recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et liv uden YOUSEE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et liv uden YOUSEE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ramses2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-December-2007
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ramses2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et liv uden YOUSEE
    Sendt: 07-November-2012 kl. 14:42

Jeg vil gerne finde en løsning hvor jeg kan blive fri for Yousee, men jeg har behov nogle få tv kanaler.

dr (DR.NU ELLER dvb-t)
tv2 (play.tv2.dk)
tv3 (viaplay)

Resten af mine ønsker kan jeg få opfyldt gennem netflex

Men hvilken boks kan vises alle disse streaming tjenester?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 14:45
En almindelig (mini)PC (eller laptop) tilsluttet TV-et via HDMI må bl.a. kunne bruges...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 14:59
Billedkvaliteten på de tre internetjenester (DR NU, TV 2 Play og Viaplay) er ikke super-god, så du skal forvente at gå en del ned på den konto.

Jeg ved ikke om du har en iPad (2 eller senere) eller en iPhone (4S eller senere), men ellers har alle tre tjenester AirPlay-understøttelse, så du kan åbne hhv. DR NU på hjemmesiden, TV 2 Play app'en og Viaplay app'en og streame dem trådløst over på tv-skærmen via en Apple TV-boks. Apple TV boksen har jo også Netflix, så det kan være en løsning.

Jeg bruger dog hverken Viaplay eller TV 2 Play privat, og jeg ved, at f.eks. TV 2 siger, at ikke alt indhold kan sendes over via Airplay, hvad det så end skal betyde.

Der findes endnu ikke en medieboks, der kan tage alle tjenesterne, men du kan naturligvis bruge en PC, som avh foreslår.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 15:02
I min erfaring er der temmelig lang vej fra online-TV til det du kan hive ned med eks. en antenne. DR NU kræver virkelig at du er ukritisk med kvaliteten for at kunne bruge det til noget. Det kan til nød gå på telefonen, men allerede på en Tablet er kvaliteten for ringe til, at det kan forveksles med kabel-TV.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ramses2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-December-2007
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ramses2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 17:24
At der ikke findes en boks der kan håndterer alle forklarer at jeg ikke kunne finde en Smile

Så hvis jeg vælger at kører dr med en dvb-t antenne og så resten via air-play kunne det faktisk være en mulighed? Dog med det i mente at kvaliteten bliver lidt dårligere.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af Ramses2 Ramses2 skrev:

Så hvis jeg vælger at kører dr med en dvb-t antenne og så resten via air-play kunne det faktisk være en mulighed? Dog med det i mente at kvaliteten bliver lidt dårligere.

Ja, men du skal nok lige undersøge om Viaplay og TV 2 Play giver mulighed for at sende alt over AirPlay. Udbyderne kan godt begrænse visse ting.

Jeg hørte at Viaplay havde et problem med at få undertekster over på tv-skærmen, men jeg så en opdatering til deres app forleden der nævnte noget med undertekster. Jeg ved ikke om det har rettet problemet, da jeg som nævnt ikke bruger tjenesten.

TV 2 Play har jo skrevet, at ikke alt kan sendes over, formentlig pga. rettigheder. Om det stadig gælder ved jeg ikke.

Jeg kan desværre ikke undersøge det for dig selvom jeg har hele opsætningen, da jeg ikke har abonnement på Viaplay og TV 2 Play.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu