|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kenneth1 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 11-Juli-2008 kl. 14:08 |
Hej er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg har købt en Liksys DMA 2200 m/dvd ind til soveværelset. Jeg har tilsluttet den til mit mediacenter i stuen hvor jeg har My movies på. Hele media delen fungerer fint på extenderen, men når jeg vil afspille en film via my movies på den, kan extenderen ikke finde drev og folder, hvor jeg har mine dvd på. (Jeg tror, at den ikke har adgang der til) Jeg har lavet backup af min dvd og de ligger i vob format på en netværkslagerenhed fra D-link DNS-323 Hvad skal der til eller hvad skal jeg gøre for at få det til at virke? På forhånd tak. Kenneth |
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Sikkert fordi din netværkslagerenhed (NAS) kræver brugernavn / password? Se evt. denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43230& PN=1 |
|
![]() |
|
kenneth1 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej Karlshoj Det virker som om at du ha styr på det. Kunne du ikke forklage det på dansk Jeg har forstået at den skal havde adgang via brugernavn / password Men hvordan giver jeg den så den adgang?? |
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Karlshoj Det virker som om at du ha styr på det. Kunne du ikke forklage det på dansk Jeg har forstået at den skal havde adgang via brugernavn / password Men hvordan giver jeg den så den adgang?? |
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Prøv at enable guest på din NAS i første omgang, så alle på dit lokalnet kan tilgå den uden brugernavn og password. (tilføj din NAS fra mediacenter igen) Hvis det virker nu ligger dit problem i rettigheder, ellers har du et andet problem og ingen grund til at oprette diverse scripts. |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Karlshoj har præcist fat i det rigtige - det kan være jeg skal have lavet en guide på wiki der i steps forklarer hvordan. Problematikken er ganske rigtigt at extenderen kører med en bruger som du ikke kender adgangskoden på - derfor kan du ikke oprette den som bruger på din NAS. Det er ikke alle NAS systemer der har mulighed for en guest konto, men hvis den har, så er det klart det nemmeste. Du kan evt. genskabe situationen ved at oprette en bruger på din maskine med et tilfældigt password - herefter logger du på maskinen med denne bruger, og lader som om at du ikke kender det password du har sat. Prøv så at tilgå dine filer på din NAS - nu vil du blive bedt om brugernavn og password (som vi stadig lader som om du ikke kender, og dermed ikke kan indtaste) - hvis du har en guest konto du kan enable, så skulle der gerne ske det at du ikke bliver bedt og brugernavn og adgangskode, og du kan dermed tilgå NAS'en uden - det samme vil extenderen kunne. Og har du ikke sådan en guest konto på NAS'en, så er det du skal ud i større ting med logon scripts, osv. Mvh Brian Binnerup |
|
![]() |
|
![]() |
Nu ha jeg kiggede lidt på det jeg tror desværre ikke at jeg kan oprette quest konto på min Nas. Hvad ha jeg så af muligheder??
|
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Prøv at læse denne post omkring login scripts: |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Lige en fortsættelse af denne samt til Karlshøj. Min NAS, en Synology 207+, den kunne Extenderen ikke engang se, da jeg testede Linksys DMA2100. Derimod kunne Extenderen se mit Media Player på min Workstation. Jeg tror at problemerne kan være lidt mere hist og pist, og ikke bare login/gæst osv.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Jeg prøvet at kiggede på link Men jeg tror at jeg bliver nød til at få ven hjem og kigge på det Han har også læst det link og mener at han har forstå det. I skal have tak for hjælpen ind til da. |
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Så er det til dels lykkes, jeg har fået extenderen til at have adgang til min dvd Ved, at My movies kender ip.adr. hvor dvd’erne ligger. Nu har jeg bare det problem, at jeg har min dvd lagt ned i vob/iso format. Det kan linksys dma 2200 ikke afspille. Hvad kunne man lave dem om til og stadigvæk beholde dem i det oprindelige format? Mvh Kenneth |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |