|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JustMe!! ![]() -- ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 25-Juli-2008 kl. 10:20 |
Jeg er studerende og har ikke vold mange penge! og nu skal jeg ud og bruge nogle af mine få $$$ og jeg er i tvivl om, hvad jeg skal købe for min penge eller rettere om hvad jeg har egentlig har brug for!
Jeg har følgende: TV: 508XD DVD/BD afspiller: HTPC med Blu-ray drev i. Højtalere: 2stk Yamaha NS777 Jeg står og mangler en receiver/forstærker og har overvejet at købe en Onkyo 606 i tyskland til den nette sum af 3600 ca. men men men. Har jeg brug for at købe sådan en fætter? jeg har jo kun de 2 højtalere og min HTPC spytter ikke de nye lyd formater ud alligevel, da den bruger DVI-HDMI til at sende billede og almindelig mini-jack til rca phono stik til lyd. Planen er jo selvfølgelig på et tidspunkt at investerer i en ordentlig afspiller ala Pana BD30/BD50 eller hvad der nu er på markedet til den tid, hvor jeg skal ud og købe og planen er da også at modificerer min HTPC på et tidspunkt, så jeg kan få billede + lyd ud fra den via HDMI-HDMI og selvfølgelig også investerer i et 5.1 lyd setup, så hvis jeg køber en onkyo 606, så er jeg jo lidt fremtidssikret, hvis man kan sige det, men hvis der alligevel går et år til halvanden før at de her ting begynder at komme på plads, så er der jo kommet så meget nyt på markedet. Mit spørgsmål er så, om jeg er bedre stillet med at gå ud og købe en stereo receiver/forstærker til max 2500 og derved sparer lidt af mine få $$$ i forhold til at købe en 606er og så kører med den indtil jeg begynder at få penge nok til at realiserer min planer omkring lyd, afspiller osv. og så købe en anden receiver til den tid, hvor der nok er et bedre valg end en 606er i forhold til nu? Et tillægsspørgsmål her til sidst, HiFiklubben her en Denon DRA 500AE stereo receiver til 2400 LINK Vil den være et fint nok valg eller hvad er der af andre forslag indenfor min prisklasse? |
|
![]() |
|
chico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Hej JustMe!! Det er nok kun dig selv der kan træffe beslutningen, men man kan da opstille nogle argumenter! Hvis senere vil have en afspiller og surround kunne det da være en god ide at starte med en surroundreceiver nu, så har du da denne del på plads - så kan du jo bygge til med højttalere mv. Køber du en stereoreceiver er du "låst" fast med stereo! Onkyo 606 er helt ny på nuværende tidspunkt og vil om et år stadig være en god receiver! Jeg tror også at de ca. kr. 1.000 - 1.100 der er i forskel på dine forslag er givet godt ud selv om du senere vil udskifte - så er det nok nemmere at sælge en brugt 606 frem for en stereoreceiver til en som er i samme situation som dig nu. Da jeg for kort tid siden var ude at se på ny receiver og snakkede med dem i butikkerne, kunne jeg se at det var ikke mange stereoreceivere der var på hylderne og en af de ansatte jeg talte med fortalte, at det var sjældent de solgte sådan en - det skete en sjælden gang at en kunde havde en stereoreceiver der var blevet defekt og kunden kun havde behov for stereo igen. Men der er jo 2 muligheder som du selv nævner!! |
|
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Når $$$ er så få ville jeg købe en brugt Reciever. Der må være et hav rundt omkring af udmærkede stereo/surround recievere til omkring en tusse. Der sker så meget på et år i AV verdenen, så det er bedre at starte fra scratch når midlerne er til det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |