|
Excel hjælp? |
Besvar |
Forfatter | |
Baronen3
Bruger Oprettet: 31-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Januar-2016 kl. 22:25 |
Er der en Excel-kyndig som kan hjælpe mig lidt?
Jeg har en liste med opgaver i kolonne A. (Én celle = én opgave) I kolonne B, figurere hvem de enkelte opgaver tildeles. Der kan f.eks. være 50 opgaver fra A2 til A51, som er fordelt ud på 6 personer. (personerne er altid de samme) Nu kunne jeg godt tænke mig at, der efter opgaverne er fordelt, blev genereret en liste for hver person, men kun dennes opgaver. - Altså når opgavelisten har fået person navne på, kan jeg se en liste/kolonne med "person 1's" opgaver, f.eks. i en anden fane.... Det kunne være at personens navn stod i celle F1, og neden under, fra F2 og ned, stod dennes opgaver. Giver det mening? Jeg har leget lidt med Find, If og Vlookup, men uden held.
|
|
Baronen's setup: Pioneer Vsx-921_-_ PS3_-_ Denon DVD1930_-_DVB-T2 boks_-_WD TV Live_-_Sharp 46XD1_-_SVS 5.1 m. PB12 _-_ Harmony One_-_ IR4PS3_-_ LK IHC_-_ Synology 211+
|
|
Splinten
Guld medlem Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er flere umiddelbare muligheder:
Brug subtotaler, hvorefter du kan sortere data i samme ark Brug pivottabel, hvor du evt. kan have personer på hvert sit faneblad (her vil jeg dog sætte personerne i kolonne A) Begge muligheder giver glimrende overblik. God fornøjelse :-) |
|
Baronen3
Bruger Oprettet: 31-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret Splinten.
Det er lidt andre funktioner end jeg var igang med, men det må prøves.. Jeg kunne dog godt bruge lidt flere detaljer, da jeg har så stor erfaring i Excel? |
|
Baronen's setup: Pioneer Vsx-921_-_ PS3_-_ Denon DVD1930_-_DVB-T2 boks_-_WD TV Live_-_Sharp 46XD1_-_SVS 5.1 m. PB12 _-_ Harmony One_-_ IR4PS3_-_ LK IHC_-_ Synology 211+
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er faktisk en særdeles funktionel hjælpefunktion i excel. så hvis du søger på pivottabel eller andet, vil du ret hurtigt kunne finde det du ønsker.
|
|
Hyl.dk
Super bruger Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er flere måder at løse opgaven på, men jeg ville også sige den nemmeste løsning er pivottabeller. Du kan læse lidt her: http://htconsult.dk/excel-tricks-til-jobsamtalen-pivottabeller/
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
Baronen3
Bruger Oprettet: 31-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for linket Hyl.dk.
Det gav en god intro til Pivottabeller. Jeg har fået lavet en pivottabel, hvilket jo var ret nemt. - Jeg er dog lidt udfordret idet det er tekst, jeg gerne vil ha vist og ikke tal. Målet er at få lavet at hver person får sin kolonne, hvori dens opgaver er listet op. Forstået på den måde at hvis jeg sætter "hvem/personer" som kolonnerne, og så sætter "Hvad/opgaver" som værdier, så tæller den bare antal felter med tekst. - Hvis jeg sætter "Hvad/opgaver" på rækker, bliver det heller ikke godt. Lige nu er nødløsningen at sætte både "hvem/personer" og "Hvad/opgaver" som række, hvorved jeg får én kolonne, hvor hver persons opgaver kommer fortløbende. |
|
Baronen's setup: Pioneer Vsx-921_-_ PS3_-_ Denon DVD1930_-_DVB-T2 boks_-_WD TV Live_-_Sharp 46XD1_-_SVS 5.1 m. PB12 _-_ Harmony One_-_ IR4PS3_-_ LK IHC_-_ Synology 211+
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |