|
Extend WIFI over LAN |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
holy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Marts-2014 kl. 17:57 |
Hejsa.
Jeg har et "simpelt" problem der irriterer mig som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med ;) Har en NETGEAR WN 3000RP sådanne en fætter her: http://www.netgear.com/home/products/networking/wifi-range-extenders/WN3000RP.aspx Jeg ønsker følgende: At koble den på LAN (via kabel) så LAN forbindelsen bliver sendt videre trådløst ud i det pågældende rum fra NETGEAR WN 3000RP . Den skal altså IKKE snakke sammen trådløst med andre AP's eller lign. Jeg kan ikke finde ud af at sætte den op, men det er måske slet ikke muligt med den model? Mvh Holy |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Umiddelbart kan den ikke det du vil - jeg har engang rodet med en anden model i serien fordi jeg troede at jeg kunne bruge LAN porten til det pågældende formål, men det kan man ikke. Med LAN porten kan man tilslutte en enhed, som så kan få IP adresse via det trådløse netværk.
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
holy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
Ja tænkte det nok, men hvad for en løsning skal jeg så have?
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Du skal bruge et accespoint eller en router hvor du har slået dhcp fra og kablet den via en af LAN portene.
/ask |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Hvorfor slå DHCP fra? Hvordan skal enhederne på det trådløse så få IP adresser?
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Zulfo der bør kun være en enhed/router på netværket hvor DHCP er tilkoblet.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
De får adresser fra dhcp serveren i den første router..... Klaus |
|
![]() |
|
Men den overstående jeg har fungerer som et AP, kan jeg ikke bruge den?
|
|
![]() |
|
På mit eget netværk får trådløse enheder IP adresser af min trådløse router, og kablede får fra min Cisco router - det fungerer da problemfrit. Men selvfølgelig kan han lade router/AP bridge...
|
|
Lars B
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
Hvis du har to dhcp servere er der langt mere vedligehold og det kan være lidt tricky at få alle enheder til at kunne se hinanden.
klaus |
|
![]() |
|
Men denne burde da være fin til opgaven eller??
http://www.netgear.com/home/products/networking/wifi-range-extenders/WN3000RP.aspx
|
|
![]() |
|
Som jeg læser det, kan du ikke bruge den. Den er beregnet til at udvide et trådløst netværk ( er en repeater ) men kun fra et andet trådløst netværk.
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |