recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ethernet over Coax / Power Line
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ethernet over Coax / Power Line

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

Tror jeg forsøger mig med enten Zyxel eller Netgear Power Line setup - så må vi se hvordan det spiller sammen. Der er nye installationer så måske kommer jeg i nærheden af de 300Mbit/sec under bedste forhold.

300 Mbit!? LOL
Du kommer ikke i nærheden af noget der ligner. Regn med 50-70 Mbit - i bedste fald!

M.v.h.

OK Henrik - Lightyear henter 24-25MB/sec - det svarer til 200 Mbit/sec. Langt mere end de 85Mbit/sec som de bedste Power Line adaptere scorer hos Small Net Builder. Og deres test er lavet over 2 faser på afstand på ca. 50 feet. Performance er lidt bedre under kortere afstand og på den samme fase - de forhold jeg forventer at få.

Har her til aften bedt en af mine venner teste sin Netgear XAVB1004 - og han flytter data med 18-19 MB/sec i 1000 år Smile gammel Nørrebro lejlighed.

For at afrunde vores lille samtale Wink - jeg kommer ikke til at bruge wireless løsning til min stue. Alle andre klienter tilsluttes wirelles (laptops, Iphones, Ipads osv) - så jeg er ikke modstander af denne teknologi. Jeg vil blot ikke benytte mig af den i stuen.

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 23:31

Tror jeg forsøger mig med enten Zyxel eller Netgear Power Line setup - så må vi se hvordan det spiller sammen. Der er nye installationer så måske kommer jeg i nærheden af de 300Mbit/sec under bedste forhold.

300 Mbit!? LOL
Du kommer ikke i nærheden af noget der ligner. Regn med 50-70 Mbit - i bedste fald!

M.v.h.

OK Henrik - Lightyear henter 24-25MB/sec - det svarer til 200 Mbit/sec. Langt mere end de 85Mbit/sec som de bedste Power Line adaptere scorer hos Small Net Builder. Og deres test er lavet over 2 faser på afstand på ca. 50 feet. Performance er lidt bedre under kortere afstand og på den samme fase - de forhold jeg forventer at få.

Har her til aften bedt en af mine venner teste sin Netgear XAVB1004 - og han flytter data med 18-19 MB/sec i 1000 år Smile gammel Nørrebro lejlighed.

For at afrunde vores lille samtale Wink - jeg kommer ikke til at bruge wireless løsning til min stue. Alle andre klienter tilsluttes wirelles (laptops, Iphones, Ipads osv) - så jeg er ikke modstander af denne teknologi. Jeg vil blot ikke benytte mig af den i stuen.

Du SKAL have Henriks trådlåse router! det er det eneste som virker! LOL

For at være lidt mere seriøs. Har lige selv modtaget dette lille kit fra TP Link, må prøve en af dagene af lave nogle hastighedstest af det, det blev dog egentligt bare købt for at få trådløst netværk i værkstedet og noget mere af haven derhjemme http://www.tp-link.com/dk/products/details/?categoryid=1862&model=TL-PA211KIT
Alt efter hvordan man læser testene på Small Net Builder så kan man sagtens få dem til at give knap 200mbit hvis det er det man vil http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/powerline-charts/bar/91-updn den hastighed som du selv har fundet i grafen fra dem er vist en gennemsnitlig uploadhastighed. Som de fleste nok har opdaget ved overførsel over gigabit-LAN eller til en usb-lagerenhed så afhænger overførsels hastigheden ofte af filstørrelse etc. Derudover så er forholdene to forskellige steder nok næsten ikke 100% ens når folk tester "powerline" udstyr. Men ved wifi er der også en stak ting som kan påvirke resultatet.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 07:35

300 Mbit!? LOL

Du har slet ikke læst mine indlæg?? Dead
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 12:09
Citér
For at være lidt mere seriøs. Har lige selv modtaget dette lille kit fra TP Link, må prøve en af dagene af lave nogle hastighedstest af det, det blev dog egentligt bare købt for at få trådløst netværk i værkstedet og noget mere af haven derhjemme http://www.tp-link.com/dk/products/details/?categoryid=1862&model=TL-PA211KIT

Har du fået testet TP Link? Er spændt på at høre hvordan det performer Smile
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 13:47
Har ikke fået lavet hastighedstest på det, har haft for travlt med eksamener, men lader til at fungere udmærket til at gå på nettet og streame musik fra NAS.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu