|
Et generelt problem med nye højttalere |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
plejer gummi ikke at blive stivere med tiden ??
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|
Henrik, læs og forstå... Jeg sammenligner ikke de to ting, men sammenligner de holdninger der er til emnet. Som du tydeligvis kan se i denne tråd, har jeg ret. Jeg afviser ikke, at nogle egenskaber kan ændres en smule efter en kort periode, men jeg forholder mig kritisk ved signifikansen af denne ændring. Og hvis du går ind på kabelproducenternes hjemmesider, kan du se, at nogle også skriver, at deres højttalerkabler skal tilsluttes så de følger pilenes retning på kablet samt skal spilles i 500 timer før at kablet lyder optimalt. Er det heller ikke for sjov, at de skriver de ting?
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
kunne forestille mig at det drejer sig om et par dråber , som efter at have været varmt op , helt forsviner. Lidt ligesom det fedt der er i et nyt leje. Mit gæt er , at det er en type fedt/olie som man bruger , så diskanten ikke tørre ud , under opbevaring på lager etc. Firkantet set . Så tror jeg generelt ikke på at ting skal tilspilles. Mit eksempel er jo ikke et spørgsmål om tilspilningen. Men lidt som et nyt leje. det går lidt stramt de første minutter. Men efter at have været lidt varmet , efter friktion. Så er olien/fedtet i lejet væk |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Man kan ikke samlingen en bil og en højttaler.
Jeg har ejet el del højttalere gennem tiden som alle har haft en periode, hvor de skulle spilles til. Nogle mere end andre. Køb dine højttalere hvor de har ordentlige lytterum og hvor du kan låne et sæt med hjem til afprøvning. Og du behøver ikke hele sætte for at vurdere. |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Tja kan vel bare gentage mig selv. Jeg har haft næsten hele Dali Lektor serien fra ny af (8,6,3 og LCR). Og der var forskellen de første par dage så stor man ikke rigtig kunne være i tvivl. De var udefineret/mudret i bassen, hvilket gik over efter en uges tid. Dette blev bekræftet af en 3-4 andre Lektor/Ikon mk2 ejere ovre på hifigalleri/stedet hvor de rigtige experter mødes
![]() At der så ikke kan høres forskel på andre mærker/ modeller kan jeg selvfølgelig ikke afvise. Har også haft et par Dali Ikon subwoofere fra ny, hvor jeg ikke lagde mærke til nogen forandringer under tilspilning. |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Kan lige tilføje min oplevelse af min Heco Celan GT center, som jeg også havde fra ny. Her var nemlig også en forandring i løbet af de første 14 dage, som dog er noget mere diffus end med Dali'erne. I starten syntes jeg ikke rigtig der kom noget bas fra den, men efter et par uger fornemmede jeg den åbnede sig op. I dag spiller den hvert fald totalt genialt
![]() |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|
Husk på, at man vænner sig til lyd. Booster du bassen med 10db og lytter til det i en måned, så vil du efter den måned opfatte udgangspunktet inden bass-boost anderledes end hvis du ikke havde gået den måned med boost.
|
||
![]() |
||
|
nemlig - referencen ændre sig. |
||
![]() |
||
|
Det er rigtigt nok. Men dengang var referencen en totalt lousy Ikon MK1 center, som aldrig har været stærk i de dybe toner. Det blev den heller ikke efter et års tilvænning af ørerne. Den var bare LOUSY bas mæssigt. Det samme kan jeg ikke sige om Heco'en. Den spiller virkeligt sprødt på mandlig dialog, pistolskud osv!
|
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
|
slettet, da det var irrelevant!
Redigeret af dr gonzo - 04-August-2015 kl. 10:42 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Der er da en væsentlig forskel på de to ting! Når noget står på en hjemmeside, i en annonce, i en brochure m.v., så har det ét formål - at være salgsargument, at sælge produktet. Højttalerproducenterne skriver det ikke i annoncer, brochurer m.v., men derimod i brugermanualen. Noget du som kunde først ser, når du HAR købt højttalerne. Ergo, der ville ikke være grund til at skrive det, med mindre det forholder sig sådan! M.v.h. |
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
|
Henrik B. >>> Det kan vel også tænkes, at højtalerproducenterne skriver det i deres manual, da de ved at mange folk lige skal vende sig til den nye lyd, og for at undgå at folk returnere højtaleren, på dette grundlag, er det jo nemt at skriv, at den skal spilles til. Hvis de havde skrevet, "du skal lige vende dig til lyden", vil folk jo føle sig trådt over tæerne!
Det er rent faktisk sælger 101, at vide, at man aldrig siger til kunden, "du skal bare vende dig til det". Det er altid produktet, som lige skal ha' lidt tid til at folde sig ud, før det når sin fulde formåen. Redigeret af dr gonzo - 04-August-2015 kl. 11:33 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |