recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for UE46B7050
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErstatning for UE46B7050

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Malte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning for UE46B7050
    Sendt: 31-Juli-2011 kl. 23:42
Hej,

Jeg har desværre været ramt af det store skybrud her den 2. juli.
Dette har medført at min ellers dejlige Samsung LED skærm er stået af på grund af et lyn.

Min forsikring har valgt at dække den, men de vil undersøge om det kan betale sig for dem at få den til rep, eller om de vil give mig en ny. Nu er det dog sådan, at selvom den gamle kun er 1½ år, så er den allerede udgået hos Samsung!
Hvis nu de vælger at give mig en ny tilsvarede skærm, som jeg håber da jeg vel kun kan få noget der er bedre idag i forhold til dengang, også har jeg ikke den store tiltro til at få den til rep, med eventuelle følge skader efter lyn nedslag.
Hvad ville i så mene ville være en passende ersatningsskærm til denne?
Grunden til jeg spør, er at jeg godt vil være lidt på forkant til når de forslår mig et alternativ Smile

Hvis det er til nogen hjælp for jer, så har jeg dengang givet 12719 kr. De har også oplyst mig om at der ikke er nogen afskrivning i forhold til alder, da den er under 2 år.

Skærmen er en Samsung UE46B7050

På forhånd tak for jeres hjælp Smile

Malte
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 17:22
Hejsa

Du skal IKKE få det rep , uanset hvad , der bliver kun bøvl med det,har selv prøvet det.
Og hvis de siger ingen afskrivning så er det vel prisen.
Og du kan få 8005 i 46 for sammen pris , så bed om den.

The_Unforgiven
Til top
Malte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 23:22
Mange tak :)
Har heller ikke været så frisk på at få det til rep, har ikke hørt det bedste om det. Så nu håber jeg bare at de siger jeg får en ny skærm her når jeg ringer om et par dage :)

Den 8005 er den fed? kender du noget til den? :)
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 15:55
Hejsa

Jeg står selv og vil skifte mit Sony 46W4500 ud med et andet og hældte mest til Samsung 55D8005 LED , men er mest til Sony 55HX920/925 efter har læst bla på flatpanels.dk .
Det fede ved Samsung er at du kan bruge eks Iphone eller Android tlf til styring af tv.

The_Unforgiven
Til top
Maestroelite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-November-2010
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 15:48

Du kan læse test af UE46D8005 her.

Du kan også læse om brugererfaringer både her på Recordere og inde på Flatpanels.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24802
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Malte Malte skrev:

Har heller ikke været så frisk på at få det til rep, har ikke hørt det bedste om det. Så nu håber jeg bare at de siger jeg får en ny skærm her når jeg ringer om et par dage :)

Hvad blev det til? Forsøgte de på rep, eller fik du et nyt tv?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Malte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Hejsa
Jeg står selv og vil skifte mit Sony 46W4500 ud med et andet og hældte mest til Samsung 55D8005 LED , men er mest til Sony 55HX920/925 efter har læst bla på flatpanels.dk .
Det fede ved Samsung er at du kan bruge eks Iphone eller Android tlf til styring af tv.
The_Unforgiven
Sorry det sene svar...
Jeg vil prøve at kigge lidt på flatpanels.dk, jeg ved ikke har bare altid været mest til Samsung, så det hælder jeg nok mest til. Også er det jo fedt at kunne bruge sin HTC til at styre det med Smile
Til top
Malte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Sorry jeg ikke har fået fulgt op på den endnu, der har været lidt meget om ørene os mig.
Men når det så er sagt, så har der heller ikke været så meget at fortælle om, for de har faktisk ikke fundet ud af noget som helst endnu.
Det sidste jeg fik afvide var at de havde kontaktet et elektronik firma som de samarbejder med, som så skulle afgøre om de ville have det ind og se på eller om de bare ville udbetale en ersatning.

De gange jeg efterhånden har snakket med dem, og hørt hvor langt de var har ikke rigtig kunne finde ud af at give mig et ordenligt svar på hvor langtid der ville gå. De skyder stadigvæk skylden på det store uvejr den 2. juli med hensyn til at de har så travlt Confused

Udover det så har sådan nogle selskaber nogle kedelige åbningstider, kl 16:00 så kan tit ikke nå at komme hjem til at kunne nå at ringe til dem. Men nu vil jeg prøve at presse dem i morgen hvis jeg kan få fat i dem. Så må de sku give mig en kontant erstatning når de ikke kan tage sig sammen.

Så her i mens jeg går og venter har jeg fundet mit gamle tv frem, som jeg havde hjemme på drenge værelset. Et godt gammel 14 " sony tv Big smile
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 18:34

Sorry jeg ikke har fået fulgt op på den endnu, der har været lidt meget om ørene os mig.
Men når det så er sagt, så har der heller ikke været så meget at fortælle om, for de har faktisk ikke fundet ud af noget som helst endnu.
Det sidste jeg fik afvide var at de havde kontaktet et elektronik firma som de samarbejder med, som så skulle afgøre om de ville have det ind og se på eller om de bare ville udbetale en ersatning.

De gange jeg efterhånden har snakket med dem, og hørt hvor langt de var har ikke rigtig kunne finde ud af at give mig et ordenligt svar på hvor langtid der ville gå. De skyder stadigvæk skylden på det store uvejr den 2. juli med hensyn til at de har så travlt Confused

Udover det så har sådan nogle selskaber nogle kedelige åbningstider, kl 16:00 så kan tit ikke nå at komme hjem til at kunne nå at ringe til dem. Men nu vil jeg prøve at presse dem i morgen hvis jeg kan få fat i dem. Så må de sku give mig en kontant erstatning når de ikke kan tage sig sammen.

Så her i mens jeg går og venter har jeg fundet mit gamle tv frem, som jeg havde hjemme på drenge værelset. Et godt gammel 14 " sony tv Big smile
Nu må de sgu da tage sig sammen. Jeg fik min erstatning inden for ti dage. Ja, det blev kun til ca. 10.000. Men det kan bare ikke være rigtigt, at du skal vente så længe. Det er noget svineri.Angry
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Malte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 19:00

Nu må de sgu da tage sig sammen. Jeg fik min erstatning inden for ti dage. Ja, det blev kun til ca. 10.000. Men det kan bare ikke være rigtigt, at du skal vente så længe. Det er noget svineri.Angry

Ja nu har de haft over 1 måned til at klø sig i røven Angry så der må gerne ske noget... det ender jo også med at koste dem mere i sagsbehandlings omkostninger og løn til elektronik firmaet før de kommer igang end hvad erstatningen løber op i. Jeg får jo ikke mere end 11.000 ud af det, selvom det jo også er rigtig fine penge.

Hvad for et forsikrings selskab har du, hvis jeg må tillade mig at spørgere?
Jeg har Alka selv, men kunne være man skulle se på alternativer med den sagsbehandlings tid
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 19:08

Ja nu har de haft over 1 måned til at klø sig i røven Angry så der må gerne ske noget... det ender jo også med at koste dem mere i sagsbehandlings omkostninger og løn til elektronik firmaet før de kommer igang end hvad erstatningen løber op i. Jeg får jo ikke mere end 11.000 ud af det, selvom det jo også er rigtig fine penge.

Hvad for et forsikrings selskab har du, hvis jeg må tillade mig at spørgere?
Jeg har Alka selv, men kunne være man skulle se på alternativer med den sagsbehandlings tid
Jeg har top danmark.
Jeg havde alka omkring 85. Og så havde jeg et inbrud, hvor der røg en del anlæg og plader. Der var for små 40.000 dengang. De prøvede på alle mulige måder, at slippe udenom at skulle betale. Da jeg så endelig havde fået penge, ja så blev jeg erklæret for uønsket hos dem. Så jeg holder mig langt væk fra det selskab. Men sådan er der vel sager hos de fleste selskaber.
Men de sølle 11.000 for dit tv. Det er bare for meget, at de ikke ryster op med penge.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Malte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 19:12

[QUOTE=Malte]

Jeg har top danmark.
Jeg havde alka omkring 85. Og så havde jeg et inbrud, hvor der røg en del anlæg og plader. Der var for små 40.000 dengang. De prøvede på alle mulige måder, at slippe udenom at skulle betale. Da jeg så endelig havde fået penge, ja så blev jeg erklæret for uønsket hos dem. Så jeg holder mig langt væk fra det selskab. Men sådan er der vel sager hos de fleste selskaber.
Men de sølle 11.000 for dit tv. Det er bare for meget, at de ikke ryster op med penge.

Okay, ja det er der nok hos alle selskaber, jeg har dem fordi jeg fik det igennem fagforeningen.
Nu ringer jeg og presser dem i morgen også skal jeg nok komme med en opdateringen på hvordan sagen står der efter Wink
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu