recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par hurtige ? inden køb af Chromecast TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et par hurtige ? inden køb af Chromecast TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter BJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter BJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et par hurtige ? inden køb af Chromecast TV
    Sendt: 17-Juli-2022 kl. 00:50
Vi overvejer at købe en Google Chromecast TV, da vi godt kan lide idéen med én samlet watchlist, på tværs af streamingtjenesterne.
Men:
1. Kan den medfølgende fjernbetjening også bruges til almindelig flow-tv betjening? Altså tænde og slukke tv'et, og zappe rundt imellem kanalerne? Hvis vi skal have flere fjernbetjeninger liggende, er det et no-go.

2. Hvis man tilføjer f.eks. en film fra HBO til sin Google Chromecast TV watchlist, vil den så også blive tilføjet på HBO's watchlist? Så den ligger dér, på et tv uden Google Chromecast TV? 

3. Lad os sige jeg ser en serie igennem Google Chromecast TV (f.eks fra HBO), vil HBO appen så kunne huske hvor jeg er kommet til, hvis jeg vil se videre på et tv der ikke har en Google Chromecast TV tilsluttet?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2022 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

Vi overvejer at købe en Google Chromecast TV, da vi godt kan lide idéen med én samlet watchlist, på tværs af streamingtjenesterne.
Kan man det? Ikke noget jeg er bekendt med LOL

Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

.....
2. Hvis man tilføjer f.eks. en film fra HBO til sin Google Chromecast TV watchlist, vil den så også blive tilføjet på HBO's watchlist? Så den ligger dér, på et tv uden Google Chromecast TV? 

3. Lad os sige jeg ser en serie igennem Google Chromecast TV (f.eks fra HBO), vil HBO appen så kunne huske hvor jeg er kommet til, hvis jeg vil se videre på et tv der ikke har en Google Chromecast TV tilsluttet?
HBO Max Watchliste ligger ikke i app, men i dit abonnement ved login i app eller på PC browser.
Sådan virker det ihvertfald hos mig med ATV 4K, nVidia Shield Pro og 2 x PC Chrome browser Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2022 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

Vi overvejer at købe en Google Chromecast TV, da vi godt kan lide idéen med én samlet watchlist, på tværs af streamingtjenesterne. 

Det virker kun med streamingtjenester, som har dyb integration med Google TV. I Danmark er det kun nogle få apps og så virker en håndfuld af de internationale. Hvis dette er din forventning, så tror jeg du bliver skuffet.

1. Nej. Men TV’ets fjernbetjening kan styre Chromecast med Google TV’s menuer

2. Kun Googles egne tjenester så vidt jeg husker.

3. Ja, men det skyldes at du jo stadig ser alt indholdet i tjenesternes egne respektive apps. Google TV overtager ikke afspilningen eller brugerfladen i disse.

Hvis det er en løsning som I påtænker at bruge på daglig plan så vil min anbefaling være, at I overvejer Apple TV også (der går rygter om ny udgave til efteråret). Chromecast har meget lidt lagerplads så man kommer nemt i bekneb på den længere bane og hardwaren er generelt ikke særlig kraftig.
Til top
Peter BJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter BJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 13:36
Hmm, jeg forstår åbenbart ikke helt hvad idéen med en streaming-dims er, medmindre man har et usmart tv.

1. Ok, så den medfølgende fjernbetjening kan man lægge i skuffen? Med mindre man har behov for GA, selvfølgelig.

2. Jeg prøvede lige at installere Google TV appen på min android telefon. Her fungerer det (HBOmax, Viaplay), så mon ikke også det virker på Chromecast TV?

I øvrigt så kan jeg ikke finde nogle lister over hvilke tjenester der virker med Chromecast TV.
Vi bruger Netflix, Disney+, HBOmax, Paramount+, Viaplay, Prime Video, Dansk Filmskat, GCN+, DRtv og TV2play.
I Google TV appen, er det kun Viaplay, HBOmax, Prime Video og Disney+ der kommer frem. Så er lidt nervøs for, om alle de apps vi bruger, er tilgængelige? 


Redigeret af Peter BJ - 18-Juli-2022 kl. 14:31
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 13:58
Smart TV opdateres generelt ikke efter køb, så efter nogle år begynder apps at halte eller helt ophøre med at fungere. Det er der mange eksempler på efterhånden, desværre. Med bokse som Chromecast og Apple TV rykker man TV-platformen ud i en enhed, som opdateres løbende, og som kan udskiftes uden store omkostninger. Ofte er brugeroplevelsen, f.eks. Apple TV og Nvidia Shield, også bedre disse, og de har typisk ekstra funktionalitet ift. Smart TV. Når det er sagt, så findes Android TV og Google TV dog også i TV-skærme og vil typisk få opdateringer i modsætning til Smart TV (LG, Samsung, Panasonic m.fl.).

1. Yes

2. Jo det burde fungere så. Det må være de tjenester, som har dyb integration med Google TV.

Chromecast kører Google TV, som er en brugerflade ovenpå styresystemet Android TV. Du kan se hvilke streaming-apps, der findes til Android TV i oversigten her: https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php

Hvad angår apps med dyb integration, så er det dem du finder i Google TV appen. Blandt danske apps er det kun Viaplay og YouSee. Disse apps' indhold fremvises ude på Google TV's hovedskærmen på Chromecast og deres indhold promoveres (som reklamer bl.a. oppe i karusellen) i Google TV-brugerfladen.


Redigeret af Rasmus Larsen - 18-Juli-2022 kl. 14:12
Til top
Peter BJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter BJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 14:40
Ok, så lige én gang mere for Prins Knud Wink

Er det forstået korrekt, at ud af de tjenester vi bruger, er det kun Viaplay, HBOmax, Prime Video og Disney+ der er dybt integrerede, for de er de eneste der kommer frem i Google TV appen?

Og dermed vil de øvrige tjenester (
Netflix, Paramount+, Dansk Filmskat, GCN+, DRtv og TV2play), ikke levere noget indhold (anbefalinger, nyheder etc.) til Chromecast TV brugerfladen, endsige kunne bruges til en samlet watchlist?

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

Er det forstået korrekt, at ud af de tjenester vi bruger, er det kun Viaplay, HBOmax, Prime Video og Disney+ der er dybt integrerede, for de er de eneste der kommer frem i Google TV appen?

Ja Smile Muligvis et par ekstra amerikanske – jeg har ikke en fuldt opdateret liste. Jeg har selv Chromecast med Google TV, men bruger den ikke længere i privaten, men min oplevelse generelt er, at der ikke er særlig bred support.

Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

Og dermed vil de øvrige tjenester (Netflix, Paramount+, Dansk Filmskat, GCN+, DRtv og TV2play), ikke levere noget indhold (anbefalinger, nyheder etc.) til Chromecast TV brugerfladen, endsige kunne bruges til en samlet watchlist?

Der er forskellige niveauer af integration. De kan stadig godt have en indholdsrække ude på hovedskærmen, når man scroller længere ned. Men de vil ikke indgå i huskelisten og vises som Google-reklamer i din brugerflade.


Videoafspilning i alle streamingtjenester på Google TV foregår stadig i de respektive apps. Så du vil stadig skulle hoppe ind og ud af apps. Når du vælger noget indhold ude på hovedskærmen åbner den pågældende app.

Det virker som om, at anbefalinger er afgørende for dig, så jeg vil blot gentage, at jeg tror du bliver lidt skuffet, hvis det er derfor du køber den. Google TV er slet ikke på et niveau endnu, hvor dette er gnidningsfrit nok og med bred support. Noget af det samme findes i Apple TV appen på Apple TV boksen, men det er lidt samme historie.
Til top
Peter BJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter BJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 19:51
Ok, så er jeg med :-)
Tusind tak for hjælpen! Smile

Ja, jeg kan godt se at det nok ikke er lige nu, den kan det vi ønsker. Så hvis vi skulle købe én nu, ville det være for at få Paramount+ og GCN+ ind på tv'et, da de pt. ikke findes som apps på vores LG tv.
Man kan kun håbe at de manglende tjenester finder vej til de diverse bokse, men jeg kan også sagtens forstå at de hellere vil have kunderne ind i deres egne apps.

EDIT: Hov for resten, når nu Paramount+ og GCN+ ikke er at finde på vores TV, vil de så være til stede i Chromecast TV? Eller er Chromecast TV afhængig af at apps'ne skal ligge på TV'et?


Redigeret af Peter BJ - 18-Juli-2022 kl. 19:53
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 22:34
Når du får dig en ekstern boks, så behøves du ikke at bekymre dig om, hvad dit tv kan. Alt kommer til dit tv gennem et hdmi kabel (stik).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter BJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter BJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 22:46
Nej selvfølgelig, dér fik jeg lige overtænkt scenariet 😉
Tak👍
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2022 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

Ok, så er jeg med :-)Ja, jeg kan godt se at det nok ikke er lige nu, den kan det vi ønsker. Så hvis vi skulle købe én nu, ville det være for at få Paramount+ og GCN+ ind på tv'et, da de pt. ikke findes som apps på vores LG tv.

Blot til venlig info. Paramount+ udgår om få måneder til fordel for den nye SkyShowtime streamingtjeneste. Hvilke platforme denne app kommer på er ikke meldt ud endnu.

Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

Hov for resten, når nu Paramount+ og GCN+ ikke er at finde på vores TV, vil de så være til stede i Chromecast TV? Eller er Chromecast TV afhængig af at apps'ne skal ligge på TV'et?

Hele idéen med produkter som Apple TV og Google TV er, at de erstatter TV-platformen på din skærm. Så de er slet ikke afhængige af noget i selve TV'et. Du behøver ikke længere til at skulle bruge TV'ets menuer til apps / streaming.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu