recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eye-fi - wi-fi SD kort med geotag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEye-fi - wi-fi SD kort med geotag

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: Eye-fi - wi-fi SD kort med geotag
    Sendt: 10-April-2010 kl. 11:15
Hej

Jeg er lige stødt på disse SD-kort, hvor man trådløst kan uploade sine billeder til enten PC eller online fotoside samt den kan geotagge ens billeder:

Er der nogen som har erfaringer med det, for det ser da rigtigt fedt ud.

Det fås dog kun i 8 GB og er lidt dyr, men fedt med trådløs upload, hvis man bare er i nærheden af trådløst netværk.
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 23:24
Jeg vil lige fortælle at jeg lige har bestilt et sådant kort fra Tyskland og afventer spændt på at modtage det, se priser her på den dyre model: http://www.preissuchmaschine.de/in-Speichermedium/SecureDigital-Card/Eye-Fi-Pro-X2-8GB.html
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 23:37
Lad os endelig høre om det er noget der kan anbefales
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 23:46
Du er klar over at den "geo-tagging" Eye-fi laver på ingen måde kan sammenlignes med rigtig geo-tagging med en GPS-modtager, ikke?

Her er hvad de skriver på deres hjemmeside:

so how does Eye-Fi’s Geotagging Service work?

Geotagging is made possible through Wi-Fi Positioning System (WPS) technology. Using built-in Wi-Fi, the Eye-Fi Card senses surrounding Wi-Fi networks as you take pictures. When photos are uploaded, the Eye-Fi Service then adds the geotags to your photos.

Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 18:59
Ja er godt klar over det. Det er en slags geotag i civiliserede områder, så er man i nærheden af nogle trådløse netværk kan det triangulere positionen. Det er ikke så godt som en rigtig GPS, men det er bedre end ingenting Smile
Jeg skal vende tilbage, når jeg har modtaget SD-kortet og har testet det...

Redigeret af Mlarsen - 19-Maj-2010 kl. 19:00
Til top
kurgan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Maj-2010
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 18:42
noget nyt?
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 12:06
Ja, er lige hjemvendt fra ferie efter jeg modtog kortet i slutningen af maj og har først i min ferie rigtig kunne teste kortet.

Jeg kan fortælle at kortet virker fint mht. upload. Når jeg er hjemme så er den sat til at uploade både til min NAS og til Google Picasa og det virker rigtigt godt. Nu har jeg sat den til at uploade i fuld opløsning, dog kun i JPG, men det betyder så også at det er billeder på 5-10 mb. stykket at den skal uploade trådløst, hvorfor det kan tage lidt tid, men det kan man selvfølgelig bare lave om på, hvis man ville. Kortet understøtter dog n-standarden i trådløs så det er mere når man er på ferie man kan blive lidt begrænset.
Jeg har været i Vietnam, hvor jeg kunne finde flere trådløse hotspots som ikke havde kode, hvorfor jeg derfor kunne benytte mig af dem. Geotag'en fungerede ikke godt i Vietnam, men har heller ikke prøvet det så meget her i DK andet end fra min altan, hvor kortet dog fint Geotag'er mine billeder.
Jeg oplevede dog nogle gange at på nogle hoteller, var der gratis net, hvor jeg kunne gå på nettet fra min mobil uden at skulle bekræfte en login splashscreen først, men der ville Eye-fi kortet ikke uploade. Hvorfor har jeg ikke fundet ud af, men ifølge Eye-fi's forum, der arbejdes der vist på en løsning til netop loginscreens, men hvorfor kortet ikke ville her, når min mobil godt ville, det ved jeg ikke. Der er en lille ulempe, ved at man ikke kan vælge hvilket net man går på, hvis den kan fange flere trådløse hotspots. Hvordan den så prioriterer, det ved jeg ikke. Man har generelt ikke ret mange muligheder på kameraet til at styre kortet, hvilket net og hvilke billeder den uploader, hvilket ikke er så godt. Man kan dog vistnok vælge at skrivebeskytte nogle billeder på kortet og så kan kortet sættes op til kun at uploade dem som er skrivebeskyttet, men ellers så har man ikke de store muligheder for at vælge.
Næste gang jeg rejser, tror jeg dog at jeg vælger at den kun skal uploade billederne i "Large" og ikke i fuld opløsning, da jeg så i værste fald, hvis jeg mister kameraet, vil have alle mine billeder uploaded, når jeg finder et hotspot, hurtigt og ikke kun nogle af billederne, men i fuld opløsning. Det er også meget sjovt at ens familie kan følge med i de billeder man tager, mens man er på ferie, så længe de bare har fået linket til ens Picasa. Hvis man er i nærheden af en pc, så kan man dog ændre indstillingerne til kortet, hvis man tager SD/USB kortlæseren med. Hvis ikke, så skal man huske at indstille kortet korrekt inden man tager afsted.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 12:22
Hej Mlarsen

Kortet skal kende hvert netværk det må bruge, hvor det inden skal forbi PC'en og blive konfigureret til det netværk. Prøvede du det ?

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 12:49
Nej det prøvede jeg ikke, men det mener jeg heller ikke er nødvendigt, da det ellers ville falde lidt til jorden mht. at kunne uploade, der hvor man lige kommer hen.
De billeder jeg fik uploaded i Vietnam, var bare hvor jeg tændte kameraet, det fandt et trådløst net det kunne bruge og så begyndte den at uploade og der havde jeg ikke konfigureret noget som helst inden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu