recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Extender og Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketExtender og Vista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChrDk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2007
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Extender og Vista
    Sendt: 26-April-2009 kl. 20:29

Hej Alle,

Jeg har overvejet at købe en Linksys DMA 2100. Mit behov er, at jeg gerne vil kunne se video, musik og billeder i mit tv i soveværelset, ligesom jeg kan i stuen med min xbox 360.

Jeg kører Windows Vista Business, og har altså ikke media center (eller tuner) på min pc, men min xbox kan alligevel streame alt fra min pc. Mit første spørgsmål er, om jeg vil kunne gøre det samme med en DMA 2100? Vil jeg altså kunne få adgang til filerne på min PC uden Media Center installeret?

Mit andet spørgsmål er, om det er muligt at købe Media Center til min Vista Business? (hvilke fordele er det ved at køre Meida Center?)

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 00:10

Jeg kan svare på det sidste: Du kan ikke købe Media Center separat, men du kan opgradere din Vista Business, men det koster! Link her

Fordelene ved MediaCenter er at du kan benytte din PC som en avanceret TV tuner der kan optage/tidsforskyde/afspille TV kanaler. Det kan en Recorder også, men et MediaCenter er langt mere avcanceret. Bagdelen er, at du ikke, som standard, kan få undertekster og HD TV. Dertil kræves en "special pakke". Det kan du finde alt om herinde under TV pack 2008 søgestrengen.

Du kan endvidere benytte din Xbox og Linksys som extender til dit MediaCenter

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
luck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 14:43
Jeg har en Linksys extender. Den virker som et Mediecenter. Starter op med samme billede, så jeg kan ikke forestille mig den kan bruges til andet end Mediecenter og at der skal findes Mediecenter på PC'en. Når man sætter extederenn op gøres det også inde i Mediecentret på PC'en.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu