|
et hurtigt spørgsmål :) optisk - volume kontrol? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rahmut ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2008 Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2014 kl. 13:52 |
Hej alle sammen :)
jeg har lige et hurtigt spørgsmål jeg håber i kan svare på. er det umuligt at kontrollere volume med samsung remote på en NAD T753 som er forbundet til et samsung UE8005 smart tv via et optisk lydkabel? NAD T753 har jo desværre ikke HDMI indgang :( håber i kan hjælpe - for er blevet tilbudt en NAD T753 til en god pris. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Umiddelbart ja, det er umuligt. Medmindre TV-fjernbetjeningen er en multi-remote som du kan programmere til at styre NAD'en. Du kan ikke styre NAD'en via det optiske kabel, og du kan mig bekendt ikke styre volumen på den optiske udgang på tv'et.
|
|
![]() |
|
rahmut ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2008 Status: Offline Point: 37 |
tak for rigtig hurtigt svar, det var også sådan jeg har forstået det.
men jeg undrede mig bare over hvordan jeg så kan styre volumen på min iPhone, når jeg afspiller lyd via airplay fra iphone --> apple tv --> onkyo 605.. ![]() jeg skaffer mig en universal remote så, så kan jeg nøjes med en fjernbetjening. er der andre små fælder i forhold til at købe en lidt ældre reciever? |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Det virker fint med mit Panansonic tv og Onkyo reciever. Her er lyden også via optisk (Der findes ikke ARC i mit gamle Pana)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40546 |
Det sker så nok via HDMI CEC hvis der en sådan mellem TV og Reciver. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
det virker også fint på min onkyo 605 (uden ARC), selvom jeg kun har hdmi kabel fra recieverens hdmi udgang tll samsung tv.?????
tager jeg det kabel ud, virker det ikke.. det er da mærkeligt ?
|
|
![]() |
|
ahh, så hdmi CEC og hdmi arc er lidt det samme.. tak for svar...
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40546 |
ARC er lyd, CEC er kontrol af tilsluttet enhed. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
ARC er en udvidelse af CEC. Der er tilsyneladende dukket en udbredt misforståelse op om at man skal have ARC for at have CEC - det er ikke rigtigt, du kan sagtens have CEC uden at have ARC. Men du kan ikke have ARC uden at have CEC.
|
|
![]() |
|
Tak for uddybning :)
Så er den hentet - det er sgu en ond tung satan, kan slet ik vente med at sætte den Til :) jeg går ud fra at jeg kan spænde lidt af hvert på den, uden at være bekymret for at den har overskud ?? Har på nuværende tidspunkt xtz 10.16, 2 stk Dali blue LE 2002 - overveje at købe 5005 blue le.. Hvis ik det bliver et par Dali zensor 5 eller 7.. Nogle indvendinger eller andre gode ideer? |
|
![]() |
|
hej igen :)
jeg har nu kigget højtaler brugtmarkedet tyndt, nærmest nonstop i en uges tid efter et par gode fronthøjtalere til at joine min nyerhvervede NAD T753, XTZ 10.16 subwoofer og dali blue LE 2002. jeg har fokuseret på dali og b&w, da der er et ret stort udvalg :) de skal bruges til 50/50 film/musik. min prisramme er 1000-3000kr. valget står nu mellem dali 5005, dali 6006 dali 8008, dali suite, B&W DM 603 eller DM 604. men har li endnu et par hurtige spørgsmål fra hoften i forhåbentlig kan hjælpe mig med inden jeg tager det endelige valg: 1. er der lytbar forskel for det utrænede øre på fx: dali 5005 dali 5005 blue dali 5005 blue LE ? jeg hælder lige nu mest til dali 8008. 2. vil det være et god match til mit setup, eller har jeg ik brug for alt den bas, nu jeg har min XTZ sub til at støtte i bunden ? 3. kan min NAD T753 trække dem uden problemer.? håber i igen ville være behjælpelige med nogle hurtige og brugbare svar, så jeg kan få hentet dem her i weekenden - det tror jeg virkelig naboen vil prissætte ;) og ellers god weekend til alle. Redigeret af rahmut - 17-Januar-2014 kl. 19:44 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |