recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Expert tilbud: Panasonic TH-37PV45
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketExpert tilbud: Panasonic TH-37PV45

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
alstrup71 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 16:27

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Det flimrer - men nogen kan ikke se det, det er vel konklusionen. Gider I forklare os, der oplever flimren, hvorfor vi skulle lyve om det? Der er jo også nogle der ikke kan høre et CRT fjernsyns 15khz hyletone fordi de ikke længere kan høre de frekvenser... På samme måde må jeres øjne så have et problem med at opfatte så hurtige "bevægelser" . Sjovt, at Panasonic nu introducerer 100hz, hvis der ikke er noget flimmer ved 50hz ikke...

Jeg kan ikke være mere enig. Jeg kan sagtens se den flimren, og så den straks på det Panasonic PV60 plasma der stod og kørte dvd film ude i bilka, derfor vil jeg heller ikke købe det. Så snart jeg træder ind i et hus, så kan jeg med det samme høre hvis der står et CRT TV og kører, ganske som Simon siger.

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg siger ikke, at I lyver - jeg tror bare ikke på jer

"Problemet" er, at jeg er satans kritisk hvad sådan noget angår.. og jeg er ikke generet af det, hverken med mine øjne eller min hovedpine som hurtigt kommer ved flimmer.

At Pana introducerer 100Hz er vel for, at få kunder som jer

Jeg får heller ikke hovedpine og det irriterer heller ikke. Det ses mest, når der er en masse lyst i billedet, og hvis du ikke fokuserer helt på skærmen. Hvis du kigger lige ned under skærmen fx, burde du nemt kunne se det...

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 16:43

Jeg siger ikke, at I lyver - jeg tror bare ikke på jer

"Problemet" er, at jeg er satans kritisk hvad sådan noget angår.. og jeg er ikke generet af det, hverken med mine øjne eller min hovedpine som hurtigt kommer ved flimmer.

At Pana introducerer 100Hz er vel for, at få kunder som jer

Jeg får heller ikke hovedpine og det irriterer heller ikke. Det ses mest, når der er en masse lyst i billedet, og hvis du ikke fokuserer helt på skærmen. Hvis du kigger lige ned under skærmen fx, burde du nemt kunne se det...

hvem fanden sidder og kigger lige ned under skærmen ?? .  

Eneste tidspunkt der er flimrer på mit er hvis jeg skifter over til en kanal med sne på  .

Kan osse få det til at hakke hvis jeg afspiller film fra DVD x2.

Kan osse hører om folk har tv'et tændt når jeg er på besøg (medmindre de har skruet helt ned), ell røret er lige ved at ryge, ell el måleren kører vildt stærkt  *G*

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 22:26

De flimrer ikke. Punktum.

Kigger jeg på det gamle TV i soveværelset som er 50Hz SÅ kan vi tale flimmer.

Mit plasma står derimod dejlig knivskarpt uden flimmer.

Nahh, helt uden flimmer er plasma nu ikke Mit Pana 42" kan faktisk flimre en lille smule. Når man kigger "skævt" til det, eller ser ganske bestemte udsendelser. Men almindeligvis står billedet fuldstændig roligt.
Jeg kunne ikke drømme om at købe et 42" LCD i stedet for
Faktisk oplever jeg kun lidt flimmer, hvis der er tændt nogle sparepærer i stuen.

Redigeret af ----OR---- - 09-April-2007 kl. 22:38
Til top
dtm_67 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 11:52

Sjovt, at Panasonic nu introducerer 100hz, hvis der ikke er noget flimmer ved 50hz ikke...

Hensigten er motion compensation - at skabe mere rolige bevægelser af billedelementer ved fx panorering. Det har intet med flimmer at gøre. Men billedet kan netop opleves mere roligt.

Oprindeligt skrevet af alstrup71 alstrup71 skrev:

Jeg kan ikke være mere enig. Jeg kan sagtens se den flimren, og så den straks på det Panasonic PV60 plasma der stod og kørte dvd film ude i bilka, derfor vil jeg heller ikke købe det. Så snart jeg træder ind i et hus, så kan jeg med det samme høre hvis der står et CRT TV og kører, ganske som Simon siger.

Plasma kører progressive (bortset fra Alis-paneler). Forvirringen i denne tråd er at folk skriver "CRT" og nogle tænker så på "gammeldaws" tv-apparater. Problemet er at de gamle tv kører interlaced og det er især det der får dem til at flimre.

Progressive CRT, som de fleste nok især kender fra "gammeldaws" computer-monitorer kan også flimre. Afhængig af den enkelte person skal man op i 72, 75 eller 80 Hz før det ikke ses. Jeg kunne selv se flimmer på en progressive CRT op til ca. 72 Hz. Jeg har ikke set flimmer på en progressive plasma.

Flimmer på en fosfor-baseret progressive skærm (CRT eller plasma) skyldes dårlig match mellem efterglød på fosforen og opdateringsfrekvens. Men det snyder når vi taler plasma. Hvor en crt har en (reelt dog tre) elektronstråle, der skal tænde hver "pixel" efter tur, så tænder alle pixels "samtidig" i (progressive) plasma. Så hvor strålen i crt'en skal skanne hele skærmen en gang pr billedopdatering, så kan cellerne i plasma bare blive ved med at fyre hele tiden mellem hver opdatering.

I (progressive) CRT'en er det kritiske altså hvor lang tid der går fra at strålen er i øverste venstre hjørne til den når nederste højre. Hvis den er for lang tid om det (svarende til lav frekvens) så vil skærmen flimre, fordi fosforen begynder at gløde ud i toppen inden fosforen i bunden gløder op. Det problem eksisterer ikke i (progressive) plasma, fordi alle fosforerne lyser op samtidig.

Flimmer kan dog opstå på flere måder, fx ved dårlig signalfødning, herunder fødning med især composit-signal, eller dårlig deinterlacing af et interlaced signal. Og som nævnt kan andre forstyrrelser også opfattes som "flimmer".

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 12:49

Det kan godt være flimmer på plasma skyldes andre forhold end CRT, men det opleves temmelig ens for mig. Måske knap så slemt. Og det har så vidt jeg har oplevet ikke noget at gøer med signalkilden - det kan være via composite, RGB eller HDMI. Og de 100hz man kan vælge at slå til og fra på de nye Pana håber jeg da ikke er noget af det forfærdelige frame-interpolation som man ser i fx Pixel Plus fra Philips. Det får jo film til at ligne video. Desuden burde interpolation også kunne lade sig gøre ved 50hz, hvis vi er enige om at 50hz på et plasma opdaterer HELE billedet 50 gange i sekundet, hvorimod et CRT kun opdaterer med 50 fields i sekundet. Så jeg tror ikke de 100hz har noget med interpolation at gøre men det må PX70 ejerne jo kunne svare på:)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu