|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
exlærer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 886 |
![]() Sendt: 29-Juli-2010 kl. 12:38 |
Hej
Når man som jeg bor i et gammelt hus med små rum bliver man nød til at være kreativ i sine hjemmebio ønsker...Derfor er der valgt nogle utraditionelle løsninger så som højt. i skab, ledninger i sokkel, lister og væg.
Teknink:
Højt.: Qln 111(bag), Qln 501(siderne der sjællent bruges), Qln 606 (front), Qln 500 (center) næsten alt sammen bi-wired.
Kabler: De analoge kabler er i toppen Kimber og i bunden er det Monster 6k( 606/ 500), ved baghøjt. er det Audioquest bi-wired. Sidehøjt. Van den Hult Snow White. Ved et for sjov forsøg fandt jeg ud af, at jeg kunne få mere bas fornemmelse ved at køre Monster 6k i bunden på front og center. I toppen er Kimber kablet bedre til diskant. Analog signalkabler er Nasa sølvkabler med guldstik(hjemmelavet). Ellers bruges der Aragons HDMI og optisk til digitale kilder.
Forstæker: Harman Karkon avr 355.
Blu- Ray: Sony Bdp-s550. En lille larmende sag der kræver dæmpning.
Hifi video: Panasonic
Tv: Philips, og ja det skal skiftes den dag der kommer penge. Har haft fladskærm
Sofa, reol, mørklægningsgardin, hifibænk, belysning: Ikea
Øvrige særheder: baghøjt. belædt bagpå med vinklet korkprop sådan at de peger rigtigt og får en passende afstand fra væggen sådan at basrefleksporten i 111´erne kommer til deres ret.
Belysning bag fjernsynet.
Det var en større opgave at få det hele til at passe med afstande, frekvensgange, bi-wiring og kalibrering. Så en stor tak til Danstv, Hifiklubben Herning/Esbjerg og Tapeconection for deres forståelse og hjælp.
Jeg håber nogen kan bruge nogle af de underlige ideer.
Mvh
E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Det ser rigtig hyggeligt ud. Og det er charmerende at bo i et gammelt hus. Bor selv i et fra 20'erne. Der er så mange sjove lyde
![]() Jeg er sikker på du har et godt film setup
![]() |
|
![]() |
|
exlærer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 886 |
![]() |
Tak Kampus for de pæne ord.
Og ja man får ekstra lyde med
![]() |
|
![]() |
|
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Beklager "exlærer". Min beskrivelse var på mystisk vis hoppet over i din tråd. Den kan ses her i stedet: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83941&PID=852918#852918 Redigeret af khj4200 - 30-Juli-2010 kl. 11:00 |
|
![]() |
|
Don Kristensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Er du gal man! Jeg ville fanme gå død hvis jeg skulle holde styr på så meget
![]() Det er jo fuldstændig sindssygt og gennemtænkt til mindste detalje det hele. Jeg kan kun give topkarakter herfra ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Tak
![]() Det holdt også hårdt 3 mdr.med tegninger, mål, snakke med håndværkere og andre hjemmebio folk. Det er rart at det kan ses.
Mvh
E
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Khj4200
Det gør ikke noget at du satte det ind.. særligt ikke når at det var et flot og godt link du satte ind
Mvh
E
|
|
![]() |
|
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Tak for det. Og som en med total lednings-fobi, må jeg da også lige rose dit flotte arbejde med at skjule ledninger.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg takker igen. MvhË
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |