|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() |
|
Den her gør da: http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=PFaktaPF ejlUheldsforsikringDaekker
The_Unforgiven |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Husk at læse dette: "....kan du se alle de indbogenstande, som Fejl- og Uheldsforsikringen dækker." Jeg har ikke selv læst det endnu.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Ok nu fik jeg det læst.. (egentlig lidt pinligt, for det er det forsikringsselskab som jeg selv bruger Dvs. alle forsikringer skal være samlet i Tryg.. Smart |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvor meget afskriver i så med efter de 4 år? Og er præmien og forsikringssummen afstemt efter indbos værdien? I såfald har jeg ret i, at den måske skal ændres, såfremt man foretager en væsentlig investering. Redigeret af Kandersen - 11-December-2006 kl. 16:20 |
||
![]() |
||
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
|
"Argumentationen med at man ikke fik brug for forsikringen aligevel, og derfor var pengene spildt køber jeg dog ikke. For en forsikring er blot en kollektiv dækning af skader - ikke noget man skal gå og ønske sig at få brug for. Eller tænker i også sådan om livsforsikringer ? Det var IKKE et "argument"-blot en oplysning Alligevel har man dog lov til efter en årrække at kigge sig lidt tilbage,og måske tænke lidt over HVOR tit man har haft(eller kunne have haft)brug for en forsikring af disse.Og MÅSKE delvist på baggrund af dette-vurdere om det KUNNE være en god ide fremover. Og NEEEEJ-dette bytyder ikke at det også gælder LIVSFORSIKRINGER!! lrev |
||
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
||
![]() |
||
Corleone ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2005 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
|
Vores afskrivningstabel for IT. dvd og HIFI udstyr ser således ud: 0-4 år = 100% 4-6 år = 60% 6-8 år = 30% 8 år og derover = 20% Ovenstående % satster er af nyprisen for en tilsvarende ny genstand, på skadestidspunktet. - og der dækkes derfor bedre end de produkter fx. Tryg og Alka tilbyder - da de kun dækker til og med det 4. år. Der er ikke krav om at alle díne forsikringer skal være samlet hos os. Vi har ingen begrænsning specielt for HIFI-udstyr, alt indbo skal bare kunne holdes inden for den samlede sum man har valgt - fx. 500.000 - hvis nu ens primære værdier fx er anlæg m.m |
||
Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301
|
||
![]() |
||
Corleone ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2005 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
|
Hej igen Til dem som måtte være interesseret i yderligere oplysninger, kan jeg anbefale at gå ind på følgende hjemmeside: Disse vilkår er af Politikkens pengeguide blevet kåret til nogle af de absolutte bedste vilkår på markedet Vh Don C |
||
Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301
|
||
![]() |
||
Victorkarl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
|
Min holdning til de forsikringer er at de blot er en ekstra indtægt for sælger. Det kan også forstås på den måde at ingen sælger forsikringer uden at indtægten er væsentlig større end udgiften til erstatninger. Så gør som staten vær selvforsikrende, spar pengene så vil du over tid have rigelig med penge til rep. eller køb af nyt når noget går i stykker. Se nu feks en bil til under 20-15000 kr den ville de fleste da nøjes med ansvarsforsikring på, men køber man en elektronik ting til blot 3000 kr så er der en del som er klar til at tegne en kasko forsikring på den. En anden sag var da forsikringsselskaberne for nogle år siden slog til lyd for at alle trailer ejere burde tegne en kaskoforsikring på deres trailer for tænk sig nu hvis den blev beskadiget mens naboen lånte den. En typisk trailer koster ca 5000 kr, men da der er rigtig mange af dem kunne det være blevet en fed indtægt for forsikringsselskaberne. Det er da surt at have købt en forsikring for blot at opdage at man ikke er stillet bedre, men har nøjagtig det samme bøvl med at få en fejl udbedret.
|
||
mvh
Karl |
||
![]() |
||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Jeg starter lige med en disclaimer: Jeg sælger godt nok tillægsforsikringer, men det er på ingen måde noget jeg lever af - jeg ville principielt helst være fri, men vi tilbyder muligheden fordi mange gerne vil have den. Men: Tryg's "all-in-one" forsikring er i mine øjne intet værd i forhold til butikkernes tillægsforsikringer. Jeg synes det er _ekstremt_ tyndt at forsikringsselskaberne hyler op om at butikkernes tillægsforsikringer er alt for dyre, uden at de kan tilbyde et tilsvarende produkt selv. Trygs forsikring har en selvrisiko på 1000,-. Det er ret få tilfælde hvor forskellen på at betale 1000,- i selvrisiko, og rent faktisk betale hele reparationen, reelt er særligt stor. Det gælder reelt kun hvis hele apparatet skrottes. Desuden er betingelserne formuleret således at der reelt er indbygget en nedskrivning af værdien ved skrotning, såfremt et tilsvarende produkt kan købes billigere når apparatet skrottes. Jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvilket forsikringsprodukt der er bedst, men Trygs løsning er definitivt ikke en fuldgod erstatning for tillægsforsikringerne. Efter min mening drejer tillægsforsikringer sig om hvorvidt det vil være en økonomisk katastrofe for én hvis tv'et bliver skrottet om 3 år. Hvis det er 10 års opsparing man har lagt i sit nye tv, så skal man _afgjort_ sikre sig så godt som muligt efter min mening. Hvis det er et par procent af friværdien i huset, så kan man nok godt leve med risikoen. Det er udelukkende et spørgsmål om risikovillighed, statistisk set kan det per definition ikke betale sig at købe en forsikring, og enhver sælger der bruger dét som argument for forsikringer er enten løgnagtig eller bare generelt uintelligent. |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |