|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
uthuth1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2008 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 23-Juni-2008 kl. 22:48 |
|
Dett er jo genialt
Linksys Media Center Extender DMA2100Så hvorforer det ikke bare at man laver en kraftig mediacenter uden at tage hensyn til støjniveau, da denne jo"bare" kan stå i et andet rumUdover at der er lidt langt når man skal skifte DVD film, hvad er der så af andre ulemper? Input needed ![]() |
||
![]() |
||
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
|
En extender er jo en pc som er sat til netværk med en anden pc hvor der ligger dvder, musik, billeder osv. Ulempen er at serverpcen skal være tændt. Ellers er der ikke de store. Jo du skal selvfølgelig købe en ekstra |
||
![]() |
||
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Mig bekendt streamer dma2100/2200 ikke dvd filer over netværk :( Så er man nd til at kaste sig over noget transcode 360, men den forsøger jeg selv at blive klog på.
|
||
![]() |
||
uthuth1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2008 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Hvis dette er korrekt syntes jeg da idéen går lidt af det. Min idé var jo netop at have et media center stående på et værelse, men der er jo ikke meget media center over det hvis den ikke kan afspille blue-ray og DVD film via denne extender |
||
![]() |
||
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Håber på det bliver en feature i fremtiden. Tror MS skal smide lidt af deres rettigheds paranioa førend de vil tillade streaming. Men ved at have iso filer på sin htpc og kombinere dette med en extender og transcode360/mymovies, så skulle det være muligt at streame dvd til en extender. Jeg forsøger selv af få nok information ang. dette setup inden jeg selv investerer i en extender.
|
||
![]() |
||
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
DMA2200 har indbygget DVD-drev, så der skal du ikke gå så langt for at skifte DVD-film. Jeg har selv en DMA2100 og er meget glad for den. Jeg mangler dog også stadig at få styr på afspilning af DVD backups fra mediecenteret. Min umiddelbare plan er at konvertere dem til DVR-MS for at undgå alt det bøvl jeg synes der ser ud til at være med opsætning af Transcode360. Af andre ulemper i øjeblikket kan nævnes:
/Peter |
||
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
jakobevers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|
Hvad er det for en header som kan ændre? og til hvad? Jeg har en del divx fra min tidligere konverteringer som den ikke vil afspille. |
||
Mvh
Jakob Evers |
||
![]() |
||
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Det er fire bytes i headeren til AVI-filen der identificerer hvilket codec der er brugt. Linksys extendere blokerer for DIVX FourCC, men accepterer XVID FourCC. Til at ændre på det kan du bruge et program som dette: AVI FourCC changer Se forøvrigt evt. her hvad Chris Lanier fandt ud af mht. afspilning af forskellige video-filer på Linksys extenderen. /Peter |
||
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |