recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par ? fra en pilfinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEt par ? fra en pilfinger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lyzium Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-August-2008
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Et par ? fra en pilfinger
    Sendt: 27-Februar-2010 kl. 10:17
Hej Forum!

Jeg har de seneste uger kørt et mediacenter, og i den forbindelse er der opstået et par spørgsmål, som i herinde måske kan hjælpe mig med.

Først af alt så indeholder mit mediacenter følgende ting:

MSi Diamond plus bundkort
AMD x4800 2.2Ghz
2gb ram
Nvidia 7900GTX uden blæser
Hauppauge 900 USB tuner DVB-t/analog(mpeg2)
Windows 7
Da jeg ikke har så mange midler til rådighed forsøger jeg at få det til at virke bedst muligt.

Computeren har oprindeligt været til gaming, hvor støj ikke betød mig noget.

Jeg har været nød til at underclocke processoren fordi den afgav så megt larm at det ødelagde tv oplevelsen. CPU´en kører 1,6 GHz ved 200Mhz x 8 fsb og minus 0,3 volt til processorkernen. Dette bevirkede at temperaturen er faldet fra cirka 70 grader til 50 når jeg kiggede DR-HD.

Jeg har læst at de nyere Nvidia kort benytter Purevideo, http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo#Table_of_PureVideo_.28HD.29_GPUs som aflaster computerens processor.

Så spørgsmål 1
Tror i herinde at sådan et kort ville aflaste processoren så meget at jeg kunne bringe den tilbage til sin normale yde evne?

Min tuner http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=200870 er lidt af en oldsag, og den har jeg også lige et par tvivl omkring.

Da jeg for nyligt er flyttet i boligforening er jeg påtvunget adgang til yousee´s kabelnet. Hidtil har jeg bare benyttet mig af stueantennen som var med i tunerpakken.
Men da jeg gerne vil have adgang til flest mulige kanaler har jeg prøvet at køre et antenne kabel fra stikket i væggen ind over en fordeler http://www.avxperten.dk/Billeder/thFOR-1.jpg hvor min lille stueantenne også er tilsluttet.
Når jeg søger programmer  uden kabeltv stikket i kan jeg sagtens finde dem jeg skal modtage.
Det samme gælder for kabeltv programmerne, men problemet opstår når jeg vil samkøre de to signaler. Alle kabeltv kanalerne vises og DR-HD vises via DVB-t´en, men DR1 og TV2-syd mister jeg totalt signalet til. Jeg ville meget gerne kunne se tv2 og dr1 over stueantennen, fordi kabelsignalet er utroligt dårligt. Hvad kan fejlen være, og kan jeg på nogen som helst måde afhjælpe problemet uden at skulle ud og investere i et dvb-c modul og DVB-link?
Jeg har testet signal styrken med et lille program som jeg har fundet, http://www.quantexzone.com/downloads.htm , burde signalstyrken være tilstrækkelig.

Det blev et langt indlæg, men håber da at i kan hjælpe mig lidt på vej.

MVh
Jacob

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 10:43
Som jeg har forstået dit indlæg, forsøger du at samle de to signalkilder med en antennesplitter. Det kan du ikke. Du skal have fat i et rigtigt samlefilter. Her er det vigtigt at du får det korrekte samlefilter. Du kunne prøve at kontakte http://www.antennelageret.dk/ 

Vedr. spgm. 1 Med et godt nVidia kort med HW acceleration vil din CPU blive aflastet til ca. 2%, så det kan varmt anbefales
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 11:13
Et samlefilter løser ikke problemet, det der løser det, er at fjerne de frekvenser fra Kabelnettet som der ønskes modtaget med anden antenne, dette gøres med spærrefiltre, et for hver frekvens, og da der er 5 MUX, så skal der bruges det samme antal filtre, det er = totalt upraktisk. En langt mere brugbar løsning er en DVB-C Tuner til PCen, så de modtages Digitalt på den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lyzium Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:01
Hej Igen.

Tak for jeres svar.

#1 Vdr grafikkortene så lyder det jo bare som en fantastisk idé at få opgraderet mit det gamle.

I den kategori har jeg dog lige et spørgsmål mere:  #2 henviser til at jeg muligvis bliver nødt til at erhverve mig et dvb-c kort af en art + dvblink, men jeg tænker her to ting:
Kan jeg købe et dvb-t med med mpeg4 for at få hardware dekodningen ud af min processor, eller skal dette gøres længere inde i systemet.
Jeg vil helt klart foretrække den løsning, for prismæssigt vil et dvb-c + tilhørende program hurtigt koste mig i underkanten af 1000 kroner.

¤2 tak for svaret.
Jeg forstår bare ikke hvorfor det kun er halvdelen af mine signaler som falder ud, når jeg bruger en antenne splitter.
Men som sagt, tak for svarene

MVH
Jacob
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:08

Du kan også rigtigt nok anskaffe en DVB-T modtager til PCen, enten en PCI eller USB og så modtage af den vej. Der må altid påregnes en vis pris for brugbare løsninger.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 13:56
DVB-T og DVB-C tunere har ikke noget med dekodning at gøre. Det er basalt set bare et netværkskort. Det der foretager dekodningen er en Software Decoder. Nogen software decodere kan så benytte grafikkortets HW til at hjælpe med dekodningen. Kører du med Windows 7, er de decodere du behøver inkluderet, og det samme er det sw (Windows Media Center) du skal bruge til at se/optage TV med. Du skal så bare vide at WMC ikke kan finde ud af DVB-C (Kabel) uden at den får hjælp fra noget andet sw, men det kan du se meget mere om hvis du bladrer igennem de tråde der omhandler dette.
Der er også andre løsninger end WMC, bl. a. Media Portal (gratis) og DVBViewer (15 euro)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
lyzium Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 15:02
I skal have mange tak for hjælpen.
Jeg står nu med to gode valgmuligheder, meget prisværdigt af jer :)

MVH
Jacob
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu