recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eurosport skal have Tizen 3+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eurosport skal have Tizen 3+

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:



Jeg har dog ingen æbleskræk og har intet at udsætte på deres produkters kvalitet på nogen måde, tværtimod det er virkeligt godt skruet sammen, gode materialer osv osv.
Når jeg boykotter virksomheder fordi de går imod min politiske/moralske opfattelse af hvordan jeg mener de bør være så kan jeg jo ikke også begynde at kaste penge efter dem.  Det lidt dumt efter min mening Hug

Men, du kaster gladeligt penge efter Samsung produkter?



Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Det skal du da have lov til at mene. 

Jeg har dog ingen æbleskræk og har intet at udsætte på deres produkters kvalitet på nogen måde, tværtimod det er virkeligt godt skruet sammen, gode materialer osv osv.
Når jeg boykotter virksomheder fordi de går imod min politiske/moralske opfattelse af hvordan jeg mener de bør være så kan jeg jo ikke også begynde at kaste penge efter dem.  Det lidt dumt efter min mening Hug

Dog vil jeg sige at Apple´s "miljø" er låst alt alt alt for meget ned, der er alt alt alt for få muligheder for at selv opfinde noget og tilføje eller stå på et communities skuldre og bruge deres genialiteter. Det har Apple sikret ikke er muligt.  Jeg elsker at lege med indstillinger og skrue løst på alt muligt, jeg ville DØ af kedsomhed efter 5 minutter med IOS osv.


Men så er det heldigt at der er så mange andre steder jeg meget hellere vil lægge mine penge.  Wink


Men så er det jo også fantastisk at købe et TV fra et firma, der aldrig opdaterer deres produkter og så bliver ladt i stikken.
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 19:20
hehe, ramte jeg noget i nogen ???

Det jo bare min personlige holdning og min måde at bruge mine penge på.

Det er sgu da helt umuligt idag at havde et digitalt liv eller bare deltage i livet i Danmark uden at støtte noget der er ikke bare lidt anløben i lakken, men direkte støtte til militær, forgiftning af befolkninger, mord på børn, voldtægt af kvinder og hvad har vi.


Som en opdigtet figur engang sagde lad den rene kaste den første sten og så kastede vi alle med sten.....

vedr. opdateringer så synker det åbenbart svært ind at det IKKE er Samsung men EUROSPORT der undlader at lave app....  Det er altså ikke Samsung der stopper noget, ikke at jeg på nogen måde tror at det er fantastisk at arbejde for Samsung eller leve i Sydkorea. Men ret skal være ret, det er Eurosport som ikke opdateret... Hvor svært kan det være at forstå???

Jeg har bare fra start, nok før mange af jeres Apple fans der føler sig ramte kendte til Apple... været imod den protektionisme som Apple var en af de første der lagde ud med på de områder jeg havde med at gøre!
Fra før Internettet, før Ipod osv.  Og det har hængt ved lige siden da Apple på intet tidspunkt åbnende op.

Det er vel OK at vælge produkter man kan lide og mener er bedre eller??
Skal man være religiøs Apple fan ??

For hævlede da Exclamation

Redigeret af Onaj - 12-November-2019 kl. 19:22
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det smarte ligger i en Streaming boks, enten til Android eller iOS.


Som desværre også forældes. Vil man være sikker bør man vælge en PC.

Flemming

Hvordan er Shield forældet i forhold til streamingtjenester? Hvornår er ATV 4(K)?
Og kan vi være enige om, at det trods alt er betydelig billigere at udskifte sådan en, end et helt TV?

Og det to er stadig billigere end enhver HTPC, hvis en sådan også skal kunne 4K og HDR. Dertil kommer så, at HTPC slet ikke har samme muligheder for streamingtjenester, da langt de fleste kun kan afspilles i browser med nedsat opløsning og bitrate.
En HTPC er på ingen måder mere fremtidssikret end en streamingboks.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 20:30
Onaj - Det er jo lige så meget Samsung der ikke gider opdatere. De kunne jo bare opdatere til en nyere udgave af Tizen. Det giver da langt mere mening, at producentet holder sine produkter up to date, end at tjenesterne skal udvilke og vedligeholde apps på flere forskellige versioner af et styresystem :)
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Onaj - Det er jo lige så meget Samsung der ikke gider opdatere. De kunne jo bare opdatere til en nyere udgave af Tizen. Det giver da langt mere mening, at producenten holder sine produkter up to date, end at tjenesterne skal udvikle og vedligeholde apps på flere forskellige versioner af et styresystem :)


Det er oftes pga hardware design man ikke bare kan firmware opdaterer sig ud af.

Dette er IKKE et Samsung issue! Længere er den ikke! Det er 100% et Eurosport issue. 

Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Onaj - Det er jo lige så meget Samsung der ikke gider opdatere. De kunne jo bare opdatere til en nyere udgave af Tizen. Det giver da langt mere mening, at producenten holder sine produkter up to date, end at tjenesterne skal udvikle og vedligeholde apps på flere forskellige versioner af et styresystem :)


Det er oftes pga hardware design man ikke bare kan firmware opdaterer sig ud af.

Dette er IKKE et Samsung issue! Længere er den ikke! Det er 100% et Eurosport issue. 


Så må de jo smide nogle bedre processorer i deres dyre TV, så de faktisk kan følge med i nogle år. Så jo, stadig et Samsung-problem. 
Det gør de jo netop i der føromtalte bokse, hvor selv den første udgave af Shield fra 2015, stadig modtager updates af Android og ATV 4K fra 2017 og ATV 4 fra 2015 modtager updates af tvOS. Netop det gør, at tjenesteudbyderne ikke skal gå og vedligeholde apps til flere forskellige versioner af Apple og Google styresystemer, men faktisk kun skal have til nyeste og næstnyeste version.

Nej, det hele ender stadig ud i, at TV-producenterne bloater deres TV med funktioner, men ikke bruger fyldestgørende hardware til det. Har aldrig oplevet et Smart TV styresystem, der kører 100% flydende på et TV. Hverken Tizen, Firefox, Android, WebOS eller hvad der nu ellers er. Og efter et år eller allerhøjest to, så får det ikke opdateringer til styresystemet mere. Og så et år eller to mere, så dør apps så småt.

Nvidia og Apple gør det betydelig anderledes. De har en kraftig processor i deres bokse så de kan blive ved med at følge med nyeste version af styresystemet.
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 21:51
Er du komplet blind eller gider du bare ikke læse hvad folk skriver???  

Mit TV afvikler ALT andet fuldstændigt perfekt.....  

Sorry for de hårde ord.  Men du virker helt faktablind.

Der er massere af Apple der er blevet forældet......



Redigeret af Onaj - 12-November-2019 kl. 21:54
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 21:59

 
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

 

Mit TV afvikler ALT andet fuldstændigt perfekt.....  



  Det bliver det ikke ved med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

 

Mit TV afvikler ALT andet fuldstændigt perfekt.....  



  Det bliver det ikke ved med.



Deri ligger der en uendelige sandhed, men det har ikke nogen aktualitet ;-)

Har i øvrigt opsagt mit abonnement på Eurosport nu og stillet krav om at de tilbagebetaler fra den dato de valgte ikke længere at lave deres app til mit TV. 
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

 

Mit TV afvikler ALT andet fuldstændigt perfekt.....  



  Det bliver det ikke ved med.



Deri ligger der en uendelige sandhed, men det har ikke nogen aktualitet ;-)

Har i øvrigt opsagt mit abonnement på Eurosport nu og stillet krav om at de tilbagebetaler fra den dato de valgte ikke længere at lave deres app til mit TV. 

 Den tror du på.? Det er DN kanaler de skovler kun penge ind, de giver næppe nogen tilbage. De siger sikkert at det er din pligt at sikre dig at deres App kan anvendes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 22:19
Nej, jeg er overhovedet ikke blind. Men du hører jo bestemt heller ikke hvad jeg siger.
Og ja, masser af andre virker nu, men hvor længe?
Samsung kan jo for dælen bare opdatere deres TV. Og hvis undskyldningen er for svag hardware, så kan du jo spørge hvorfor de ikke bruger noget kraftigere hardware så..

Og ja, der er masser af Apple-udstyr der er blevet forældet. Men hvor mange allerede efter 3 år?
Alt udstyr bliver da forældet før eller siden. Det gælder både Apple, Samsung og alle andre. Men det er kun på TV-markedet, at man ser det ske så hurtigt.

Men du er da et dejligt menneske at hjælpe. Du er træt af dit TV ikke kan få Eurosport app'en mere og vi forklarer dig så, at det er fordi Samsung ikke vil opdatere deres gamle TV. Ja, Eurosport Twich har trukket stikket til den gamle version af Tizen før de andre. Men de har vel vurderet at der er for få brugere af deres tjeneste, med en så gammel version af Tizen, til at det er rentabelt at have deres softwareudvilkere til at kode til sådan et gammelt OS.

Og det er langt fra kun Samsung. Alle TV producenter gør det. Og oplevelsen er den samme. OS stopper med at blive opdateret og så falder tjenesterne fra en efter en.

Så det er derfor vi råder dig til at købe en boks, fordi de netop ikke bare lige pludselig stopper med at blive opdateret og derfor ikke kan afvilke apps mere. Det er helt fair du ikke vil bruge penge på Apple, men så er det jo heldigt jeg hele tiden har givet dig to bud. Shield er fra Nvidia (ja, dem der laver grafikkort til PC) og den kører med Android TV. Jeg ved godt jeg i sidste indlæg talte ondt om netop det styresystem, men det er på de svage processoerer de bruger i TV. Nvidia søger for at holde Shield opdateret og bliver ved, år efter år efter år. Deres første model fra 2015 kører med Android TV 9, som stadig er nyeste udgave.

Nu har du fået mit råd 3-4 gange. Så må du selv bestemme om du vil bruge det til noget. Men det føles sgu mest som en tråd du oprettede for at lukke galde ud og ikke få hjælp til hvad du kan gøre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu