recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - extender software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

extender software

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mazzigo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mazzigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 14:17

Det var saft-susme lækkert at høre. Så tror jeg at det bliver min fremtidige løsning – så skal jeg bare have fundet en eller anden dum kasse med an atom cpu til at køre win mce. (nogen forslag, eller noget man skal undgå i den henseende?)

Er der eksempelvis nogen kasser derude der kan give lyd via hdmi og digi-audio (lysleder eller coax) samtidigt? For så ville endnu en ting være forbedret :)

Og lige en ting til. Kan du (eller andre) få dvb-link til at virke på en android telefon ?

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Du kan sagtens tilgå filer og programmere din HTPC udefra ved at åbne de rigtige porte i din router eller endnu bedre at bruge en VPN forbindelse.

Mon ikke det var streaming af tv, eller optagelser, han tænkte på ? Wink

Prøv at checke følgende - her er tips til diverse streaming fra mce :

http://thedigitallifestyle.com/w/index.php/2011/06/16/top-5-tools-for-watching-windows-media-center-content-on-an-iphone-or-ipad/
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 14:33
Er du egentlig 100% bundet til MCE ? ellers er både Mediaportal og DVBViewer jo bygget til klient / server løsninger, så du kan lave en pc som extender.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Mazzigo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mazzigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 15:30
Jeg er ikke 100% gift med mce, men det skal være lidt kone-venligt. Som i jo nok kan fornemme, så er jeg ikke selv den skarpeste kniv i skuffen til sådan noget her, og prøv så at forestille jer min kone! Ouch

Men det kan jo godt være at man skulle overveje mediaportal - jeg kiggede lidt på det da jeg startede op med htpc.
Men hvordan er det nu - kan det kombineres med dvb-c? og hvad med epg mv.?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu