|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kristian1204 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() Sendt: 31-December-2009 kl. 00:22 |
|
Hej alle,
Jeg skal bruge en billig NAS og er faldet over den knap så udbredte Etrayz. http://xtreamer.net/etrayz/overview.aspx Det er jo nærmest for godt til at være sandt og det bør man jo være på vagt overfor. Det er sparsomt med oplysninger herinde og dem der er, er ikke for gode... Er der nogen af jer, som har prøvet den? Jeg har tidligere haft en Qnap TS-101 og det er egenligt bare noget i stil med den jeg søger. Jeg synes dog ikke den var specielt lækker og brugervenlig og kombineret med kun 1 drev solgt jeg den... Derfor skal jeg bruge noget prisbilligt og ok. Det er alene mig, som streamer fra den og meget ofte kun 1 ting af gangen... mit eneste krav er at den kan streame HD-filerne til min WD TV Live uden brok... (udover de andre NAS-features, som efterhånden alle har) Mvh. Kristian |
||
![]() |
||
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
|
Prøv at opdatere firmwaren i din QNAP. Det kunne være du blev glad for den igen. :)
|
||
![]() |
||
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
|
den er jo solgt ![]() kan desævre ikke udtale mig om den nas, selv er jeg ved af sæte min unraid server op men det er joi lidt noget anet http://www.lime-technology.com Redigeret af tobiasl - 31-December-2009 kl. 01:56 |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Ind til videre vil jeg ikke anbefale at købe en eTRAYz. Deres FW må siges at være på Alpha stadie endnu. Der er mange af de ting de siger den kan som endnu ikke er lavet, og nogle af de ting der er lavet som ikke virker. Den virker ikke ordentlig med "green" HDD'er, der er rapporteret om datatab ifm. strømudfald (fedt på en 4TB NAS!), der er nogen der at fået formateret eksterne USB nøgler, NAS'en fryser ifm download af flere torrent mm.
Firmaet Xtreamer er ejet af Unicorn som også står bag MVIX, og de har har ikke det bedste ry, så det kan være at det er derfor de har oprettet et nyt firma. Ind til videremå man sige at de har slået lidt for meget på markedsførings trommerne - de har en hel del de skal levere endnu.
Så hvis det skal været billigt så kik dig om efter en brugt Synology. Der har lige været 2 til salg på her i forumet.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Kristian1204 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
|
Hey, Den er solgt, som jeg skrev ![]() Men det er reelt bare medieserver-delen jeg går efter, så den var såmænd fin nok. Synes dog som sagt ikke at den var specielt brugervenlig og den havde kun 1 disk... Mvh. Kristian |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er unægteligt lidt noget andet, men tak for tippet ;) Mvh. Kristian |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej kim.t Fedt svar og mange tak fordi du tog dig tid til det. Det er værdsat. Det er sgu ikke for spændende læsning det der og jeg kan godt se at det ikke ser for godt ud. Skidt firmapolitik og vel egentlig et skidt produkt pt. (som du også skriver) Det er ærgerligt, for jeg ville egentlig godt betale for deres produkt, hvis eller det virkede. Jeg synes at det ud fra reklamen ligner et supercool produkt... men een ting er jo reklamer og det virkede også for godt til at være sandt som jeg skrev... Jeg synes specielt godt om muligheden for at kunne downloade fra Rapidshare på den.. men jeg går ud fra at jeg vil kunne opsætte det på en Synology også http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_download_files_from_Rapidshare Edit: Kan se på Synologys hjemmeside at det nu understørres, i hvert fald på f. eks. DS210j, som ligner den model jeg skal gå efter ![]() Jeg vil se mig om efter en nyere Qnap eller Synology... Tror at jeg mest hælder til Synology, da jeg ikke var specielt begejstret for min TS-101, som jeg aldrig fik til at spille med Itunes-server, den var lidt dodgy mht. brugerkonti, som jeg heller ikke var for heldig med. (min konto virkede men jeg fik aldrig min kones til at virke med rette rettigheder mv...) osv. osv... men det var nok mig der var flaskehals og ikke Qnap ![]() Mvh. Kristian Redigeret af Kristian1204 - 31-December-2009 kl. 09:24 |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
I deres intro video slår de bl.a på miljøet m.m. Det hænger så ikke rigtig sammen når man leverer en strømforsyning med som sluger min. 4W når den stikkes i stikkontakten (vel og mærket uden at den er sluttet til eTRAYz'en). Markedsføring........ |
||
![]() |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Lige nu er CS407 et godt bud på en billig NAS: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=synology&sp=all&pid=433928
Venligst Søren Edit: 410j er lige et par hundrede dyrere, men den bruger lidt mindre strøm: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=700329 Redigeret af Breddam - 31-December-2009 kl. 14:27 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |