|
Ethernet over Coax / Power Line |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Fair nok trådløst ikke er en mulighed. Jeg har altid selv anset det som et supplement og ikke et alternativ.
Jeg er dog overbevist om, at Ruckus kan håndtere betonvæggene. Dog har jeg primært erfaring med den som trådløs IPTV-carrier fra fiberboks til STB. Prisen er dog desværre et issue, idet Ruckus ved de har et godt produkt.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Jeg tror ganske enkelt ikke på, at det ikke vil fungere med en RT-N66U!
For det første har den "Beam package", hvor den øger styrken i den retning, hvor der er klienter som understøtter det. Dernæst kan den ikke sammenlignes mes RT-56U, som har indbygget antenne. RT-N66U har tre udvendige antenner, som giver en noget bedre dækning/spredning af signalet - specielt når den står op. Dette giver desuden muligheden for at udskifte med højkapacitets antenner, eller endnu bedre, bore et hul i loftet i teknikrummet, og trækket et stykke ant.-kabel ovenpå, og så bare føre den ene antenne derop. I forhold til min "Stofa" router har ASUS'n pludselig givet en MEGET bedre dækning. Med Stofa's router mistede min smartphone signalet, så snart jeg forlod min forhave. Med ASUS'en har jeg fin dækning 50 meter over parkeringspladsen, siddende i bilen. Og routeren står altså i det komplet modsatte hjørne af huset! M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
||
Henrik - jeg er på ingen måder modstander af wireless teknologi ![]() Jeg er fløjtende ligeglad med internet til vores laptops - det skal E4200 nok sørge for - her er 2 Mbit/sec nok. Indtil videre satser jeg på Netgear XAVB5004 power line adapter og 4 ports switch - supleret med XAVNB2001 power line access point - hvis E4200 ikke kan dække hele lejligheden fra sin "bunker" ![]() |
|||
![]() |
|||
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
||
Du må meget gerne del ud af din erfaring når du får prøvet setup'et af. Alt der kan gøres alternativt med godt resultat er værd at vide ;-)
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Ja, jeg tvivler meget på powerline! Samtlige test jeg har læst af det, har været skuffende! M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
||
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
||
Som en gadget freek er jeg interesseret i alt det nye der kommer på markedet. Vi oplever en stor udvikling i smart tv teknologi som kan ses på TV (for mit vedkommende Panasonic Viera) eller Blue Ray (Sony). De skal på nettet - og de skal kunne streame HD kvalitet (eksempel er HD trailers fra IMDB). Det er korrekt at WD TV Live står for meste af mit netværks forbrug - men både min receiver (internet radio og FLAC streaming via UPNP) og min PC skal også på nettet. Derfor ser jeg kablet løsning som mest passende. Uden tvivl en spændende diskussion dog forbi målet :) Jeg satser stadig på Power Line eller Ethernet over Coax. Den sidste mulighed er cat. 6 kabel via eksisterende kabling i vægene - hvor coax er trukket. Her er dog et krav at der er plads til kablet og at jeg har adgang til kablingen i teknik skabet. Redigeret af teleplus - 31-Maj-2012 kl. 12:22 |
|||
![]() |
|||
||
Efter mødet med ejendomsmægleren blev der præciseret at flytningen sker efter sommerferien. Jeg kommer med mine erfaringer når vi kommer så langt. |
|||
![]() |
|||
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
||
Hej. Vad med at ser efter over meget plads der er i el indstallion. Om du kan trækket net værkes kabel der i. Er der trægulv på stører som kan du tager fodlisten af. Så kan du skubbe kabel der ned uden. For det meste kan man se skuer huller i fodlisten. Mvh en håndværk
|
|||
![]() |
|||
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
||
Som skrevet tidligere opnår jeg op til ca. 24-25MB/sek med mine Zyxel enheder, så hos nogle virker det altså perfekt. Men det afhænger meget af den individuelle el-installation.
|
|||
![]() |
|||
||
Som tidligere nævnt vil jeg undersøge hvorvidt der er kabelkanaler fra teknikskabet ind til diverse stik rundt omkring i lejligheden. Kan ikke forestille mig der er meget plads under paneler men der er stadig niveau forskel (etage), trappen mm. Tror jeg forsøger mig med enten Zyxel eller Netgear Power Line setup - så må vi se hvordan det spiller sammen. Der er nye installationer så måske kommer jeg i nærheden af de 300Mbit/sec under bedste forhold. Hvis det fejler - og performance er dårlig, må jeg bestille en Ethernet over Coax adapter fra USA. Hvis det også fejler, trækker jeg et kabel over sofaen, igennem stuen, rundt om konens lamper, på tværs af gangen, lige over køkkenbordet, op af trappen og ind i teknikskab. Så må konen flytte ud ![]() |
|||
![]() |
|||
||
300 Mbit!? ![]() Du kommer ikke i nærheden af noget der ligner. Regn med 50-70 Mbit - i bedste fald! M.v.h.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |