|
Et fedt setup til 6000 kroner... |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
danieljohns
Ny bruger Oprettet: 22-November-2012 Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
Altså, Mr. Claude har helt ret i, at det brugte er lidt svært at finde rundt i, når man bare ingenting ved :-)
Jeg har kigget en hel del primært på DBA. Synes det er meget vanskeligt at vurdere. Det kunne være, jeg bare skulle poste herinde, når jeg finder noget interessant, og så høre jeres mening :-) Ellers har jeg lidt kig på et tilbud, som Hi-Fi Klubben har kørende: Højtalere: B&W DM686 3000 kr. Reciever: Denon CEOL (cd-reciever) 4500 kr. I alt: 7000 kr. (Spar 500 kr.) Jeg er dog virkelig glad for Monitor Audio Silver RX1 højtalerne til 4000 kr., og har kigget lidt efter en Cambridge Azur 651A til 3700 kr. til at følge med. Men så ryger prisen jo også op i 7700 kr. |
|
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyt dog til rådene: køb brugt.
For at sammenligne brugt udstyr med nyt, så kan du som regel sige det brugte udstyr bliver solgt til 50% af nyprisen.. Og det ender jo ud med at du for 6k egentlig får udstyr som har kostet 12k.. altså "sparer" du 6k og ikke en snoldet 500 kr seddel.. THE END.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19520 |
Funktioner
Tak(0)
|
B&W 686 med standere 2300 kroner: http://www.dba.dk/hoejttaler-bw-686-passiv/id-87826730/ Klaus |
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag hellere en Nad316 til 1999kr og en Argon DAC til 999kr og så har du råd til dine MA. Angående brugtkøb så har jeg også købt en del men en sælger fortæller jo ikke hvis han prøver at sælge et produkt udenfor garanti med en periodisk fejl.
|
|
danieljohns
Funktioner
Tak(0)
|
Det er første gang, jeg køber anlæg sådan rigtigt. Har indtil videre kunnet låne af brormand. Jeg kan derfor mærke, at jeg er en lille smule påvirket af, at jeg synes, det skal være nyt. Jeg vil have mit helt eget, nye kram med garanti osv. Det er måske fjollet, men det sidder i mig et eller andet sted :-)
Egentlig er jeg ret tændt på tanken om Nad316 til 1999kr og en Argon DAC til 999kr og så MA-højtalerne. Så får jeg ingen cd-afspiller, men det kan jeg så måske driste mig til at købe brugt :-) Det er sgu fedt med så mange brugbare svar og idéer! |
|
danieljohns
Funktioner
Tak(0)
|
Lige et nyt spørgsmål. Hvor vigtig er en DAC for lyden, synes I?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19520 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor kommer lyden fra?
Mp3 i ringe komprimering så har DAC'en intet at sige, er det derimod gode flac filer, så har den pludseligt indflydelse. Klaus |
|
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis du er glad for musik så skal du overveje at købe
højttelere måske MA hvis du er glad for dem ,Sonos Conekt ( koblet sammen med brugt forsterker) eller Sonos AMP ... du få mange milioner musik nr. med Spotity for kun 99 kr mnd.... så er du fri for at have din PC kørende når du viul lytte til musik , du sal ikke invesere i doc, du kan bruge din iphon som controler osv |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
En forstærker kan jo også have en fornuftig DAC indbygget. Når du ikke har så mange penge at smide rundt med, så vil det nok være bedre at slippe af med mest mulig jitter, når du får lyd fra computeren. Så skal du bruge den førnævnte Musical Fidelity V-Link II, eller lignende. Det koster omtrent det samme som den DAC du har kig på, men vil med al sandsynlighed give et større løft til lydkvaliteten. |
|
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er tilladt at vurdere om produktet lever op til sælgers annonce inden man bytter penge med grej.
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil melde mig i koret her, og også anbefale dig at købe brugt. Hele mit nuværende anlæg er købt brugt, forstærkeren dog som demo hos en forhandler, og det er ikke særlig svært at vurdere om udstyret er i orden. Dertil har langt de fleste behandlet deres udstyr godt, da de oftest er enthusiaster på et eller andet niveau.
Brug din sunde fornuft når du er ude og kigge på udstyr: - Virker sælger troværdig? - Hvordan bor sælger? - Ser udstyret velholdt ud? - Når du tester, så sørg for at teste alle funktionaliteter. Sidst skal det bemærkes at det er let at høre om der er en fejl på udstyret, hvis det f.eks. skratter, forvrænger etc. så alle har mulighed for at kunne sikre sig bedst muligt fra at købe defekt udstyr.
|
|
danieljohns
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil bare lige sige, at jeg har købt et anlæg nu :-)
Fik forhandlet med den kære forhandler, og kom hjem med dette: Højtalere:Monitor Audio RX1 Forstærker: Yamaha AS-500 5 meter højtalerkabel Samlet pris: 6000 kr. |
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |