|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
chillertechnic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() Sendt: 02-August-2009 kl. 16:45 |
Så fik jeg endelig taget mig sammen og købt et Pioneer, inden de bliver helt umulige at få fat på. Ville gerne have haft en 600A - men fik et kanon godt tilbud på en LX6090 gennem en bekendt, så det kunne jeg ikke sige nej til!
Jeg modtager TVet her i næste uge og er ved at forberede mig på det. Jeg har et Panasonic 42PX80 lige pt, som hænger på et Vogels EFW 6305 - står det kan tage op til 70kg, så det burde vel være nok, når 6090eren "kun" vejer 50,8kg eller er det bedre og anskaffe sig et andet, der kan tage op til 100kg evt ? Jeg har hentet den break-in dvd, som er her på siden og har tænkt mig at køre den på TVet, inden det bliver rigtigt taget i brug. Der står det er fint med 24timers kørsel, men kunne man egentlig ikke have den til at køre på TVet de første 200timer - eller vil det bare være overkill ? Jeg skal selvfølgelig have det kalibreret efter de 200timer! Så er spørgsmålet så, hvilke indstillinger jeg skal køre med. Og nu tænker jeg her de første 200timer - og især hvilke jeg skal køre med, når jeg køre med break-in dvden ? Jeg har fundet dem her fra Bumtious på avforums.com http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/787159-pio neer-plasmas-settings-information.html Men kan ikke rigtig hitte ud af, om det er settings man skal køre med de første 200timer og sammen med en break-in dvd eller hvad... måske en der kan hjælpe lidt ? |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg ville bare køre med de settings du har fundet på nettet, der er ingen grund til at køre med særlige indstillinger i starten. Mht vægbeslaget er vogels vel gode nok (hvis hullerne passer til den større skærm), men vær obs på med pioneers originale beslag kan du få skærmen rigtigt tæt på væggen undersøg om det evt er en fordel for dig... ofte ser det lidt bedre ud hvis skærmen hænger et trafikkeret sted hvor man kan se den fra siden. Min krp-600a har jeg ikke kørt til på nogen måde, den er brugt fra dag 1 og kalibreret efter 3 uger. Iøvrigt tillykke med købet, den bliver du glad for Redigeret af rhsin - 02-August-2009 kl. 16:52 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er vildt Overkill, med det Break In, det er der ingen grund til, der vil i starten være lidt retention, men det er alt, så brug bare TVet normalt i en uges tid, så kan du riligt kallibrere det. Gjorde det samme med mit Pana, og der er så absolut intet i vejen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Sæt den i biograf mode og brug de indstillinger fra avforum.
på mit 500M som har en pureindstilling og derefter har jeg ændret lidt på rød og har kørt med de indstllinger siden bare nyd dit tv havde også en 42px før, der er en verden til forskel tillykke med den Redigeret af xcardman - 02-August-2009 kl. 16:57 |
|
![]() |
|
chillertechnic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Man kommer aldrig til at se TVet fra siden af, da det hænger på en væg, hvor man ikke kommer til at kunne gå helt ind til væggen, så hvis jeg kan slippe for, at investerer i et nyt vægbeslag, så gør jeg det :)
Info omkring det vogels der: Fast montering af LCD- og plasma TV 31"-65" (Max 70 kg) Så jeg håber det passer til min pio. En af mine kammerater bruger det samme beslag til en 5090 skærm, så tror det passer sammen med 6090eren også :) var mere vægten jeg var lidt bekymret for. Nu har jeg altid være lidt fanatisk med mit udstyr, især når det ligger oppe i den pris der! Så hvis de settings er fine, så vil jeg køre den break-in dvd der i hvert fald i de første 24 timer, evt mere. Og så skal der helt sikkert smides en kalibrering på, efter de første 200 timer :) Tak for svar. |
|
![]() |
|
![]() |
Den pure indstilling findes ikke på 5090 og 6090, kun h modellerne, men mener der var et svensk site, som havde lavet et review og skrevet indstillingerne til 5090 og 6090, som skulle være lig med "pure" indstillingen på h modellerne, kan bare ikke finde det review :( |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
vægten er jeg ikke bekymret for, bare du har beslaget sat godt fast i væggen med nogle 8mm franske skruer så løber det ingen steder. Eneste er lige omkring hullerne og afstanden til disse på beslaget. Men det kan du se i manualen her på en PDP LX6090 (OBS Pdf på 14mb) så kan du også forberede dig lidt på funktionerne inden du får den, der er jo meget at lære |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |