recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par Windows 10 spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et par Windows 10 spørgsmål

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et par Windows 10 spørgsmål
    Sendt: 30-Juli-2015 kl. 03:29
Jeg sidder lige her og er ved at installere Windows 10 på ny.

Hvad skal man svare til alle de indstillinger med om man vil sende browser informationer, placerings information, information om brug af apps osv., samt fejldiagnostik?

Og bruger I alle ny Windows 10 brugere den nye Microsoft Edge browser, eller installerer i Google Chrome som man jo altid har gjort Big smile
          
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 05:53
Svarer nej til dem alle.

Og Chrome bruges stadig    Den var der jo inden og bliver efter opgraderingen.

Windows 10 virker helt fint og er et fint løft fra windows 8
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 08:11
Men hansie, jeg installerer jo Windows 10 på en frisk, så tænkte at det måske var på tide at prøve Explorer Edge men Chrome kan da hurtigt installeres igen.

Svarer du bare nej til alt eller kun til det jeg spurgte om?
          
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 08:14
Jeg fortsætte med at bruge IE (Edge), som altid...

M.v.h
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg sidder lige her og er ved at installere Windows 10 på ny.


Burde du ikke ligge i din sødeste søvn på denne tid af natten?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Men hansie, jeg installerer jo Windows 10 på en frisk, så tænkte at det måske var på tide at prøve Explorer Edge men Chrome kan da hurtigt installeres igen.

Svarer du bare nej til alt eller kun til det jeg spurgte om?
Jeg brugte ie på min win 8.1 da jeg syntes at chrome var for sløv, og bruger edge nu. den kan bladre frem i site historik som ikke er indlæst endnu, hvis men læser en lang tråd på flere sider. Men savner at swype frem og tilbage med fingeren på edge
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 09:22
Flemming, jeg havde nattevagt, så havde ikke andet at lave end at passe en død telefon men tak for tanke. I seng kl. 5 og er vågen igen nu! Er jeg virkelig ved at blive gammel?!

Nå, men kan forstå de fleste af jer bruger Edge browseren, så det vil jeg da lige prøve også.

Hvad med det med de spørgsmål/indstillinger under installationen. Er det bare mig der er paranoid og har lyst til at slå alt fra?
          
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 09:28
Lokation slår jeg fra, men alt mulig med søgning, brug af PC o.s.v. skider jeg på, at de ved. Jeg gør/søger ikke noget specielt.

M.v.h.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 09:55
Nu nævner du at du søger ikke på noget specielt, men hvad er det man KAN søge på, som de kunne få noget ud af at vide, som man ikke ønsker? Er det voksenfilm eller ulovlige film? Eller noget helt tredje?

Jeg har bare altid undret mig over om man skulle sige ja eller nej til disse muligheder. Hvorfor deaktiverer folk lokation osv. Men der er vel heller ingen grund til at give dem en chance for at snage i ens liv.

Men hvis man nu slår ALT fra, jeg mener det er 12 muligheder, vil det så have indflydelse på hvordan Windows 10 kører? Nu er jeg bare nysgerrig.

Det der med sideforudsigelse, hvor de sender browserdata til MS, er vel kun hvis man benytter sig af Edge og ikke Google Chrome fx.? Synes bare det er underligt at de altid skal have så meget at vide. Gad vide om de virkelig bruger de informationer de får ind.


Redigeret af ladiesman217 - 30-Juli-2015 kl. 10:35
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 10:11
Kan man forresten installere Windows 8.1 igen og så installere Windows 10 på et senere tidspunkt, med det gratis opdateringstilbud? Hvor skal man senest have benyttet sig af den gratis opdatering?
          
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Kan man forresten installere Windows 8.1 igen og så installere Windows 10 på et senere tidspunkt, med det gratis opdateringstilbud? Hvor skal man senest have benyttet sig af den gratis opdatering?


Gratis opdatering skal benyttes inden 1. august 2016.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Nu nævner du at du søger ikke på noget specielt, men hvad er det man KAN søge på, som de kunne få noget ud af at vide, som man ikke ønsker? Er det voksenfilm eller ulovlige film? Eller noget helt tredje?

I princippet er det alt. Når din browser registrering en søgning, så kan man vha adsense (fx) få vist reklamer fra forskellige sites, med produkter du har søgt på.
Et eksempel. 
Jeg har søgt efter studie monitore på amazone. Det resultere i, at nogle af Recordere.dk´s reklamer, de er fra Amazone, med bla. studie monitore. Det er delvist noget recordere.dk styrer.
Havde jeg søgt efter mere skumle ting, og recordere ikke havde "filter" på, så kunne jeg lige så vel have set reklamer fra dette. "Filteret" foregår vist nogenlunde på den måde, at recordere fortæller hvilke faggrupper de vil vise reklamer for, fx elektronik, audio osv. Og det får de så penge for.

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

 Jeg har bare altid undret mig over om man skulle sige ja eller nej til disse muligheder. Hvorfor deaktiverer folk lokation osv.

Dem der deaktivere lokation er oftest ud fra en opfattelse af, at de føler sig overvåget. Lokations bruges primært til at fortælle dig om ting, som du har vist interesse for, hvilke afstand de findes fra din lokation. Det kunne fx være specialforretninger, begivenheder, personer osv. Det kan bruges smart, men det kan også misbruges.

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Men der er vel heller ingen grund til at give dem en chance for at snage i ens liv.

Der kan være mange grunde til det, ligesom der kan være mange grunde til at ikke gøre det. Det paranoide overvågningsbillede, som mange har, det har jeg ikke. 

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

 Men hvis man nu slår ALT fra, jeg mener det er 12 muligheder, vil det så have indflydelse på hvordan Windows 10 kører? Nu er jeg bare nysgerrig.

Ikke som selve windows. Men der vil være funktioner, som du ikke vil kunne bruge eller få "fornøjelsen" af.

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

 Det der med sideforudsigelse, hvor de sender browserdata til MS, er vel kun hvis man benytter sig af Edge og ikke Google Chrome fx.? Synes bare det er underligt at de altid skal have så meget at vide. Gad vide om de virkelig bruger de informationer de får ind.

Det gør de. Læst eksemplet oven over. Der er penge i skidtet.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu