|
Erstatte IR modtager diode med jack-stik |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Februar-2014 kl. 17:23 |
Hej,
Er der nogen der har prøvet at lodde et 3.5mm Jack stik på et IR apparat i stedet for modtager dioden. Jeg tænker om det er muligt med jack tippen til diode signal og jack stel til diode stel? Jeg har nogle enheder bla. Set-top-box som jeg gerne ville ha kablet i stedet for en ir emitter da det jo ser tåbeligt ud :) Lad mig hører jeres erfaringer. Mvh Thomas Redigeret af fiskerendk - 06-Februar-2014 kl. 17:30 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du nu alligevel vil til at adskille og lodde i dine apparater, hvorfor smider du så ikke bare ir sendedioden inde i apparatet (bagved modtageren) i stedet?
Så har du ingen elektrisk forbindelse mellem appraterne. Alternativt, sætter du en ir-blaster i skabet, der kan sende ir gennem luften over til dine apparater. Klaus |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Hej Klaus,
Jeg har lintronic og derfor har jeg brugt blaster man da de andre ting eferhånden kommer med ir plug feks forstærker osv. Så tænkte jeg nu hvor jeg er ret god med en loddekolbe at man kunne lave en mini Jack stik på boksen så man kunne trække kabler og samle med lintrnic i stedet for ir imittere inden i produktet eller blastere. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19800 |
Okay. Jeg har nu trukket ir emittere inde i skabet til udstyret fra min Lintronic boks :-)
Jo, det kan du, men hold styr på dine stelveje og vær sikker på at du får signalet ind de rigtige steder i forhold til, hvordan signalet ser ud (eksempelvis om det er 5 volt eller ej). Du bliver nok nødt til at afmontere den oprindelige ir modtager og så prøve - igen, så er det lettere bare at smide en ir emitter ind i udstyret (evt forbndet gennem minijack stik). Kan din Lintronic ikke stå inde i skabet sammen med udstyret og så sende til det hele? Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |