recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et hush box projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et hush box projekt

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 10:41
Lad mig sige det sådan: hvis der ellers er optimal ventilation i kassen betyder det forhåbentligt ikke det store! :)

Hvad angår IR-extender, så skal det jo virke; den tager jo bare det IR-signal din fjernbetjening udsender og fører det via en ledning ind til en anden "IR-lampe", som du monterer i kassen umiddelbart foran projektorens eget IR-modtagerøje. Det er altså ikke noget din maskine skal kunne :)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 11:25
Der er lige tid til lidt stemnings billeder midt i processen Embarrassed

Kanalerne er på vej. 
Væggen mellem projektor og kanal bliver dobbelt isoleret


Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 11:27
Det er godt nok træls at vente på elektronikken til blæserstyringen Ouch

Lidt kedeligt at have boksen stående Sleepy

Blæsere og isolering er på plads


Temperatur forskellen på indsugning og udblæsning er 100% Det er da noget Confused

Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 14:54
Så kom der kanter og låger på - Tid til en klat maling.


Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 13:10
Endelig Big smileTemperatur styring til blæserne.

Håber ikke den bliver væk før den bliver installeret Confused

Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

Det er godt nok træls at vente på elektronikken til blæserstyringen Ouch

Lidt kedeligt at have boksen stående Sleepy

Blæsere og isolering er på plads


Temperatur forskellen på indsugning og udblæsning er 100% Det er da noget Confused


Holder ud den varme i kassen hvis du ser flere film?
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 07:11
Jeg mangler at sætte glas på fronten - Så kassen er ikke 100% lukket endnu.
Men den kørte 4 timer i går uden at overstige 37 grader i kassen.
Så det er vist et - Ja.
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 07:25
Du kan ikke regne med de målinger du foretager nu. Først når kassen er lukket ordentligt til og sidder oppe under loftet, hvor det er varmest, får du et sandt billede af temperaturerne. Det er min erfaring.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Du kan ikke regne med de målinger du foretager nu. Først når kassen er lukket ordentligt til og sidder oppe under loftet, hvor det er varmest, får du et sandt billede af temperaturerne. Det er min erfaring.

Ja - Det bliver lidt spændende Embarrassed

Jeg skal i hvert fald prøve lidt forskellige placeringer af temperaturføleren som styre blæserne.
Det giver jo ikke mening at sætte den lige i projektorudstødningen - hvor der er varmest. Tror jeg.
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 17:24
Så kom boksen op at hænge Clap Det har taget sin tid.

Fanden til liv med de bjælker


Justeringer til vatter gik faktisk rimelig nemt.


Filter på indsugningen (Det skal der kigges på)


Der ikke meget plads i selve boksen. Skal vist have kigget på lednings kaos'et LOL


Alle kanter er ekstra foret - så de lukker helt til.


Konklusion efter et par dage.
1. Der er godt og grundig sus i ind/ud-træk. Det er ikke ligefrem "Hush". Dead Så det skal der kigges på. Det er dog væsentlig mindre end projektoren i fri natur.
2. Blæserne er sat til at køre 100% fast. Det larmede ekstra når de skruede op og ned hele tiden Ouch
3. Kassen holder sig generelt omkring 48 grader. Testet i ca. 4 timers drift. Dog med en afstikker en dag på 58 grader. Hvorfor ved jeg ikke Confused

Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 20:48
Er blevet lidt vild med at lege med elektronik Embarrassed

Så jeg fandt et par nye "dimser" at teste i boksen. Det koster jo praktisk talt ingen ting Tongue

1. En strømforsyning (ikke det mest spændende)
Men en "upgrade" over den tilfældige jeg brugte.

2. En "ny" temperatur styring af fanerne Clap
Født med temperatur og fan speed visning.
Samt to følere der virker væsentlig bedre en den første model Thumbs Up Og fan error alarm Shocked
Og så er den super simpel at lave opsætning på.



Begge fundet hos Banggood
Strøm:
Fan styring:

Næste projekt:
Jeg blev lidt bekymret over at boksen jo holder varmen læææænge efter der er slukket, fordi blæserne jo stopper sammen med projektoren. Så jeg har fundet et nyt "relæ" der kan holde blæserne i gang  når projektor signalet forsvinder. Det skulle kunne justeres til at køre 1sek - 999 Minutter efter. Så er man vist dækket ind LOL Men mere om det når det ankommer.


Redigeret af Lydkilde - 10-December-2020 kl. 20:50
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 21:17
Så fik jeg leget lidt med nyeste elektronik dims til boksen.
Et timer modul.


Den blev valgt på baggrund af følgende beskrivelse. "signal hold function If there is a trigger signal, the timer is cleared and the relay remains on; when the signal disappears, the relay is turned off after the timer OP"
Altså således at den kunne forsinke slukningen af blæseren.

Det virker bare ikke Cry Konstant strøm er åbenbart ikke det samme som "If there is a trigger signal".
Det virker godt nok hvis jeg slukker og tænder strømmen kontinuerligt. Men det var jo ligesom ikke meningen.

Så søgningen på et delay-relæ forsætter Embarrassed

Jeg faldt bla. over denne https://www.matronics.dk/kategori/el-materiel/afbrydere-kontakter/relaer/produkt/avanceret-timer-relae som jeg har spurgt på. Så må vi se om det er løsningen.


Redigeret af Lydkilde - 02-Januar-2021 kl. 21:20
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu