|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
walker1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-November-2010 Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 30-Januar-2011 kl. 13:16 |
||
Jeg har YouSee fuldpakke, og er så småt ved at gå til rent digitalt, eftersom YouSee så småt er ved at fjerne flere og flere kanaler fra det analoge net.
Hvis de så endda startede med at fjerne alle de ligegyldige musikkanaler, så kunne man ganske problemløst leve uden, men nej! Men, som tekniker, blot ikke li..ge udi dette, er jeg begyndt at spekulere. På det analoge net skelner man mellem de enkelte pakker, simpelthen ved at indskyde LP filtre, så høje kanaler ikke slipper igennem. Hvad gør man på det digitale net? Her deler kanaler fra forskellige pakker velsagtens den samme datastrøm. Sender udbyderen en speciel kode til modtageren, der lukker op eller ned for en bestemt kanal? Eller ... ? |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Der kan kun ses de kanaler der er i de enkelte pakker, men har du Grund eller Mellempakke, så kan der tilkøbes kanaler, ligesom der i Fuldpakke kan tilkøbes kanaler som ikke er i det Digitale spejl. Disse kan også tilkøbes i de øvrige pakker. Det fremgår alt sammen på www.yousee.dk
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
||
For de digitale kanaler, der er med i standardpakkerne, gør man præcis som med de analoge kanaler. Dvs. man har lagt dem i ukrypterede versioner i de respektive frekvensområder. For tilkøbskanaler styrer man det med abonnement via programkort. |
|||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Har du overhovedet læst hvad han spørger om ....
![]() |
|||
![]() |
|||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
||
Yousee styrer det vel til hver husstand med hensyn til pakkererne, ved at gøre det i skabet på vejen, herudover skal man have programkort for at åbne yderligere.
|
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
pkylle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
||
De digitale kanaler ligger også grupperet i de tre frekvensbånd givet ved LP-filtrene. Desuden kan man tilføje kryptering. Derfor findes mange digitale kanaler i krypteret form på de lavere frekvenser, så man kan se dem ved tilkøb (og kort). /Peter |
|||
![]() |
|||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
||
walker1
Jeg har næsten stillet det samme spørgsmål (indvendigt), men for filtre og det med filtrere i pakker, samme filtre reagerer ens, uanset om det er digitalt eller analogt moduleret (Mux'et og andet vist).
Jo rigtigt jeg bor hos "Stofa" men har jo lov kigge indenfor hos YouSee beboere engang imellem. Og min gamle ven mistede bl.a. NRK1 da denne blev digital, sammen med alle de andre der dengang lå i området 472-600MHz (han har fuldpakken). Redigeret af moho - 31-Januar-2011 kl. 13:13 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |