recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ethernet forbindelse på første sal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ethernet forbindelse på første sal.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ethernet forbindelse på første sal.
    Sendt: 28-December-2011 kl. 18:40
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspillere/DMPBD75EGK/panasonic-blu-ray-afspiller-dmp-bd75eg-k
Jeg har lige bestilt sådan en, til mit soveværelse. Nu kan jeg så se, at der skal en ethernet forbindelse til, og at jeg ikke kan bruge en trådløs wifi forbindelse over usb, som jeg ellers har liggende. Hvordan får jeg lettest ført mit signal fra kælderen og to etager op på første? Gerne så nemt som muligt og helst trådløst.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 18:45
nemmest - køb et AP der fungerer som bridge (det gør de fleste)

så det virker - træk et kabel.

BS
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

nemmest - køb et AP der fungerer som bridge (det gør de fleste)
Hvad er det for nogle? Er de nemme at tilslutte?

så det virker - træk et kabel.
Det er meget besværligt. Der er ikke noget steder, hvor jeg lige kan smide det op.
BS
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:50
en Airport Express kan gøre det, den kan connecte til dit trådløse netværk, og så sidder der en Ethernet port i den, så er det bare at sætte det sammen, plus du har en optisk / minijack hvis du vil bruge airplay.
 
Alternativt hvis det kører samme fase så kan du vel bruge en homeplug løsning, væsentligt hurtigere og for 200-300kr kan du få et fint 200-400mbps homeplug sæt.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

en Airport Express kan gøre det, den kan connecte til dit trådløse netværk, og så sidder der en Ethernet port i den, så er det bare at sætte det sammen, plus du har en optisk / minijack hvis du vil bruge airplay.
Bliver det ikke en ret dyr fornøjelse? Jeg aner intet om airplay med mere.
 
Alternativt hvis det kører samme fase så kan du vel bruge en homeplug løsning, væsentligt hurtigere og for 200-300kr kan du få et fint 200-400mbps homeplug sæt.
Er det over strømmen du mener? Hvis det er, så er de ikke på samme sikringsrelæ.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

nemmest - køb et AP der fungerer som bridge (det gør de fleste)
Hvad er det for nogle? Er de nemme at tilslutte?

så det virker - træk et kabel.
Det er meget besværligt. Der er ikke noget steder, hvor jeg lige kan smide det op.
BS
Et ganske almindeligt accesspoint kan oftest også fungere som klient på dit trådløse netværk og lave en tilsyneladende kablet port for andet udstyr, i dette tilfælde din afspiller (bridge).

Inden du giver dig i kast med investeringer i "trylle" udstyr vil jeg, igen, anbefale at bruge pengene på at trække et kabel.

Du kan med din bærbare placeret på samme sted som afspilleren prøve at køre de samme tjenester (stream - web - O.A.) som afspilleren skal klare. Så kan du se om dit trådløse har mulighed for at trække det. Det er også meget afhængigt af hvor megen data der skal overføres, og hvor sårbar disse data er overfor pakketab, om det kan lykkedes.

BS  
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

nemmest - køb et AP der fungerer som bridge (det gør de fleste)
Hvad er det for nogle? Er de nemme at tilslutte?

så det virker - træk et kabel.
Det er meget besværligt. Der er ikke noget steder, hvor jeg lige kan smide det op.
BS
Et ganske almindeligt accesspoint kan oftest også fungere som klient på dit trådløse netværk og lave en tilsyneladende kablet port for andet udstyr, i dette tilfælde din afspiller (bridge).

Inden du giver dig i kast med investeringer i "trylle" udstyr vil jeg, igen, anbefale at bruge pengene på at trække et kabel.

Du kan med din bærbare placeret på samme sted som afspilleren prøve at køre de samme tjenester (stream - web - O.A.) som afspilleren skal klare. Så kan du se om dit trådløse har mulighed for at trække det. Det er også meget afhængigt af hvor megen data der skal overføres, og hvor sårbar disse data er overfor pakketab, om det kan lykkedes.

BS  
Kabel er udelukket.
Der er god modtagelse deroppe. Min datter har en pc med trådløs forbindelse, og den er hurtig. Det eneste jeg skal bruge det til, er opdatering af firmware og bdlive, så det er ikke de store hastigheder jeg skal bruge.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

nemmest - køb et AP der fungerer som bridge (det gør de fleste)
Hvad er det for nogle? Er de nemme at tilslutte?

så det virker - træk et kabel.
Det er meget besværligt. Der er ikke noget steder, hvor jeg lige kan smide det op.
BS
Et ganske almindeligt accesspoint kan oftest også fungere som klient på dit trådløse netværk og lave en tilsyneladende kablet port for andet udstyr, i dette tilfælde din afspiller (bridge).

Inden du giver dig i kast med investeringer i "trylle" udstyr vil jeg, igen, anbefale at bruge pengene på at trække et kabel.

Du kan med din bærbare placeret på samme sted som afspilleren prøve at køre de samme tjenester (stream - web - O.A.) som afspilleren skal klare. Så kan du se om dit trådløse har mulighed for at trække det. Det er også meget afhængigt af hvor megen data der skal overføres, og hvor sårbar disse data er overfor pakketab, om det kan lykkedes.

BS  
Kabel er udelukket.
Der er god modtagelse deroppe. Min datter har en pc med trådløs forbindelse, og den er hurtig. Det eneste jeg skal bruge det til, er opdatering af firmware og bdlive, så det er ikke de store hastigheder jeg skal bruge.
OK. En vigtig oplysning :-) så find dig et billigt AP der fungerer som bridge. Så er du kørende.

Mvh BS
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

OK. En vigtig oplysning :-) så find dig et billigt AP der fungerer som bridge. Så er du kørende.

Mvh BS
AP, er det en airport express? Hvordan funker den?
Det er ikke sådan når man er antinørd.Embarrassed
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:47
Nej endelig ikke :-) AP = Accesspoint (tja det er en airport også men det kan gøres billigere)

EKS: Denne der efter manualen (side 28, kan tricket)

Eller et du lige har liggende fra tidligere (nogen har :-)

BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:52
Eller brugt  http://www.dba.dk/soeg/?soeg=wap54g et godt, stabilt produkt.

BS
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Nej endelig ikke :-) AP = Accesspoint (tja det er en airport også men det kan gøres billigere)

EKS: Denne der efter manualen (side 28, kan tricket)

Eller et du lige har liggende fra tidligere (nogen har :-)

BS
Den har jo en pris der er til at overkomme. Den må jeg lige se på til næste år. Det er lidt irriterende, at den ikke kan bruge, panasonics trådløse dongle over usb. Sådan en har jeg nemlig til mit tv, og der kan jeg godt nå frem med kabel.
Men jeg takker foreløbig for hjælpen.Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu