recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ethernet DVB-C til MCE? findes en løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEthernet DVB-C til MCE? findes en løsning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobjust Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Ethernet DVB-C til MCE? findes en løsning
    Sendt: 10-Januar-2009 kl. 21:35

Hej alle

Jeg er på udkig efter en løsning med flere touchscreens i hjemmet.

Helst nogle HP touchsmart, men de skal alle være trådløse, altså ingen antenne kabler ( kun strøm :-) ).

Til det skal jeg bruge nogle tunere som har mulighed for netværk i tuneren (har i dag Yousee DVB-C).

En HDhomerun med support for CI ville være perfekt, men som jeg kan se bliver den uden CI modul. ( kan man decode signalet på anden måde ?)

En anden mulighed kan måske være Wireless USB til en USB tuner.

Jeg har i dag en fin løsning kørende på WIN7 MCE med FireDTV og det spiller på den maskine.

Jeg har også Mediaportal server kørende med 2 FireDTV og 1 TT3650/C som også kører fint.

Jeg er klar over at det kan lade sig gøre hvis man lader det blive i MediaPortal - også ude på klienterne , men jeg vil gerne have det til at køre i WIN7 MCE på alle maskinerne.

Er der nogle der har et par gode ideer til hvordan et sådan setup kan skrues sammen.

De eneste tunere jeg har gode efaringer med til MCE er FireDTV og mig bekendt findes der heller ikke wireless firewire endnu.

Tak for evt. svar.

PS. jeg har set DVBSbridge produkterne op imod en linux tuner, men det er en meget tvivlsom løsning - samt der understøttes stadig kun én tuner pr. MCE maskine.

Mvh. Jacob

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu