|
Et generelt problem med nye højttalere |
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Forfatter | ||
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg synes næsten det siger sig selv at der er forskel på helt nye enheder og enheder der er spillet på nogen tid.
Spider/centerstyr bliver blødere og blødere, kantophængene ændrer sig også og enhederne reagerer nemmere på små signaler, derfor stiler mange også efter lowloss, meget bløde kantophæng osv. Her i stuen har jeg målt egenresonansen på en fabriksny 18" og målt igen efter 6 måneder og der flyttede egenresonansen ned (som forventet) Og jeg har da hørt højttalere der har været spillet på i mange måneder ved siden af fuldstændig nye og der er bestemt forskel, dog mener jeg ikke at forskellen er så stor at man ikke kan vurdere om en helt fabriksny højttaler er noget for en. Efter tilspilning er det stort set ens for alle højttalere at de bliver mere åbne og mindre pågående. Faktisk ændrer en højttaler sig hele livet men den første tid noget mere (10 til 200 timer) |
||
![]() |
||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
|
Prøv at læse nedenstående fra en seriøs producent. Flere dage/ugers tilspilning er rent bullshit: http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=faq |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Din konklusion af testen/teksten er lige vel nedkogt, at den nærmest fremstår fejl/overfortolket, i forhold til testens endelige konklusioner. Selv efter første break in, og ved længervarende normalt brug, kan der måles en ændring på mellem 5-20% i fs. Ved meget lang tids pause uden brug, henfalder enhed/ophæng næsten til mint condition. Dette henfald ophører nærmest prompte, når enheden igen tilføres signal ( derfor kan dette ikke benævnes break in ). Næste punkt er, at disse målinger/konklusioner, jo kun gælder de pågældende enheder i testen. Andre enheder kan/vil vise andre resultater, nogle med mindre og andre med større forskelle. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Lidt flere måledata, med målinger foretaget over flere timers brug.
målinger af break in Redigeret af JeTex - 05-August-2015 kl. 21:39 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
|
Er de mere seriøse end andre ? |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|
Henrik? :) |
||
![]() |
||
|
Du kan da ikke konkludere, endsige komme med en BS bemærkning omkring tilspilning, med mindre dette var verdens eneste højttalerproducent. Og selv i dette tilfælde, opfører enhederne sig ikke ens. Tidligere i debatten, med link, er der en målegennemgang/kontrol af forskellige enheder/producenter, hvor der selv efter 80 timers brug er målbar forskel. Redigeret af JeTex - 06-August-2015 kl. 13:36 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Nu når vi er inde på tilspilning, så saksede jeg lige denne salgstekst fra hifi4all.
Det drejer sig om et Nordost strømkabel:: """"" Strømkabel, Nordost, 2 meter m. Nordøst blue heaven strømkabel, det sidste nye leif, er håndlavet i Amerika, og gør en stor forskel i dit anlæg, på grund af mono filament teknikken, du vil opleve mere åben lyd med flere detaljer. sælges kun, fordi jeg har købt et dyrere Nordøst kabel. Kablet er tilspillet, det man kalder burn in, som har stor betydning for lyden. Bare for at gøre det helt klart, jeg står ikke og mangler pengene, jeg venter på den seriøse køber. Nypris er 2500 kr. ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
|
Og tænk, med en 2kW varmeblæser, kan man hurtigt Brake et kabel ind.........
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |