recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - et kabel til tv og internet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketet kabel til tv og internet ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vesterby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Emne: et kabel til tv og internet ?
    Sendt: 03-November-2009 kl. 10:19

Hej
Jeg har et lille problem som jeg ikke lige kan løse

Mit tv og internet får jeg fra altibox,  Derfor har jeg trukket et net kabel fra den boks de har sat op , ind til boksen der står ved tv,et i stuen. Det var en større omgang da , jeg skulle hen over loftet osv.

Nu kunne jeg godt tænke mig at jeg også kunne få mit internet signal ind i stuen, så mit ? er

Kan jeg bruge det samme kabel som tv signalet kommer ind i stuen med.
Hvis ja hvilket udstyr skal jeg så købe en swits eller hub , ja jeg aner ikke hvad der er hvad, er ret blank på dette område
J

p.s (mit internet er sat til en trådløs router direkte fra boksen på væggen)

Med venlig hilsen

vesterby

Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 13:54
Nej det kan du ikke og dog

Såvidt jeg fik af vide i sin tid kører signal til TV over 2 par i dit lan kabel og i princip bør du således kunne trække IP over de andre 2 par der er i et alm Lan kabel.

Man kan købe en splitter der deler de 4 sæt op i 2 stik. og hvis du sætter sådan et i hver ende kan du via farve koderne principielt styre hvilke 2 sæt der bærer Tv og hvilke der bærer IP.

Men da signalerne er meget følsomme overfor støj opgav jeg ideen (dvs. den er ikke efter prøvet i praksis så vidt jeg ved) og trak bare et Lan kabel mere. Og det kan du jo bare gøre evt med en switch i den ende hvor du har brug for flere output fra
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu