|
Eye tv indstilling i DK |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nfxnru ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2011 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2011 kl. 16:05 |
Hej,
Jeg har lige fået Eye Tv fra Elgato, og har prøvet at sætte den op... Men hvordan for jeg den til at modtage TV3+HD og andre HD kanaler, som jeg iøvrigt sagtens kan finde med mit TV??!?! På forhånd tak!
|
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruger du både tuner og software fra Elgato? Eller er det kun softwaren du bruger?
|
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
|
nfxnru ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2011 Status: Offline Point: 6 |
Jeg bruger begge dele, med den lille antenne man får med...
|
|
![]() |
|
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
Tror vi får brug for lidt flere oplysninger fra dig. 1) Hvilken TV-udbyder har du? 2) Hvilken Eye-TV hardware er der tale om? 3) Når du siger antenne, mener du så en som på dette billede? http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=714602&q=eyetv Hvis det er sådan en antenne, er det nemlig DVB-T du fanger og ikke din TV-udbyder (Boxer-TV sender ikke TV3) |
|
![]() |
|
Jeg har Stofa, og det er Eyetv hybrid TV tuner Stick. Der er den i baggrunden på blilledet.
Skal få fat på en anden antenne?
|
|
![]() |
|
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
Nej, så skal du slet ikke bruge en antenne, men derimod tilslutte Eye-TV til antenneudgangen i væggen.
Lader til at Eye-TV Hybrid kan tage både DVB-T og DVB-C (Kabel-TV). |
|
![]() |
|
Men så er det ikke digitalt ??? Og altså ikke HD kanalerne jeg for??
Eller hvad?
|
|
![]() |
|
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
Til mac medfølger et lille commandline værktøj hdhomerun_config. Ved ikke om der findes et lignende på windows. I Århus finder jeg alle Stofas kanaler med fuld scan efter følgende konfigurationskommando i en terminal på mac'en:
hdhomerun_config <id> set /sys/dvbc_modulationa8qam64-6900 a8qam256-6900 <id> findes vha: hdhomerun_config discover Håber det hjælper Christian
|
|
![]() |
|
Altså i terminal? Den siger bare "command not found"
Hvad gør jeg? På forhånd tak! :)
|
|
![]() |
|
Når jeg taster det ind siger den bare: "No devices found"
|
|
![]() |
|
BotNak ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
hdhomerun_config discover - det er et utility til HD Homerun fra Silicon Dust.
Elgato TV tunere skal indstilles fra EyeTV - der er ikke Ekstra utility. Det er muligt du skal tune manuelt for at få kanalen. Hvis du ser på Stofa kan du sikkert finde frekvensen på deres hjemmeside, alternativt kan du sætte EyeTV til at søge kanalerne ved at gå til Kanaler->Auto-Indstilling og vælge grundig scanning. Bemærk at du skal vælge digitalt når du indstiller tuneren til Stofa - ellers får du kanalerne analogt. Det sætter du under Indstillinger->Enhed->vælg tuner |
|
![]() |
|
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
Det er rigtigt at du skal installe tuneren fra EyeTV, men den skal sætte op først. Prøv at check: http://www.silicondust.com/support/hdhomerun/instructions/dvb-c/ Hvis du installere programmet her på skulle du gerne få det lagt ind automatisk i /usr/bin. Hvis du ikke kan finde det i terminalen, så prøv at skriv fuld sti. Altså /usr/bin/hdhomerun_config discover Din sidste mail. Lyder som om du finder programmet, men at programmet ikke kan se din hdhomerun. Computeren og hdhomerun skal sidde på samme netværk. Nu bruger du jo stofa, så det er ikke altid en selvfølge. Hvilken IP address har din mac? @BotNak: Hvis du ved hvordan man indstiller modulation fra EyeTV. Så forklar venligst hvordan. Mvh Christian |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |