|
Erstatning for Sonos |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-August-2020 kl. 06:26 |
Halløj folkens
Jeg har en ældre Sonos ZP90 musikstreamer som jeg gerne vil opgradere. Jeg har fået Tidal og vil gerne udnytte den højere lydkvalitet. Men hvad skal jeg kigge efter som erstatning for min Sonos ZP90? Nogle anbefaler at beholde ZP90 og bare tilslutte en bedre DAC, da Sonos måske ikke har ry for at have den bedste lyd alligevel. Der findes en lille rost Project DAC Box E til 795 kr. Ellers erstatte Sonos'en med en Auralic Aries Mini til omkring 4000 kr. Den får meget ros men jeg er lidt i tvivl om den understøtter Tidal direkte og Android app'en. Eller måske mest oplagt er Bluesound Node 2i som får mange gode tests til 4000 kr. Hvad kunne der ellers være af muligheder?
|
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm.
Spørgsmålet er når man opgraderer er altid om det er pengene værd. Umiddelbart vil jeg prøve Powernode. Kun fordi chancen for at den bliver opdateret fremover er stor. Hi-fi klubben plejer at have gode returmuligheder, hvis du ikke er tilfreds.
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4092 |
Fordi jeg kører heos direkte fra min receiver af. Og heos understøtter tidal. At jeg så ikke bruger tidal er jo hvad det vil være |
|
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Steen F har som mange andre brugere skrevet hvad han har i bunden af vinduet.
NAD C320
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4092 |
|
|
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
|
|
![]() |
|
Men hvis du ikke har noget med indbygget streamer så her jeg kun hørt godt om bluesound
|
|
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Med dit anlæg er 24 bit ligegyldigt. Det kommer du ikke til at høre. Så en DAC på din ZP90 ville jeg opgradere med. Jeg bruger selv ZP90 ind i en DAC du ikke vil betale ;-)
|
|
![]() |
|
MortenGN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2017 Sted: Sydvestjylland Status: Offline Point: 64 |
Jeg ville vente lidt med bluesound. Jeg står pt. med en Node som er død efter en fejlbehæftet firmware opdatering, og nu er der gået over 14 dage med ringe support og forskellige forgæves forsøg på at få den til at virke igen. Prøv at tage et kig på bluesounds community, jeg er langt fra den eneste der ikke kan få det til at virke.
Jeg er så småt gået i gang med at finde mig en anden streamer, selvom alt hardware fungere som det skal. |
|
![]() |
|
chr1213 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
Jeg har en af de første Node N100 som HIFI Klubben solgte. der også Gik død. Og efter jeg lavet en total reset. og restaleret den. via Hotspot.Og ventet til den sage der var ny softver. så køre den 100% igen.Yder mere ser det ud til de stadig opgrager. selv om de er nogle år gamle
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |