recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatte Popcorn eller købe en igen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErstatte Popcorn eller købe en igen?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Byg dig en HTPC !

Så bliver du ikke låst.

Har selv liget bygget en lille shuttle og den er både mediecenter samt en win 7 pc.

Det lyder som en løsning der larmer lidt? Hvad med lyden? Understøtter den DTS fra .mkv filerne? Og hvordan er den spændt til dit tv?

Nogle links og billeder?

Larmer ikke da jeg har støj isoleret kabinettet og valgt støj svage diske.

Der er HDMI ud som også spiller DTS HD osv

bruger XBMC som software og det afspiller stort set alt
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 13:12
Apple-TV2 med XBMC!
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Apple-TV2 med XBMC!
Apple TV2 stinker! Kan ikke engang afspille 1080P... Den nedskalerer til 720P
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Du kunne også kigge nærmere på den kommende Xtreamer Prodigy, som faktisk har indbygget Grooveshark applikation m.m.
http://xtreamer.net/prodigy/

Det er den bedst udstyrede af alle NMT-boksene, og der stod faktisk længe at den ville få Airplay understøttelse, hvilket de tilsyneladende desværre har droppet...

NMT is an abbreviation, short for Networked Media Tank, Syabas' trademarked platform. This is a common term used for all units that run on a media platform solution made by Syabas.

Xtreamer er ikke en NMT.
Til top
Tobias_P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonathan Jonathan skrev:

Du kan hente inspiration over i Mediacenter/HTPC afsnittet af forummet. Jeg er selv gået fra popcorn hourafspiller til fuldt HTPC setup, og jeg har overhovedet ikke fortrudt.

Det er en dyrere løsning end en popcorn hour og der kan være mere larm, men det er100 gange mere fleksibelt.

Mere fleksibilitet er jo nice, men er det ikke stort set bare en mini pc du har til at stå under dit tv? Jeg kender ikke så meget til en htpc løsning, men må da lige tjekke det ud så.
Hvordan navigerer du rundt oppe på skærmen med en htpc?

Jeg er gået den anden vej, fra HTPC til Popcorn C200. 

Blev super træt af at kæmpe med at få sendt rigtig refreshrate til skærmen, ved ikke om det er blevet meget nemmere. 

Det dejlige ved Popcorn Hour er at det bare fungere og er lydløs. 
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Du kunne også kigge nærmere på den kommende Xtreamer Prodigy, som faktisk har indbygget Grooveshark applikation m.m.
http://xtreamer.net/prodigy/

Det er den bedst udstyrede af alle NMT-boksene, og der stod faktisk længe at den ville få Airplay understøttelse, hvilket de tilsyneladende desværre har droppet...

NMT is an abbreviation, short for Networked Media Tank, Syabas' trademarked platform. This is a common term used for all units that run on a media platform solution made by Syabas.

Xtreamer er ikke en NMT.
Korrekt, men bruger tit det udtryk når jeg er for doven til at skrive f.eks. Mediestreamer LOL
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 15:45
Er også gået fra PCH (a200) til en HTPC, i3 2100T 35w med ssd disk og Ace polly kabinet, eneste ting der ikke er standard er kabinet køleren, som jeg ikke havde stor tiltro efter at have læst reviews og skiftede inden jeg tændte første gang.

Den kører WIN 7 med Xbmc, har trådløst keyboard og mus tilsluttet men som ikke bliver brugt (kun under selve win install og opsætning) ellers bliver den styret af min logitech harmony via ir.

Dejligt og nemt når det først er sat op, og man skal ikke rode rundt i grim gui eller til at rode med yamj hvergang man skal tilføje en film eller serie.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:34
Tak for alle jeres indlæg og svar, men må nok indrømme at jeg ikke er blevet særlig meget klogere. Den box fra LG ser Nice ud, men om den kan spille mkv uden problemer var der vidst ingen der kunne svare på? Ved ikke hvad jeg skal synes om den der Xtreamer, men Grooveshark app lyder selvfølgelig meget fedt...

Valget står nok mellem en Popcorn eller den LG boks, Har ikke finanser nok til det Htpc desværre..

Så bør man vente lidt og se tiden an eller skal jeg hoppe på der LG ting? Den kan jo sættes på mit netværk via Lan med kabel og spille mine .mkv filer ikke?
Nogle der har læst om den kan bruge Grooveshark?

Redigeret af ladiesman217 - 17-Juni-2011 kl. 20:45
          
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 08:19
Jeg tror at når NMJ v2 udkommer til Popcorn Hour C200, vil denne boks være helt i toppen af mediestreamere. Men det er selvfølgelig klart at hvis man vil have web-features som Grooveshark osv. så er der begrænsede muligheder. Popcorn Hour har jo "apps" implementeret nu men der mangler bare en Grooveshark app - mener jeg har læst at det er Groovesharks API TOS den er gal med, ikke Popcorn hours'.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 22:55
Kunne godt nok være fedt med sådan en app, men nu må jeg jo se tiden an..
Har læst og overvejet en del om det så skal være en Apple TV 2, da jeg har alle andre Apple produkter, men da den skal jailbreakes og kun køre XBmc i beta, så ved jeg ikke om en LG SMAR TV eller Boxee kunne være bedre? Er godt nok i tvivl...

          
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 16:28
M-P-A Se Drop Down @ hvilken køler har du brugt til Polly?

petrucci Se Drop Down Kører selv med Popcorn C-200 og har gjort det i 2 år. NMJ2 har været LÆNGE ventet, og synes det også er på tide der forhåbentlig kommer den jukebox funktionalitet der virker som de har lovet.

Redigeret af Bjur - 29-Juni-2011 kl. 16:29
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu