recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - eye tv hybrid tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketeye tv hybrid tråden

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Emne: eye tv hybrid tråden
    Sendt: 15-April-2010 kl. 17:39
jeg har på fornemmeren at det er den måde som tv2, film, zulu får undertekster sat på, men det er godt nok ikke lige noget jeg har undersøgt nøjere. - det er som regel grand designs på 3 puls og drhd der bliver optaget fra. (og 007 fra kanal 6 :) )

Til top
M_Holst_123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 07:41
Jeg har nu fået gang i export til apple tv og den indstilling er fin kvalitetsmæssigt for mig. mange tak!

Men jeg har ligesom Claus problemer med subs på tv2. Er der nogen, der kan forklare, hvad der er galt?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 20:22
jeg prøvede at lave en optagelse på drhd med tekster og eksporterede klippet til iphone best quality så var der både lyd og subtitles.... så der er måske workaround muligheder hvis der bores lidt... det vil jeg lige kigge nærmere på når jeg får tid
Mvh

René
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 17:32
jup. - det kører direkte gennem handbrake - det eneste problem jeg har er undertekster på tv2, zulu og film. dem kan jeg sg ikke få fat i. og det ser ud til at det bare er dvb subtitles i strømmen hvis jeg kører den gennem ts-doctor men den nægter pure at hive dem ud eller integrere dem. jeg ville dog gerne kunne "flytte" dem lidt op, så jeg kunne skære lidt mere rigtigt i drHD optagelser, men det ser ikke umiddelbart ud til at være muligt.

Til top
M_Holst_123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 16:02
Mange tak for jeres gode input. jeg kører ganske rigtigt på en mac mini med plex 8.5 - der er i øvrigt en vers. 9 på vej, hvis I ikke vidste det. skal nok blive spændende. se mere på www.plexapp.com

jeg vil i aften forsøge at lave lidt test med mpeg encoding. jeg synes bare jeg har exporteret det til mpeg 4 og det var der, den blev lidt ulden i kanten. Nå men jeg forsøger igen.

mht. apple tv export vil jeg også forsøge mig frem og se om det giver noget. 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 11:42
claus: får du undertekster med på den måde?.
 
Jeg prøvede at optage en film igår, og det kørte nemt og fint.. også trim mht unødige reklamer, og efterfølgende lavede jeg en eksport i mpeg (de var dvb sd signal) og indenfor 5 minutter lå der ebn færdig film på min NAS som kunne streames af mine netværksenheder.. vælges den rigtige mpeg profil sker der ingen konvertering sted.. og i princippet bør det da være hurtigere end handbrake??.
 
Det var egentligt kun lige mht. drhd jeg lige skulle finde ud af hvordan jeg nemmest kunne konvertere lyden over i noget brugbart..
Mvh

René
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 08:52
rhsin - det lyder rigtigt meget som om morten kører på mac. men jeg ville egentlig bare vælge "for appleTV" den kan sagtens producere nogle fine h.264 encodings i hvert fald ind til man bliver noget mere erfaren og tør dykke ned i h.264 mode og så gå i krig med at sætte options selv. og de kan så let som ingenting afspilles på både mac og pc.

PS. jeg overfører som regel .eyetv filen, som på en windows maskine er en .eyetv folder, til alm pc (quadcore) fra en mac mini og encoder dem videre til mp4 filer med handbrake. jeg trækker bare folderen over i handbrake og hvis man ikke har sat automatisk konv til iphone til, så finder den selv streamen og encoder den.


Redigeret af claus_jac - 12-April-2010 kl. 08:56
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 20:47
kører du fra pc eller mac?, jeg har kun prøvet og eksportere fra mac og der valgte jeg default mpeg eksporten hvor der ikke pilles ved kvaliteten.. jeg syntes ikke jeg oplevede kvalitetestab på dem jeg lavede... med mediainfo http://mediainfo.sourceforge.net/da kan du lave en vurdering af det færdige klip (som jeg lavede ovenfor) dem kan du tage af en før/efter eksport så får du en ide om hvad der går galt.
 
Men der findes en eksportindstilling ihvertfald på maccen som er lossless
Mvh

René
Til top
M_Holst_123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 20:18
Hej jeg har lige et spørgsmål til tråden om eye tv.

jeg har også netop købt en tuner og oplever et betydeligt kvalitetstab, når jeg vil konvertere mine optagelser. jeg har prøvet flere forskellige, men jeg er ikke nogen ekspert på området med framerates etc.

Hvilke export indstillinger bruger I? Jeg har prøvet mpeg 4 standart, der forvandler en film på feks 4.2 GB til kun 500 MB. Jeg vil gerne eksportere, men det er noget grynet og underteksterne giver sjove skygger og er uldne i kanten
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 23:20
Funbone: nej, den kræver enten macos 10.5 eller nyere eller windows 7 installeret, men sæt den sammen med en macmini så har du en dejlig optager.
 
til tråden.
 
Jeg har fået styr på eksport af filerne, der er flere forskellige eksportformater... heriblandt formater som ikke kræver omkodning af filerne... dvs alle analoge og dvb-t/c er lige til.. eneste er DR HD hvor lyden ligger som ac3 kan jeg få en dummy forklaring på hvordan jeg får det kodet om til noget brugbart for popcornhour... dvs jeg har billedet liggende som en ok fil.. så mangler jeg kun ac3lyden at få den samlet med filmen i noget som kan funge.. spawn det må da lige være en udfordring for dig at forklare mig det (med mindre der er andre som er hurtigere Wink)
 
ellers en ganske udmærket optager til dvb t/c og endda med alm videoinput til dem som har gamle videoer som de gerne vil have overspillet til noget digitalt... det kan den også klare
 


Redigeret af rhsin - 09-April-2010 kl. 23:22
Mvh

René
Til top
Funbone Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2009
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 22:43
Virker sådan en eye tv fætter på en NAS? Det ville være smart da den jo alligevel altid står tændt Wink
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 21:01

jeg er ligeglad med størrelsen... og vil helst undgå konvertering med kvalitetstab/evt rendering til følge... er det muligt ved eksporten til itunes?.

Jeg har iøvrigt fået den til at virke på iPhonen via den gratis webservice via safari på https://live3g.eyetv.com/ det er famne smart... du kan også hente eyeapps til 30kr men gad ikke hente den førend jeg havde testet den... man skulle bare lige huske at forwarde port 2170 i routeren til den computer som kører eyetv... der er adgang til både live streams og gemte optagelser... men smart er det
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu