recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et gammelt top klasse tv til 2000 - 3000,-?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et gammelt top klasse tv til 2000 - 3000,-?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et gammelt top klasse tv til 2000 - 3000,-?
    Sendt: 19-Maj-2012 kl. 17:14
Mojn

Jeg har erkendt at der er rigtig meget guld at hente når man køber brugt Hifi udstyr.  I den forbindelse kigger jeg lidt løsligt på et nyt TV. Hvis jeg nu ønsker et tidligere tiders topmodel til omkring en 2000-3000,- kroner hvor mange år skal man så tilbage og er det overhovedet muligt når vi taler minimum 42" (helst over)? Er det overhovedet til at få noget til de penge som ikke allerede er håbløst forældet?

Jeg ved at topmodel er et vidt begreb, men i hver fjernsynsgeneration er der nogle skærme der skiller sig ud og som ofte prises højt herinde.

Hvis i behøver yderligere forklaring på hvad jeg mener så sig endelig til.

Redigeret af dancing_naked - 19-Maj-2012 kl. 17:14
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 19:44
Du kan få et 50" Pioneer plasma for mellem 4 og 5.000 kr.
Mener der var en 508 her på siden for ikke ret lang tid siden.
Han forlangte vist 4.500
Jeg har selv 507éren som er en generation ældre, og den er jeg stadig voldsomt glad for.
Så hvis det er billede og byggekvalitet du går efter så vil jeg mene at det er et godt bud

Det eneste der er forældet ved sådan en er tuneren, men hvis du f.eks har YouSee-boksen kan det i og for sig være ligegyldigt.

Update:
Kan se at der lige nu er en 508 XD til 4.000 her på siden. det er også ISF-calibreret. sådan en fætter kostede i sin tid mellem 25 og 30 af de store

Redigeret af Ning - 19-Maj-2012 kl. 20:10
Ning
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 20:04
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 20:45
Modtaget, det er godt nok skamrost. Det værste ved de gamle fjernsyn er vel deres manglende MPEG4 tuner. Hvordan kommer man nemmest omkring det? MAn kan vel ikke få indbygningskort så det er vel noget med en ekstern boks med dertilhørende ekstra fjernbetjening? :/
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af dancing_naked dancing_naked skrev:

Det værste ved de gamle fjernsyn er vel deres manglende MPEG4 tuner. Hvordan kommer man nemmest omkring det? MAn kan vel ikke få indbygningskort så det er vel noget med en ekstern boks med dertilhørende ekstra fjernbetjening?:/

Det er så der man sluger kamelen og bruger lige så mange på enge på en ordentlig fjernbetjeningsløsning.

Jeg har et 427 og en løs triax boks, som styres via en Beo4 remote gennem Lintronic system. Jeg har kun 1 fjernbetjening til alt......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af dancing_naked dancing_naked skrev:

Modtaget, det er godt nok skamrost. Det værste ved de gamle fjernsyn er vel deres manglende MPEG4 tuner. Hvordan kommer man nemmest omkring det? MAn kan vel ikke få indbygningskort så det er vel noget med en ekstern boks med dertilhørende ekstra fjernbetjening? :/

Yup. Men køb en god multifjernebetjening, så er det ude af verden.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 21:20
Jeg vil da mene at "det værste" er, at du kan risikere at smide 4000,- kr. for et TV i dag, som kan gå i stykker i morgen. Ingen garanti og 4000,- ud af vinduet. Ville aldrig turde købe et så gammelt TV. Uanset hvor god billed kval det så har :)
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 22:45
Det kan et nyt TV også, med alt det bøvl det medfører. Hvis man skulle gå og være ræd for det når garantien er løbet ud, skulle man skifte TV hvert andet år - aldrig i livet, jeg beholder mit KRP500M lige så længe det virker, og det er 3 år gammelt nu og still going strong Wink
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 07:28
Jo jo men så har du jo også haft TV'et i 2 år kontra een dag, for at sætte det på spidsen :) og selvom der måske er bøvl med at få et nyt tv via garanti er muligheden der trods alt. Anyways - Pioneer rocks.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 07:30
.... Og mht til at skifte så har jeg haft 6 af de flade de sidste 8 år :P
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spaghetti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 12:43
Jeg har et 43" Pioneer 436XDE med originalt vægbeslag. 1000,- havde jeg tænkt det skulle sælges for.
Det er ihvertfald dét du efterspørger - "tidligere tiders topmodel". Den er købt ny, for 6 år siden. Dengang kostede det vel 30.000,-
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 11:26

Hvad står gode multifjernbetjeninger i? Hvad kan i anbefale?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu