recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Etablere fiber på gade i Aalborg - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Etablere fiber på gade i Aalborg - hvordan?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Etablere fiber på gade i Aalborg - hvordan?
    Sendt: 13-November-2019 kl. 20:15
Hej,

Kunne godt tænke mig at få etableret fiber til min adresse. Nogle der kan oplyse mig omkring processen og hvem man bør kontakte? Vi er en ejerforening med 100+ lejligheder, så måske det kunne være interessant for et firma at ligge fiber ind. Vi har idag stofa. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 22:06
Du kan jo starte med at finde ud af om din adresse kan få fiber her.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Online
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 08:48
Ellers er både TDC og Gigabit i gang med at få dækket dk i fiber. Hvis der er tilslutning nok i dit område kan de nok overtales. Men det kommer ikke til at ske hen over natten...  Vi har lige fået lagt ind her. Eller, det vil sige, det fungerer så ikke helt endnu... Men næsten...
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Hej,

Kunne godt tænke mig at få etableret fiber til min adresse. Nogle der kan oplyse mig omkring processen og hvem man bør kontakte? Vi er en ejerforening med 100+ lejligheder, så måske det kunne være interessant for et firma at ligge fiber ind. Vi har idag stofa. 


Det lyder som et mindre projekt, og så er det ikke sikkert at de store spillere overhovedet gider hjælpe jer. Hvis I ønsker en billig og fleksibel løsning, så er det nok ikke de store selskaber I skal satse på.

Et mindre firma som Skywire.dk leverer både trådløse og fiberløsninger over hele landet. (deres hjemmeside er åbenbart nede i dag, men du kan finde dem her: https://www.facebook.com/Skywire.dk/)

Teledan-Witronic kan muligvis også hjælp - dog i samarbejde med en lokale leverandør, men de kan sikkert finde en i lokalområdet.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 17:13
hvad nu hvis man får lagt fiber ind af ex. Waoo. Kan man så selv vælge udbyder? Ex. Yousee? Eller fastspeed som er den billigste?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu