tog under en halv time da jeg først havde reservedelen.
Har den samme tanke, da alt er modulopbygget i dag. Har selv lige haft min BD afspiller totalt adskilt uden anden forudsætning end gåpåmod og omhyggelighed. Øvelsen gik ud på at skifte drevet, der var begravet i printplader.
Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2008
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VTSKL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 11:25

Hej.

Leger også med tanken..... Men hvad nu hvis jeg køber en PSU og det ikke er den...
Har ingen erfaring med fejlsøgning på TV Dead
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 11:32
Når ført en del fejler, er der som regel ikke langt til næste fejler, mange gange er det en lodning der er for gammle, det koster ikke, men udskfte et nyt print ville jeg vok overveje flere gange.

Til billedenørderne, faldt jeg over denne artikel der sammenligner Samsungs panel teknologi med med Sharps panelteknologi. Nu kan man ikke engang regne med det man køber er det samme som er testet nogle få måneder tidligere Angry

Philips skriver som forklaring til de skifter til et ringere panel midt i produktionen:
"I can confirm that, following the success of this model, we have had to turn to a different panel supplier in order to increase production.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 28-Oktober-2012 kl. 11:37
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 11:38

Hej.

Leger også med tanken..... Men hvad nu hvis jeg køber en PSU og det ikke er den...
Har ingen erfaring med fejlsøgning på TV Dead
Du skal spørge dig for de rigtige steder. Jeg fik den oplysning herinde at min laser ikke kunne renses så den kom til at virke, men at hele drevet skulle skiftes. Var efterfølgende henne ved en lille radiomekaniker for at snakke med ham om udskiftningen, og fik en masse staldtips.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu